Bruk hurtigsvar for å spare tid
De fleste gjester som bestiller Airbnb-tjenester, sender en melding til verten først. Du kan svare på vanlige spørsmål, oppmuntre til bestillinger og kommunisere raskt med hurtigsvar i Meldinger-fanen.
Hva er et hurtigsvar?
Et hurtigsvar er en kort, forhåndsskrevet melding som er lagret som en mal i meldingsinnstillingene.
Plassholdere for opplysninger, for eksempel gjestens fornavn, tilpasser hver melding ved å hente inn data fra annonsen eller reservasjonen.
Du kan opprette egne hurtigsvar og bruke Airbnbs maler for tjenesteverter. Hvis du for eksempel ofte svarer på lignende spørsmål om et tilbud før gjestene bestiller, kan du prøve å lagre det du pleier å svare, som et hurtigsvar.
Du kan sende hurtigsvar mens du sender meldinger til gjester, og planlegge at hurtigsvar sendes automatisk på viktige tidspunkter.
Hvordan sender jeg et hurtigsvar?
Slik sender du hurtigsvar til en gjest umiddelbart:
- Gå til Meldinger-fanen.
- Velg samtalen du vil svare på.
- Trykk på plusstegnet (+) ved siden av Skriv en melding.
- Trykk på Send et hurtigsvar.
- Velg et hurtigsvar, som vises i samtalen.
- Rediger meldingen eller send den som den er.
- Trykk på pilen (↑) for å sende meldingen.
Meldingsfanen har også foreslåtte svar. Disse bruker kunstig intelligens til å forstå gjestens spørsmål og foreslå et av hurtigsvarene dine for å svare på det. Forslaget vises i samtalen, og det er kun du som ser det. Du kan redigere hurtigsvaret før du sender det, eller skrive et annet svar.
Hvordan planlegger jeg et hurtigsvar?
Slik sender du et hurtigsvar automatisk til alle gjester:
- Gå til Meldinger-fanen.
- Trykk på innstillinger-ikonet øverst på skjermen.
- Trykk på Administrer hurtigsvar.
- Velg hurtigsvaret du vil planlegge, og trykk på Neste.
- Trykk på Planlegg tidspunkt og velg når du vil at gjestene skal motta meldingen, for eksempel fem minutter etter at en gjest har bestilt, eller to timer etter at tjenesten er avsluttet.
Du ser en påminnelse i samtalen med gjesten når et planlagt hurtigsvar snart skal sendes. Juster eller hopp over å sende meldingen dersom den gjentar informasjon du allerede har delt.
Tips for å bruke hurtigsvar
Et hurtigsvar fungerer best når det er kort og fokuserer på et enkelt emne. Det kan være å forklare hvordan man legger til flere gjester, det kan gi svar på spesielle forespørsler, eller det kan handle om planlegging i forbindelse med nødssituasjoner.
Prøv å planlegge hurtigsvar for viktige øyeblikk som disse:
Bestillingsbekreftelse
Si "hei" og be om informasjon som kan hjelpe deg med å skreddersy tilbudene dine etter gjestenes behov. En fotograf kan for eksempel spørre om følgende:
- Hva er anledningen til fotograferingen?
- Hvilke bilder er viktigst å få med?
Hvis en medvert skal levere tjenesten, eller en assistent blir med deg, må du sørge for å presentere dem og dele kvalifikasjonene deres.
Før en tjeneste
Minn gjestene på ankomsttidspunktet og møtestedet, og gi tips som bidrar til at de får mest mulig ut av tjenesten. En personlig trener kan for eksempel inkludere en kort liste over anbefalte klær for utendørsaktiviteter og værforhold.
Etter en tjeneste
Vurder å takke gjestene for at de bestilte hos deg. Du kan oppmuntre dem til å skrive en offentlig anmeldelse, noe som kan hjelpe andre med å avgjøre om tjenesten passer dem eller ikke. Be om tilbakemelding, inkludert konkrete forslag til hvordan du kunne ha gjort tiden sammen enda bedre.
Du kan sende bilder eller videoer med hurtigsvar for å presentere deg selv, lage tilpassede tilbud og dele minneverdige øyeblikk med gjestene. En kokk kan for eksempel sende et bilde av en eksempelmeny.
Du kan legge ved filer til meldinger når som helst etter at bestillinger er bekreftet. Send bilder i PNG- eller JPG-format (opptil 50 MB) og videoer i MP4- eller MOV-format (opptil 100 MB og 60 sekunder).
Brukeropplevelsen kan variere avhengig av sted. Denne artikkelen inneholder informasjon som kan ha blitt endret siden publiseringen.