Betaling og kommunikasjon gjennom Airbnb
Noen ganger kan du bli bedt om å kommunisere på Facebook messenger, sms eller gjennom andre tjenester enn Airbnb. Hvis du går med på det, mister du beskyttelsen du får gjennom kansellerings- og refusjonsvilkårene våre, vertskapsbeskyttelsen ved tingskade, vertsforsikringen, tjenestevilkårene, betalingsvilkårene og andre beskyttelsestiltak.
Hvis du forlater Airbnb, er det også vanskeligere for oss å beskytte opplysningene dine, og du utsetter deg for større risiko for svindel og andre sikkerhetsproblemer, som for eksempel phishing.
Betal verten gjennom Airbnb
Hvis du har betalt via bankoverføring, kan reservasjonen være falsk. Ta kontakt med oss umiddelbart for å få hjelp. Du kan alltid undersøke om reservasjonen din ble bestilt gjennom Airbnb.
Vi beskytter deg og Airbnb-fellesskapet
Vi gjør vårt beste for å holde deg trygg ved å gjennomgå meldinger på Airbnb-plattformen. Vi blokkerer potensielt farlige meldinger som inneholder ord eller tall som kan være kontaktinformasjon eller referanser til andre nettsider, blant annet eksterne lenker.
Du kan bidra. Hvis du får en mistenkelig melding, bør du gi oss beskjed ved å rapportere den eller flagge den.
Les mer om retningslinjene for personvern.
Relaterte artikler
- Gjest
Slik kontakter du verter
Hvis du vil finne ut mer om et sted eller en opplevelse før du bestiller, kan du sende melding til verten på Airbnb. - Gjest
Aksepterte betalingsmåter
Vi støtter forskjellige betalingsmåter avhengig av hvilket land betalingskontoen din befinner seg i. - Gjest
Betaling utenfor Airbnb
Hvis en Airbnb-vert på Airbnbs nettsted ber deg om å betale utenfor nettstedet eller gjennom et annet selskap, ber vi deg om å rapportere de…