Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger • Gjest

Kontakt verter

Det er enkelt å komme i kontakt med verter på Airbnb. Bare send dem en kort melding om at du er interessert i hjemmet, tjenesten eller opplevelsen deres.

Gjester og verter mottar hverandres telefonnumre først etter at en reservasjon er bekreftet, dette er for å beskytte deg og personopplysningene dine. Les mer om hvorfor det er lurt å holde kommunikasjon og transaksjoner på Airbnb.

Før du bestiller

Hvis du har spørsmål om et utleiested, klikk eller trykk på Kontakt vert for å sende vedkommende en melding. Godt tips: Hvis du spør om noe angående en spesifikk reservasjon, angir du reisedatoer og antall gjester først. Dette er påkrevd før du kan sende melding.

Når reservasjonen er bekreftet

For hjem og tjenester

Når bestillingen av hjemmet eller tjenesten er godkjent, kan du sende en melding til verten (og medverten om nødvendig) og alle gjestene i en gruppemelding. Alternativt kan du kontakte verten ved å gå til Turer, finne reservasjonen og derfra kontakte verten med samme gruppemelding.

Hvis du har reservert et hjem eller en tjeneste og du reiser sammen med noen, kan du invitere dem til å bli med på reservasjonen.

For opplevelser

Når bestillingen av opplevelsen er godkjent, kan du sende en melding til verten, medverten og alle gjestene som skal på opplevelsen, inkludert de som ikke er med i bestillingsgruppen, i en gruppemelding.

Hvis du ønsker å sende melding til verten og medvertene privat, kan du gjøre det fra gruppens samtaletråd ved å velge Opplysninger og deretter Send melding til verter. Denne meldingen er bare mellom deg, verten og eventuelle medverter.

Hvis du har reservert en opplevelse, kan du invitere vennene dine til å bli med.

Når reservasjonen er over

Du kan sende oppfølgingsmeldinger til gruppen eller en privat melding til verten etter at en tur, tjeneste eller opplevelse er avsluttet.

Hvis du har betalingsproblemer, kan du løse dem i løsningssenteret.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

  • Veiledninger • Gjest

    Når du bør sende verten en melding

    Du kan bestille en reservasjon uten å kontakte verten på forhånd, men det er lurt å sende melding til verten hvis du har spørsmål.
  • Veiledninger

    Slik leser og sender du meldinger

    Du må være pålogget Airbnb-kontoen din for å lese eller sende meldinger. Du kan klikke eller trykke på en samtaletråd for å lese eksisterende meldinger eller sende en ny.
  • Veiledninger • Gjest

    Dette kan du gjøre hvis verten ikke svarer

    Når du har en bekreftet reservasjon, har verten 24 timer på seg til å svare.
Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg