Hopp til innhold
Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater
    Slik får du svarene du trenger vedrørende covid-19 og reiser

    Slik får du svarene du trenger vedrørende covid-19 og reiser

    Her er noen nyttige ressurser dersom du må endre eller kansellere en reservasjon.
    Av Airbnb 13. mar. 2020
    Leselengde 3 min
    Oppdatert 28. apr. 2021

    Oppdatert 30. mars 2020

    Uansett om du er vert eller gjest, forstår vi at mange i Airbnb-fellesskapet har bekymringer rundt reiser eller det å være vertskap akkurat nå. Vi vet at det tar lengre tid enn vanlig å komme gjennom til kundeserviceteamet vårt. Teamet vårt hjelper så mange verter og reisende som de kan, men vi forstår hvor frustrerende det er når du ikke får svar med en gang.

    For å beskytte helsen og sikkerheten til teammedlemmene våre, har vi måttet stenge flere arbeidssteder rundt om i verden. Selv om vi gjør det mulig for folk å jobbe hjemmefra så mye som mulig, jobber mange av de globale teamene våre med redusert bemanning. Til tross for disse utfordringene prøver vi å gjøre alt vi kan for å hjelpe.

    I tillegg til at vi svarer på telefoner og meldinger så raskt som mulig, har vi lansert Airbnb.com/COVID for å gi deg den hjelpen og informasjonen du trenger. Mange vanlige problemstillinger kan løses på nettet, spesielt hvis det dreier seg om en reservasjon som omfattes av våre vilkår for formildende omstendigheter.

    Her er noen ting du kan gjøre for å finne svar i denne vanskelige perioden:

    Fortsett å følge med på Airbnb.com/covid

    Det kommer mer informasjon hver dag, og dette kan skape forvirring både for verter og reisende. For at du skal holde deg informert, svarer vi på de oftest stilte spørsmålene. Her finner du det du bør vite:

    • Lær mer om vilkårene våre for formildende omstendigheter: Gjester kan motta full refusjon og verter kan kansellere gebyrfritt for kvalifiserte reservasjoner. Vær oppmerksom på at kundeserviceteamet vårt hjelper så mange verter og reisende som mulig, og at responstiden kan være lengre enn vanlig. Vi vil forsikre deg om at dersom reservasjonen din kan kanselleres i henhold til våre vilkår for formildende omstendigheter, vil de reisende motta full refusjon eller reisekreditt, og verter vil kunne kansellere gebyrfritt.
    • Hold deg oppdatert: Vi fortsetter å oppdatere omfanget av vilkårene for formildende omstendigheter etter hvert som situasjonen utvikler seg (inkludert datoer og områder), så du må gjerne legge denne hjelpesenterartikkelen til i lagrede bokmerker.

    Ta turen til hjelpesenteret

    Selv om vi forstår viktigheten av å snakke med en kundeservicemedarbeider, har hjelpesenteret ofte informasjonen du trenger for få svar på vertskaps- eller reisespørsmål. Noen av de oftest stilte spørsmålene vi får fra verter og reisende inkluderer:

    Lær mer om de nye verktøyene og programmene våre

    Vi jobber med en rekke verktøy og programmer – vi kaller det "mer fleksible reservasjoner" – for å hjelpe verter med å ønske gjester velkommen samt hjelpe gjester med å føle seg trygge når de er ute og reiser i en periode preget av uvisshet.

    • Vi kommer til å lansere søkefiltre for reisende så de kan finne utleiesteder med fleksible kanselleringsvilkår. For verter har vi samlet tips om det å tilby fleksible kanselleringsvilkår og andre ideer for å berolige gjester som vurderer å reise i fremtiden.
    • Vi introduserer nye verktøy som verter kan kansellere bestemte reservasjoner gebyrfritt med – uten at de må kontakte kundeserviceteamet for å få hjelp. Dette gjør at verter kan velge å refundere alle gjester som ikke er i stand til å reise akkurat nå, men ikke dekkes av våre vilkår for formildende omstendigheter. Istedenfor å måtte kontakte kundeserviceteamet, kan gjesten be om refusjon gjennom verktøyet, og verten kan gi gjesten full eller delvis refusjon direkte.
    • Dersom det er noen uker til reservasjonen din, ber vi også om at du vurderer å vente med å kontakte kundeservice. På den måten kan medarbeiderne våre ta seg av henvendelsene det haster mer med, og gi deg oppmerksomheten du trenger senere.

    Som alltid takker vi deg for at du er en del av Airbnb-fellesskapet. Vi setter pris på tålmodigheten din i denne vanskelige perioden.

    Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publisering.

    Airbnb
    13. mar. 2020
    Var dette nyttig?