Å skape en verden hvor alle virkelig kan føle seg hjemme krever et grunnlag av tillit som er basert på konsekvente forventninger til verts- og gjesteadferd. Vi har etablert disse fellesskapsstandardene for å bidra til å veilede oppførsel og kodifisere verdiene som støtter det globale fellesskapet vårt.
For å bidra til å sikre trygge opphold, opplevelser og samhandling - sikkerhet, rettferdighet, autentisitet og pålitelighet forblir sentrale stolper i innsatsen vår for å sikre sikkerhet og fremme tilhørighet. Vi jobber alltid for å sikre at de opprettholdes og håndheves.
Airbnb-opplevelsen din begynner i det øyeblikket du omfavner eventyr. Det er kun mulig når du stoler på dette fellesskapet og føler deg trygg. Derfor krever vi at du avstår fra å sette i fare eller true noen. Les retningslinjene for verts- og gjesters sikkerhet for mer informasjon.
Du skal ikke begå fysisk eller seksuelt overgrep, seksuelt overgrep, seksuell trakassering, vold i hjemmet, røveri, menneskehandel, andre voldshandlinger eller holde noen mot deres vilje. Medlemmer av farlige organisasjoner, inkludert terror, organiserte kriminelle og voldelige rasistiske grupper, er ikke velkomne i dette fellesskapet. Airbnb er forpliktet til å samarbeide med politiet etter behov og svare på gyldige forespørsler fra rettshåndhevelse.
Vi tar selvmord, selvskade, spiseforstyrrelser og misbruk av harde rusmidler ekstremt alvorlig, og jobber for å hjelpe mennesker i krise.
Du bør ikke formidle en hensikt å skade noen med dine ord eller fysiske handlinger. Vi tar også trusler om selvskading like alvorlig som vi gjør handlinger og kan gripe inn hvis vi blir oppmerksomme på en trussel.
Du bør ikke oppbevare usikrede våpen, sykdomsrisiko eller farlige dyr på utleiestedet ditt, og du bør heller ikke skape forhold som øker sannsynligheten for brann eller hindrer flukt i tilfelle nødssituasjoner.
Medlemmene våre i Airbnb-fellesskapet deler hjem, nabolag og opplevelser. Om du åpner hjemmet ditt som vert eller opplever en verts gjestfrihet som gjest, bør du stole på at du føler deg trygg. Vi ber deg om å respektere andres eiendom, informasjon og personlige eiendeler.
Du bør ikke ta eiendom som ikke er din, bruke noens eiendom uten deres tillatelse, kopiere andres nøkler eller identitetsdokumenter, skade andres eiendom, bli værende på utleiesteder etter at et opphold er avsluttet, eller true noen med dårlige vurderinger eller andre sanksjoner eller skade for å få erstatning eller andre fordeler. Les mer om Airbnbs retningslinjer for utpressing for mer informasjon.
Du skal ikke foreta transaksjoner utenfor Airbnbs betalingssystem; forplikte deg til bestillingssvindel, kredittkortsvindel eller vask penger; forsøke å kjøre trafikk til andre nettsteder eller markedsføre ikke-relaterte produkter; avlede betalinger som er ment for andre; misbruke vårt vervesystem; eller fremsette falske krav mot andre medlemmer av fellesskapet. Les retningslinjene våre for tips om hvordan du unngår svindel, svindel og misbruk.
Du bør ikke spionere på andre mennesker; kameraer er ikke tillatt på utleiestedet ditt med mindre de tidligere er oppgitt og synlige, og de er aldri tillatt på private områder (for eksempel bad eller soveområder). Du skal ikke få tilgang til andres kontoer uten autorisasjon eller krenke andres personvern, opphavsrett eller varemerker.
Det globale Airbnb-fellesskapet er like mangfoldig, unikt og levende som verden rundt oss. Rettferdighet er det som holder oss sammen, det som gjør det mulig for oss å stole på hverandre, integrere seg sømløst i lokalsamfunn og føle oss som om vi virkelig kan høre hjemme.
Du bør behandle alle med respekt i hver interaksjon. Så du bør følge alle gjeldende lover og ikke behandle andre annerledes på grunn av deres rase, etnisitet, nasjonal opprinnelse, religiøs tilknytning, seksuell legning, kjønn, kjønn, kjønnsidentitet, funksjonshemning eller alvorlige sykdommer. På samme måte er det ikke tillatt å fornærme andre på disse basene. Les mer om Airbnbs retningslinjer mot diskriminering for mer informasjon.
Du bør ikke dele personlige opplysninger for å skjemme ut eller utpresse andre, rette andre med uønsket atferd, nekte andre eller bryte våre standarder for anmeldelser og innhold.
Du bør ikke forstyrre fellesområder, behandle naboer som "resepsjonister", skape en gjennomgående plage for de rundt deg, eller konsekvent unnlate å svare på nabo- eller samfunnsbekymringer.
Airbnb-opplevelsene dine bør være fulle av herlige øyeblikk og overraskende eventyr. Siden fellesskapet vårt er bygget på tillit, er autentisitet viktig - det krever en balanse mellom delte forventninger, ærlige interaksjoner og nøyaktige detaljer.
Du skal ikke oppgi et falskt navn eller fødselsdato, bruke utleiesteder til kommersielle formål uten vertens tillatelse, ha arrangementer eller fester uten vertens godkjenning, opprettholde dupliserte kontoer eller opprette en konto hvis du er under 18 år. Les mer om hvorfor vi krever en profil.
Du skal ikke oppgi unøyaktig stedsinformasjon, ha feil tilgjengelighet, villede folk om type, art eller detaljer i utleiestedet ditt, erstatte ett utleiested med et annet, sette opp falske eller bedragerske utleiesteder, legge igjen bedrageriske anmeldelser, engasjere seg i villedende prissetting eller unnlate å offentliggjøre farer og problemer med beboelighet. Les mer om sikkerhetsinformasjon på utleiesteder for mer informasjon.
Hver Airbnb-opplevelse er unik og hver detalj er spesifikk for et hjem, et nabolag og en vert. Siden fellesskapet vårt forplikter seg basert på disse detaljene, må vi kunne stole på hverandres pålitelighet - enten det er i betimelig kommunikasjon, hjemmets tilstand eller i forventningene vi setter. Les mer om grunnreglene for verter og grunnreglene for gjestene.
Du skal ikke tilby steder med under standard renhold eller mangel på rennende vann eller elektrisitet som ikke er opplyst om. Du skal ikke tilby steder som ikke er legitime soveplasser (f.eks. campingutstyr), ikke er stasjonært under oppholdet (f.eks. bevegelige båter) eller mangle tilgang til dedikerte toalettfasiliteter (f.eks. å be gjestene om å bruke offentlige bad).
Uten formildende omstendigheter, bør du ikke kansellere etter fristen som er satt i de relevante kanselleringsvilkårene. Du bør heller ikke unnlate å gjøre innsjekking mulig, unnlate å betale eller bryte vertens husregler.
Du skal ikke ha vedvarende og gjennomgående lave vurderinger, være utilgjengelig under bestilling eller gjennom et opphold, unnlate å gi et tilstrekkelig kontaktpunkt for vertskap, eller nekte å delta i vår løsningsprosess.