Vertsbeskyttelse ved tingskade
Vertsbeskyttelse ved tingskade er en del avAirCover for verter og gir verter 3 millioner USD i dekning i de sjeldne tilfellene hvor en gjest skader stedet eller eiendelene dine under et Airbnb-opphold. Du får erstatning for visse skader som gjester forårsaker på hjemmet ditt og eiendelene dine hvis gjesten ikke betaler for skaden.
Opprett en AirCover for verter-forespørsel
Søk om erstatning for skade, manglende gjenstander eller uventet rengjøring.
Dette dekkes
Vertsbeskyttelsen ved tingskade dekker følgende:
- Skader på hjemmet ditt, møbler, verdisaker eller eiendeler forårsaket av gjester (eller gjesters inviterte).
- Skader på parkerte biler, båter eller andre kjøretøy forårsaket av gjester (eller gjesters inviterte).
- Kostnader for uventede eller ekstra rengjøringsbehov på grunn av oppførselen til en gjest (eller gjesters inviterte) under et Airbnb-opphold – for eksempel profesjonell tepperens.
- Tapte inntekter hvis du må kansellere bekreftede Airbnb-bestillinger på grunn av skader forårsaket av en gjest (eller gjesters inviterte).
Når du tilbyr nødopphold gjennom Airbnb.org, er du fremdeles dekket av vertsbeskyttelsen ved tingskade.
Vertsbeskyttelsen ved tingskade dekker ikke følgende:
- skader som følge av normal slitasje
- tap av valuta
- tap som skyldes naturkrefter (som jordskjelv og orkaner)
- personskade eller skade på gjesters eller andres eiendeler (disse kan være dekket av vertsforsikringen)
- andre unntak
Skadeserstatningsprosessen
Slik kan du få erstatning hvis det oppstår skade under et opphold:
- Dokumenter problemet ved å ta bilder eller videoer, få estimat på hva reparasjon eller rengjøring kommer til å koste og/eller kvittering.
- Be om refusjon fra den ansvarlige gjesten ved å starte en AirCover for verter-forespørsel i løsningssenteret innen 14 dager etter at den ansvarlige gjesten sjekket ut.
- Gjesten har da 24 timer på seg til å svare på henvendelsen. Hvis gjesten ikke svarer, betaler delvis eller avslår betaling, kan du sende inn en erstatningsforespørsel under vertsbeskyttelsen ved tingskade. Deretter kommer Airbnbs kundeservice inn i bildet og gjennomgår forespørselen. (Hvis boligen er i delstaten Washington, går forsikringsselskapet gjennom forespørselen.)
Husk at hvis du vil involvere Airbnbs kundeservice i AirCover for verter-forespørselen, må du gjøre dette og sende inn ekstra dokumentasjon på skaden innen 30 dager etter skaden eller tapet skjedde.
Slik fungerer vertsbeskyttelsen ved tingskade i forbindelse med rengjøring og kjæledyrgebyr
Hvis du velger å kreve et rengjørings- eller et kjæledyrgebyr, må du huske på at dette er ment å dekke forventede kostnader.
Vertsbeskyttelsen ved tingskade dekker derimot uventede kostnader knyttet til ekstra rengjøring eller kjæledyrskader – for eksempel fjerning av røyklukt eller utskifting av sofaen fordi en hund har ødelagt den.
Gå til vilkårene for å finne ut mer om vertsbeskyttelsen ved tingskade.
Ansvarsfraskrivelse: Vertsbeskyttelsen ved tingskade er ikke en forsikring. Den beskytter ikke verter som tilbyr opphold i Japan, hvor den japanske vertsforsikringen gjelder, eller verter som tilbyr opphold gjennom Airbnb Travel LLC. Verter som har tilbudt opphold i Fastlands-Kina, er dekket av den kinesiske forsikringspakken for verter. Husk at alle dekningsgrenser vises i USD.
For annonser i delstaten Washington er Airbnbs kontraktsforpliktelser under vertsbeskyttelsen ved tingskade dekket av en forsikring kjøpt av Airbnb. Vertsbeskyttelsen ved tingskade er ikke relatert til vertsforsikringen. Vertsbeskyttelsen ved tingskade er underlagt vilkår og unntak.
Merk: Denne artikkelen er en del av Få beskyttelse gjennom AirCover for verter, en veiledning om skade- og ansvarsdekning.
Relaterte artikler
- Vert
Få beskyttelse gjennom AirCover for verter
AirCover for verter gir Airbnb-vertene beskyttelse fra A til Å. - Vert
Vertsforsikring
Opplevelsesforsikringen er en viktig del av AirCover, som tilbyr beskyttelse fra A til Å for Airbnb-verter. - Gjest
Bli belastet for skader
Hvis du, noen du inviterer eller et kjæledyr er ansvarlig for skader som oppstår under et opphold, må du gi verten din beskjed med en gang.