Reservasjonene dine
Reservasjonene dine
Kanselleringer
Endringer
- Veiledninger
Endre en reservasjon som vert
Du kan sende en endringsforespørsel til gjesten din. Hvis gjesten godtar, blir reservasjonen oppdatert. - Veiledninger
Slik endrer eller kansellerer du gjestens reservasjon innen 24 timer før innsjekking eller i løpet av oppholdet
Hvis du må kansellere den gjenværende delen av en reservasjon, må du sørge for å sende melding til gjesten og forklare hva som skjer, før du… - Veiledninger
Slik svarer du på en endringsforespørselen fra en gjest
Hvis gjesten din vil endre en bekreftet reservasjon (f.eks. ved å gjøre turen kortere eller lengre), må vedkommende sende deg en endringsfor… - Veiledninger
Endre prisen på bekreftede eller ventende reservasjoner
Du kan endre prisen for en bekreftet reservasjon ved å sende en endringsforespørsel, eller sende et spesialtilbud for en ventende forespørse… - Veiledninger
Legge til et rengjøringsgebyr til en bekreftet reservasjon
Du trenger gjestens godkjenning for å legge et rengjøringsgebyr til en bekreftet reservasjon eller aktiv tur. - Veiledninger
Hvis en gjest ikke svarer på en endringsforespørsel om en tur
Hvis du ikke hører fra gjesten og forespørselen din er viktig eller haster, kan du sende en melding og minne vedkommende på å godta eller av… - Veiledninger
Avslå en endringsforespørsel
Både gjester og verter kan avslå en endringsforespørsel og beholde reservasjonen som den er. - Veiledninger
Ekstra gjester på opplevelser
Hvis ekstra gjester dukker opp uanmeldt, kan verten velge å imøtekomme dem eller be dem om å dra.
Refusjoner og godtgjørelser til gjester
- Veiledninger
Refusjon til gjesten
Hvordan du gir refusjon til en gjest, avhenger av om det er før eller etter vedkommendes reise. - Veiledninger
Må jeg refundere til mine gjester når de har en klage?
Hvis du ikke oppfyller ett eller flere av de grunnleggende kravene våre, kan Airbnb kreve at du gir gjesten refusjon. - Veiledninger
Slik får du hjelp via løsningssenteret
I løsningssenteret kan du be om eller sende penger for ting relatert til Airbnb-turen din. Gjester og verter kan be Airbnb om hjelp til å ko…
Slik fungerer reservasjoner
- Veiledninger
Se på profilbildet til gjesten
Bilder kan være utilgjengelige før bekreftelse, eller det kan være at gjesten ikke har lastet opp bilde. - Veiledninger
Hva er svarprosent og svartid, og hvordan beregnes de?
Vi måler hvor raskt og konsekvent du svarer på henvendelser og reservasjonsforespørsler. - Veiledninger
Hvorfor blir verter bedt om å svare innen 24 timer?
Raske svar på reservasjonsforespørsler, bestillingshenvendelser og andre meldinger skaper tillit i fellesskapet vårt. - Veiledninger
Som vert, hvordan kan jeg sjekke statusen for en reservasjon?
Du kan undersøke reservasjonsstatus flere steder: reservasjonene dine, meldingene dine eller kalenderen din. - Veiledninger
Forstå reservasjonsstatusen din
Finn informasjon om de ulike statusene reservasjonen din kan gå gjennom. - Veiledninger
Hvordan kan jeg se om en reservasjon for en gjest er bekreftet?
Du mottar en e-post når du har en bekreftet reservasjon. Du kan også gå til reservasjonene dine, kalenderen din eller samtaletråden du har m… - Veiledninger
Slik finner du alle reservasjonene dine som vert
Gå til fanen "I dag" for å finne kommende reservasjoner fra gjester. - Veiledninger
Hvordan kan jeg holde av datoer for en gjest?
Noen ganger vil man som vert gjøre enkelte datoer i kalenderen tilgjengelige slik at bare en bestemt gjest kan bestille. Dette er mulig hvis… - Veiledninger
Hva betyr avventende betaling?
Dette betyr at en vert har akseptert en gjests reservasjonsforespørsel, men gjestens betaling har ikke gått gjennom ennå. - Veiledninger
Oppdatering av utleiestedsbeskrivelser etter at en gjest har bestilt
Gjester med ventende eller bekreftede reservasjoner får ikke beskjed hvis du endrer noe i annonsen din, så du må sende meldinger direkte til…
Problemer med en reservasjon
- Veiledninger
Hvis en gjest gjør deg ukomfortabel
Hvis en gjest har brutt en av husreglene eller gjort noe som fikk deg til å føle deg utrygg, kan du avslå turforespørselen eller kansellere … - Veiledninger
Når en gjest ikke møter opp til en reservasjon
Hvis gjesten kansellerer eller ikke dukker opp, går vi ut ifra kanselleringsvilkårene dine, og enhver utbetaling blir sendt til deg. - Veiledninger
Når gjester ønsker å ta med flere personer
Hvis du kan ta imot en gruppe som er større en avtalt, og du vil belaste ekstra for disse gjestene, kan du sende gjesten en turendring. - Veiledninger
Opplevelsesforsikring
Opplevelsesforsikringen er en viktig del av AirCover for verter, som tilbyr beskyttelse fra A til Å for Airbnb-verter. - Veiledninger
For verter – skader som skjer under en Airbnb-opplevelse
Få alle til et trygt sted og kontakt lokale nødetater umiddelbart. Når det er gjort, rapporterer du hendelsen til oss. - Veiledninger
Hvilken type støtte for medisinsk evakuering er tilgjengelig på Airbnb-opplevelser og -eventyr?
International SOS hjelper med å støtte medisinsk nødvendige evakueringer for verter og gjester, og gir ekspertanbefalinger for helsevesenet …