Det strider mot Airbnbs vilkår for verter å be deg fjerne en bestilling fra Airbnb eller å kommunisere utenfor Airbnb-plattformen via en meldingstjeneste (f.eks. WhatsApp, Facebook osv.), tekstmeldinger eller en annen plattform enn Airbnb før du bestiller. Hvis du velger å betale for bestillingen utenfor Airbnb, mister du AirCover-beskyttelsen som er inkludert når du bestiller gjennom plattformen vår, uten ekstra kostnad.
Med AirCover får du tilgang til det globale kundeserviceteamet vårt, som er tilgjengelig døgnet rundt for å hjelpe deg med bestillinger og refusjoner – og forhindre svindel. AirCover støtter deg også hvis det oppstår et alvorlig problem med bestillingen, som du ikke kan løse med verten.
I noen tilfeller kan verter be deg om å betale utenfor Airbnb-plattformen, men alle obligatoriske kostnader må inkluderes i prisoversikten for utleiestedet ved utsjekking. Eventuell betaling for valgfrie fasiliteter skal gjøres via Airbnb ved å bruke løsningssenteret.
Hvis du forlater Airbnb, er det også vanskeligere for oss å beskytte opplysningene dine, og du utsetter deg for større risiko for svindel og andre sikkerhetsproblemer, som for eksempel phishing. Hvis du har betalt via bankoverføring, kan reservasjonen være falsk. Gi oss beskjed umiddelbart for å få hjelp. Du kan alltid finne ut om reservasjonen ble bestilt gjennom Airbnb.
Hvis en vert foreslår at du betaler for reservasjonen utenfor Airbnb-plattformen eller kommuniserer utenfor Airbnb-plattformen før bestilling, må du rapportere det til oss umiddelbart.
Vi gjør vårt beste for å holde deg trygg ved å gjennomgå meldinger på Airbnb-plattformen. Vi blokkerer potensielt farlige meldinger som inneholder ord eller tall som kan være kontaktopplysninger eller referanser til andre nettsider, blant annet eksterne lenker.
Hvis du får en mistenkelig melding, bør du gi oss beskjed ved å rapportere den eller flagge den.
Les mer om retningslinjene for personvern.