Slik svarer du på en endringsforespørselen fra en gjest
Noen ganger trenger gjestene litt fleksibilitet. Hvis de vil endre en bekreftet reservasjon (f.eks. legge til eller fjerne netter eller velge andre datoer), bør de sende deg en turendringsforespørsel.
Du må ikke endre eller kansellere reservasjoner på vegne av gjester. Det kan sette det gode ryktet ditt som vert på spill. I stedet kan du sende dem disse instruksjonene slik at de kan gjøre det selv. Gjester kan også endre reservasjonen ved bruk av lenken i bekreftelsen tilsendt på e-post.
Slik svarer du på en endringsforespørsel
Åpne samtaletråden med gjesten din og finn Svar på forespørselen. Hvis du godtar endringene, iverksettes de automatisk, og gjesten blir belastet eller refundert deretter.
Ting du bør vite:
- Det er ingen sanksjoner for å avslå en forespørsel.
- Selv om det ikke er noen tidsbegrensning, kan det å svare raskt på forespørsler hjelpe deg med å unngå kansellerte reservasjoner.
- Gjester kan sende turendringsforespørsler etter at en reservasjon er bekreftet, og når som helst før utsjekking, også etter at de har sjekket inn.
- Endringer av eksisterende reservasjoner behandles i henhold til kanselleringsvilkårene dine.
Hvis behovene dine som vert endres, kan du lese mer om hvordan du sender gjesten en turendringsforespørsel eller kansellerer en reservasjon.
Relaterte artikler
- VertAvslå en endringsforespørselBåde gjester og verter kan avslå en endringsforespørsel og beholde reservasjonen som den er.
- GjestEndre reservasjonen av et bostedSend en endringsforespørsel til verten hvis du ønsker å endre reservasjonen.
- Endringer, kanselleringer og refusjonerNoen ganger kan det dukke opp ting som gjør at enten du eller gjesten må endre planer. Her finner du noen nyttige opplysninger for å sørge f…