Forstå reservasjonsstatusen din
Reservasjonsstatusen informerer deg om hvordan det går.
Ankommer i dag
Gjesten kommer innen 24 timer.
Ankommer i morgen
Gjesten ankommer snart, men ikke innen 24 timer.
Ankommer om __ dager
Gjesten sjekker inn innen nevnte antall dager. Dette er et godt tidspunkt å skrive ut reservasjonsopplysninger og avtale innsjekking, hvis du ikke allerede har gjort det.
Venter på legitimasjon fra gjesten
Verten krever at gjesten bekrefter identiteten før turforespørselen godtas. De har 12 timer på å gjøre det, ellers utløper forespørselen.
Venter på gjestens anmeldelse
Gjesten har sjekket ut og har 14 dager på seg til å skrive en anmeldelse av oppholdet sitt.
Venter på betaling
Turforespørselen ble godtatt, men gjestens betaling har ikke gått gjennom. Reservasjonen kan ikke bekreftes før betalingen er fullført, så gjesten har 24 timer til å oppdatere betalingsopplysningene sine. Hvis ikke blir reservasjonen kansellert uten gebyr.
Les mer om reservasjoner som venter på betaling.
Kansellert
Reservasjonen har blitt kansellert, sannsynligvis fordi
- gjesten ikke har bekreftet identiteten sin innen perioden på 12 timer
- betalingen ikke gikk gjennom, og gjesten har ikke oppdatert betalingsopplysningene innen 24 timer
Kansellert av deg/gjest/vert/Airbnb
Enten verten, gjesten eller Airbnb har kansellert en bekreftet reservasjon. Noen ganger kan Airbnb kansellere på vegne av en vert eller gjest.
Sjekker ut i dag
Gjesten skal sjekke ut innen 24 timer.
Venter på endring
Enten verten eller gjesten har initiert en turendring.
Bekreftet
Turforespørselen ble godtatt, enten av verten eller automatisk med øyeblikkelig bestilling. Airbnb har innhentet betaling.
Pågående bestilling
Gjesten er på turen sin akkurat nå. Bra!
Invitasjonen har utløpt
Gjesten har ikke godtatt den forhåndsgodkjente invitasjonen til å bestille innen 24 timer etter at vedkommende fikk den fra verten. Gjesten kan fortsatt bestille stedet, men må sende en ny turforespørsel.
Invitasjonen er sendt
Verten har invitert gjesten til å bestille datoene som vises med automatisk bekreftelse. Gjesten har 24 timer på seg til å godta ved å velge Bestill nå.
Ikke mulig
De forespurte datoene er ikke lenger tilgjengelige. Dette kan skje av flere grunner, blant annet reservasjonsoverlapping eller en nylig oppdatering av vertens kalender.
Invitasjonen er utløpt
Gjesten har fått et spesialtilbud fra verten, men har ikke godtatt det innenfor 24-timersvinduet.
Tidligere gjest
Gjesten fullførte turen sin.
Forespørselen er avslått
Verten avslo gjestens turforespørsel, så gjesten blir ikke belastet.
Invitasjonen er utløpt
Verten eller gjesten brukte mer enn 24 timer på å godta eller avslå forespørselen. Hvis gjesten fortsatt er interessert, må de sende en ny forespørsel. Få mer informasjon om avslåtte og utløpte forespørsler.
Invitasjonen er trukket tilbake
Gjesten sendte en turforespørsel, men bestemte seg deretter for å kansellere den.
Skriv en omtale om gjesten
Turen er over, og verten har 14 dager på seg til å skrive en anmeldelse av gjesten.
Spesialtilbud sendt
Verten har invitert gjesten til å bestille datoene som vises til en annen pris enn det som er annonsert. Verter gjør ofte dette for å tilby rabatt eller legge til et ekstra beløp, for eksempel et gebyr for kjæledyr, i reservasjonen. Gjesten har 24 timer på seg til å godta ved å velge Bestill nå, og da godtas reservasjonen automatisk.
Turen er endret av Airbnb
Kundeserviceteamet har endret turopplysningene på vegne av verten eller gjesten.
Turendringen ble avslått
Verten har avslått gjestens forespørsel om å endre turen.
Turendring forespurt
Gjesten har bedt om å få endre noe ved turen sin. Hvis verten ikke godtar, må de følge den opprinnelige planen eller kansellere.
Turendring sendt
Gjesten har bedt om å få endre noe ved turen sin. Hvis verten ikke godtar, må de følge den opprinnelige planen eller kansellere.
Tur avslått
Gjesten stilte et turspørsmål og verten avslo det, noe som betyr at gjesten ikke kan sende turforespørsler. Dette kan skyldes en endring i vertens tilgjengelighet.
Henvendelse
Gjesten har stilt et spørsmål om bestemte datoer, men har ennå ikke sendt en turforespørsel. For å opprettholde svarprosenten oppfordrer vi verter til å skrive tilbake innen 24 timer for å invitere gjester til å bestille, avslå eller sende et spesialtilbud før henvendelsen utløper. Hvis statusen din sier "Henvendelse – utløper snart", ser du i I dag-fanen i kontrollpanelet hvor mange timer du har til å svare før det er for sent. Finn ut mer om å kontakte verter.
Relaterte artikler
- GjestSe reservasjonsstatusen som gjestDu kan finne reservasjonsstatusen i innboksen, eller ved å gå til "Turer" og finne reservasjonen der.
- VertHvordan kan jeg se om en reservasjon for en gjest er bekreftet?Du mottar en e-post når du har en bekreftet reservasjon. Du kan også gå til reservasjonene dine, kalenderen din eller samtaletråden du har m…
- GjestSlik finner du reservasjonen dinDu kan finne reservasjonsdetaljene dine under Turer.