Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger • Vert

Refusjon til gjesten

Det kan skje selv de beste vertene: Planer går galt og du kan ikke levere alt annonsen lovet. Hvis du av en eller annen grunn ikke møter gjestens forventninger, kan du gi vedkommende refusjon under eller etter opplevelsen, tjenesten eller oppholdet i hjemmet. Vi varsler gjesten med en gang og behandler refusjonen innen 48 timer.

Når du sender pengene, anses transaksjonen som endelig. Les mer om refusjonsvilkårene for tjenester og opplevelser, og ombestillings- og refusjonsvilkårene for hjem.

Refusjoner før innsjekking

For hjem og opplevelser: Gå til Reservasjoner, velg en reservasjon og klikk på Send eller be om penger.

For tjenester: Etter at reservasjonen er bekreftet, kan du refundere gjesten gjennom samtaletråden ved å velge Send refusjon og oppgi refusjonsbeløpet.

Slik sender du en gjest refusjon etter innsjekking eller starttidspunkt

Når en hjem- eller opplevelsesreservasjon er startet, kan en vert kun sende penger til en gjest gjennom løsningssenteret.

Slik refunderer du gjester i skrivebordsversjonen

  1. Klikk på Løsningssenter og deretter på Send penger.
  2. Velg gjesten du vil sende penger til, og klikk på Neste.
  3. Under Velg en årsak velger du årsaken som best beskriver refusjonstilfellet.
  4. Klikk på Neste.
  5. Oppgi refusjonsbeløpet og skriv en melding til gjesten.
  6. Klikk på Neste og deretter på Send.

Verter bør sende refusjoner eller forespørsler innen 60 dager etter utsjekking eller at tjenesten eller opplevelsen er gjennomført.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

  • Veiledninger • Vert for hjem

    Hvis gjesten kansellerer

    Hvis gjesten din kansellerer reservasjonen sin, varsler vi deg og opphever blokkeringen av datoene i kalenderen din automatisk, slik at du kan ta imot andre gjester.
  • Veiledninger • Vert for hjem

    Utbetalingen din hvis en gjest kansellerer

    Hvis en gjest kansellerer (enten før eller under en tur), får han/hun automatisk refusjon i henhold til vertens kanselleringsvilkår, med et par unntak.
  • Veiledninger • Vert for hjem

    Hva betyr det å håndheve eller fravike fra mine kanselleringsvilkår?

    Hvis gjesten din endrer et lengre opphold med mindre enn 30 dagers varsel, har du muligheten til enten å håndheve eller avstå fra kanselleringsvilkårene dine.
Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg