Vertsbeskyttelse ved tingskade
Vertsbeskyttelse ved tingskade, som er en del av AirCover for verter, gir verter 3 millioner USD i dekning i de sjeldne tilfellene hvor en gjest skader stedet eller eiendelene dine under et Airbnb-opphold.
Opprett en AirCover for verter-forespørsel
Søk om erstatning for skade, manglende gjenstander eller uventet rengjøring.
Dette dekkes
Vertsbeskyttelsen ved tingskade dekker følgende:
- Skader på hjemmet ditt, møbler, verdisaker eller eiendeler forårsaket av gjester (eller gjesters inviterte).
- Skader på parkerte biler, båter eller andre kjøretøy forårsaket av gjester (eller gjesters inviterte).
- Kostnader for uventede eller ekstra rengjøringsbehov på grunn av oppførselen til en gjest (eller gjesters inviterte) under et Airbnb-opphold – for eksempel profesjonell tepperens.
- Tapte inntekter hvis du må kansellere bekreftede Airbnb-bestillinger på grunn av skader forårsaket av en gjest (eller gjesters inviterte).
Når du tilbyr nødopphold gjennom Airbnb.org, er du fremdeles dekket av vertsbeskyttelsen ved tingskade.
Vertsbeskyttelsen ved tingskade dekker ikke følgende:
- skader fra normal slitasje
- tap av valuta
- tap som skyldes naturkrefter (som jordskjelv og orkaner)
- personskade eller skade på gjesters eller andres eiendeler (disse kan være dekket av vertsforsikringen)
- andre unntak
Skadeerstatningsprosessen
Slik kan du få erstatning hvis det oppstår skade under et opphold:
- Samle bevis på skaden (bilder, videoer, anbud på reparasjon eller rengjøring og/eller kvitteringer).
- Send inn en AirCover for verter-forespørsel gjennom løsningssenteret innen 14 dager etter at den ansvarlige gjesten sjekket ut.
- Når du har sendt inn AirCover for verter-forespørselen, har gjesten 24 timer på seg til å betale. Hvis vedkommende avslår å betale hele beløpet eller ikke svarer, kan du involvere Airbnbs kundeservice. Husk at hvis du vil involvere Airbnbs kundeservice i forespørselen din om AirCover for verter, må du gjøre dette, og sende inn bevis på skaden, innen 30 dager etter skaden eller tapet.
Slik fungerer vertsbeskyttelsen ved tingskade med rengjøring og kjæledyrgebyr
Hvis du velger å kreve et rengjøringsgebyr eller et kjæledyrgebyr, må du huske på at de er ment å dekke forventede kostnader.
Vertsbeskyttelsen ved tingskade dekker derimot uventede kostnader knyttet til ekstra rengjøring eller kjæledyrskader – for eksempel fjerning av røyklukt eller utskifting av sofaen fordi en hund har ødelagt den.
Gå til vilkårene for å finne ut mer om vertsbeskyttelsen ved tingskade.
Ansvarsfraskrivelse: Vertsbeskyttelsen ved tingskade er ikke en forsikring. Den gjelder ikke for verter som tilbyr opphold gjennom Airbnb Travel, LLC, eller verter i Fastlands-Kina eller Japan. Vertsbeskyttelsen ved tingskade er ikke relatert til vertsforsikringen. Husk at alle dekningsgrenser vises i USD, og at det finnes andre vilkår og unntak.
Merk: Denne artikkelen er en del av Få beskyttelse gjennom AirCover for verter, en veiledning om skade- og ansvarsdekning.
Relaterte artikler
- VertFå beskyttelse gjennom AirCover for verterAirCover for verter gir Airbnb-vertene beskyttelse fra A til Å.
- VertVertsforsikringOpplevelsesforsikringen er en viktig del av AirCover, som tilbyr beskyttelse fra A til Å for Airbnb-verter.
- GjestBli belastet for skaderHvis du, noen du inviterer eller et kjæledyr er ansvarlig for skader som oppstår under et opphold, må du gi verten din beskjed med en gang.