Trenger du å sende eller be om penger for ting relatert til oppholdet, tjenesten eller opplevelsen? Ikke noe problem! Gå til løsningssenteret for å sende en forespørsel om refusjon eller betaling.
Det kan hende du må legge til en betalingsmåte før du sender eller ber om penger gjennom løsningssenteret.
Du har opptil 60 dager etter reservasjonens utsjekkingsdato eller slutten av tjenesten eller opplevelsen til å sende inn en forespørsel gjennom løsningssenteret.
refusjoner
valgfrie avgifter
For eksempel
depositum
reservasjonsendringer
Du kan ikke bruke løsningssenteret til å innhente betaling for ekstra kostnader eller gi refusjoner for endringer i antall netter, gjester eller kjæledyr. Du må trykke på Endre reservasjon for å endre reservasjonen.
Obligatoriske gebyrer og depositum
Alle obligatoriske gebyrer må oppgis i det aktuelle gebyrfeltet, eller i feltet for pris per natt dersom det ikke finnes noe gebyrfelt. Det holder ikke å inkludere disse gebyrene i beskrivelsen av utleiestedet på bestillingstidspunktet. Det finnes visse unntak:
På steder der Airbnb ikke krever inn skatt, eller der verter er juridisk forpliktet til å innkreve dette direkte fra gjester, må verter oppgi skatt i annonsebeskrivelsen.
Hotellopphold
Merk at løsningssenteret muligens ikke kan brukes i forbindelse med enkelte hotellopphold. Hoteller kan også kreve betaling utenfor Airbnb-plattformen for valgfrie gebyrer (f.eks. parkering), der dette er i samsvar med normal forretningspraksis.
Hvis en vert eller gjest ber om refusjon eller penger for ekstra tjenester, finner du forespørselen i e-posten som er tilknyttet Airbnb-kontoen din, eller i løsningssenteret.
Av og til klarer ikke verter og gjester å bli enige. Hvis dere ikke kommer til enighet, er det mulig å be Airbnb om å megle i saken.
Problemer må rapporteres til Airbnb innen 72 timer etter at du oppdaget det, for at det skal kunne dekkes av ombestillings- og refusjonsvilkårene for hjem eller refusjonsvilkårene for tjenester og opplevelser. Da gjennomgår et teammedlem all informasjonen og stiller om nødvendig spørsmål før det tas en endelig beslutning.
Uhell kan skje, og derfor finnes AirCover for verter.
AirCover for verter gir vertene beskyttelse fra A til Å. Den omfatter vertsbeskyttelse ved tingskade på tre millioner USD, vertsforsikring på én million USD, identitetskontroll av gjester, risikovurdering av reservasjoner og døgnåpen sikkerhetstelefon. Alltid inkludert når du er vertskap.
Hvis en gjest forårsaker skade på stedet ditt eller eiendelene dine i løpet av et Airbnb-opphold, kan du sende inn en erstatningsforespørsel gjennom løsningssenteret. Du kan få erstatning for visse skader som gjester forårsaker på hjemmet ditt og eiendelene dine hvis gjesten ikke betaler for skaden. Les mer om prosessen.
Vertsbeskyttelse ved tingskade er ikke en forsikring. Vertsbeskyttelse ved tingskade og opplevelses- og tjenesteforsikring dekker ikke verter som tilbyr opphold gjennom Airbnb Travel, LLC, eller verter som tilbyr opphold eller opplevelser i Japan – hvor den japanske vertsforsikringen og den japanske opplevelsesforsikringen gjelder. For utleiesteder i delstaten Washington er Airbnbs kontraktsforpliktelser under vertsbeskyttelsen ved tingskade dekket av en forsikring kjøpt av Airbnb. For verter som har Australia som bostedsland eller driftssted, gjelder disse vilkårene for vertsbeskyttelsen ved tingskade. For verter med Australia som bostedsland eller driftssted, er vertsbeskyttelsen ved tingskade underlagt vilkårene for vertsbeskyttelsen ved tingskade for australske brukere. Husk at alle dekningsgrenser vises i USD.
Vertsforsikringen og opplevelses- og tjenesteforsikringen er garantert av tredjeparts forsikringsselskaper. Hvis du er vertskap i Storbritannia, er vertsforsikringen og opplevelses- og tjenesteforsikringen garantert av Zurich Insurance Company Ltd. og besørget og inngått uten tilleggskostnad for britiske verter av Airbnb UK Services Limited, en oppnevnt representant for Aon UK Limited, autorisert og regulert av det britiske finanstilsynet (Financial Conduct Authority). Aons FCA-registernummer er 310451. Du kan undersøke dette i Financial Services Register ved å besøke nettsiden til FCA, eller kontakte FCA på telefon +44 (0)800 111 6768. Polisen for vertsforsikringen samt opplevelses- og tjenesteforsikringen i AirCover for verter er regulert av det britiske finanstilsynet (FCA). De resterende produktene og tjenestene leveres av Airbnb UK Services Limited og er ikke regulerte. FP.AFF.476.LC
Innenfor EU er disse polisene organisert og inngått uten tilleggskostnad for verter i EU-land av Airbnb Marketing Services SLU, en ekstern samarbeidspartner av Aon Iberia Correduría de Seguros y Reaseguros, SAU, som er autorisert og regulert av den spanske tilsynsmyndigheten Dirección General de Seguros y Fondos de Pensiones, og registrert under serienummeret J0170. Aon Iberia Correduría de Seguros y Reaseguros SAU fungerer som formidler for EU, og deltar i distribusjonen av forsikring i EU-land under friheten til å yte tjenester i henhold til den spanske loven om forsikringsdistribusjon, direktivet om forsikringsdistribusjon og andre juridiske eller regulatoriske bestemmelser. Uten at det berører myndighetene i vertslandet der forsikringsdistribusjonstjenester tilbys, er Kongeriket Spania medlemsstaten som er ansvarlig for tilsynet av Aon, og tilsynsmyndigheten er Dirección General de Seguros y Fondos de Pensiones (DGSFP), i Paseo de la Castellana 44, 28046 Madrid.