Få mest mulig ut av meldingsfanen
Meldingsfanen er Airbnb-innboksen. Den samler alle vertskaps-, tur og kundeservicemeldinger på ett sted. Funksjonene i meldingsfanen lar deg
- filtrere og søke i meldinger
- sende og planlegge forhåndsskrevne maler som kalles hurtigsvar
- redigere og angre sending av nylige meldinger
- kommunisere med hver gjest i en reservasjon i én tråd
- se lesebekreftelser når gjestene har lest meldingene dine
- dele guiden din og anbefale lokale Airbnb-opplevelser og -tjenester
- legge ved bilder og videoer i meldinger
Filtrering og søk i meldinger
Meldingsfanen organiserer meldinger i kategorier. Hovedkategoriene er Hjem, Opplevelser, Tjenester, Reiser, Kundeservice og Direkte meldinger.
Alle er standardvisningen og viser bare de kategoriene som er relevante for Airbnb-kontoen din. Velg en kategori for å filtrere meldinger etter type.
Under Hjem kan du bruke disse ekstra filtrene:
- Uleste viser kun uåpnede meldinger.
- Turfase sorterer meldinger etter reservasjonsforespørsler, kommende reservasjoner, pågående opphold eller tidligere reservasjoner.
- Annonser organiserer meldinger etter annonse hvis du har mer enn én.
- Stjernemerket viser kun meldingene du har markert med en stjerne.
Under Opplevelser og tjenester kan du bruke disse ekstra filtrene:
- Uleste viser kun uåpnede meldinger.
- Stjernemerket viser kun meldingene du har markert med en stjerne.
- Gruppemeldinger sorterer samtaletråder med mer enn én bestillende gjest etter reservasjon.
Hvis du har en medvert eller er Superhost-ambassadør, finner du også disse filtrene i fanen Meldinger:
- Medvert viser samtaler mellom deg og eventuelle medverter for en annonse.
- Superhost-ambassadør viser meldinger mellom deg og vertene du er satt i kontakt med.
Filteret Reiser viser meldinger du sender og mottar som gjest. Filteret Kundeservice viser samtalene dine med Airbnbs kundeservice.
Ser du etter en bestemt samtale? Du kan søke i meldinger etter navn, ord eller setninger. Resultatene tar hensyn til eventuelle filtre du har brukt, slik at du kan finne samtaler raskere.
Sende hurtigsvar
Et hurtigsvar er en kort, forhåndsskrevet melding som er lagret som en mal i meldingsinnstillingene.
Plassholdere for opplysninger, for eksempel gjestens fornavn, tilpasser hver melding ved å hente opplysninger fra annonsen eller reservasjonen.
Hurtigsvar hjelper deg med å svare raskt, og de sparer deg for tid. Opprett egne hurtigsvar eller rediger Airbnbs maler for å sende dem med én gang eller planlegge levering senere på viktige tidspunkter.
Les mer om hurtigsvar for verter for hjem, opplevelser og tjenester.
Kommunikasjon med en gruppe
Hver reservasjon starter en ny samtale i Meldinger-fanen. Bestillingsgjesten kan invitere andre gjester i reisefølget til å bli med på reservasjonen. Gjester som godtar invitasjonen, legges til i samtalen.
Hvis du er vertskap for en opplevelse, blir alle gjester som bestiller for samme dato og klokkeslett, automatisk lagt til i én gruppesamtale. De kan også invitere medreisende til å bli med.
Verter og medverter sender meldinger til hele gruppen. Gjestene kan lese alle meldingene, selv om de blir med i samtalen etter at den har startet, så du trenger ikke gjenta deg selv.
Trykk på Opplysninger-knappen for å se mer informasjon om reservasjonen og samtalen, inklusive en liste over alle som er med. Velg bildet til en gjest for å få tilgang til vedkommendes profil og finne ut mer om hvem du er vertskap for.
Bruk av andre meldingsfunksjoner
Andre funksjoner i Meldinger-fanen hjelper verter og medverter med å komme i kontakt med gjestene før, under og etter bestilling, samt med hverandre.
- Meldingstråder lar deg starte en tråd når du svarer på en melding, som skjuler svaret ditt under den opprinnelige meldingen.
- Redigeringsverktøy lar deg redigere en melding innen 15 minutter etter at du har sendt den, og angre sending av meldingen innen 24 timer.
- Lesebekreftelser viser om gjester eller andre har lest meldingene dine, med mindre de har deaktivert denne funksjonen i kontoinnstillingene.
- Anbefalinger gjør det enkelt å dele guiden din og foreslå lokale opplevelser eller tjenester med bare noen få trykk.
- Deling av bilder og videoer lar deg legge ved filer i meldingene du sender til medverter og gjester etter at bestillingen er bekreftet.
Spørsmål og svar om meldingsfanen
Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.
