Slik overgår du gjestenes forventninger
Gode vurderinger og positive anmeldelser kan føre til flere bestillinger og høyere inntekter. Bruk tilbakemeldinger fra gjester til å fortsette å forbedre tjenesten.
Innsikt-seksjonen viser den samlede vurderingen, offentlige anmeldelser, private notater og detaljerte vurderinger av gjestfrihet, beliggenhet (når aktuelt), pålitelighet og verdi for pengene.
Gjestfrihet
Gjester setter pris på å føle seg ivaretatt og velkomne. Gjør ditt beste for å levere et tilbud av høy kvalitet og forutse hva gjestene har behov for.
- Planlegg en velkomstmelding. Sørg for at gjestene har informasjonen de trenger, i forkant av tjenesten. En fotograf kan dele en detaljert værmelding og gi råd om bekledning.
- Finn ut mer om gjestene. Send en melding for å spørre om gjestens preferanser og behov for å tilpasse tjenesten. En cateringleverandør kan spørre om allergier og menytilpasninger.
- Prøv å se ting fra gjestens perspektiv. Det kan være noen av gjestene aldri har vært i byen din eller landet ditt. De kan trenge ekstra hjelp til å finne frem i området eller forstå lokale skikker. Ha som mål å være varm og hjelpsom, og kommuniser på en respektfull måte.
- Ta med ekstra utstyr. Sørg for at du er forberedt på potensielle problemer, for eksempel hvis verktøy eller utstyr går i stykker, eller en gjest glemmer noe viktig. En personlig trener kan ta med ekstra yogamatter.
- Følg opp etterpå. Send en melding for å takke gjestene og fortell om eventuelle relevante hendelser som skjer videre. Dette kan inkludere informasjon om når bilder blir tilgjengelige, eller en oppskrift gjester likte spesielt godt.
Sted
Hvis du er vert for en tjeneste i lokalet til virksomheten din eller i et offentlig rom, blir gjestene bedt om å vurdere stedet. En kosmetolog kan gi en ansiktsbehandling på spaet sitt, eller en fotograf kan tilby fotografering i en park. Gjester setter pris på innbydende steder som er rene og godt utstyrte.
- Prioriter komfort for gjestene. Det er mer sannsynlig at gjestene liker tjenesten, dersom stedet er trygt og rent. En massasjeterapeut bør for eksempel tilby et plettfritt spa slik at gjestene kan slappe av under en dypvevsbehandling.
- Send detaljerte veibeskrivelser. Vær tydelig på hva gjestene kan forvente av stedet, og beskriv hvor dere skal møtes. Tenk på mulige problemer med parkering og offentlig transport. Ta med innsjekkingsinstruksjoner hvis dere skal være på et delt område. Tenk også gjennom tilgjengeligheten. For eksempel: Er stedet for fotograferingen tilgjengelig for rullestolbrukere?
Gjester blir ikke bedt om å gi tilbakemelding om stedet hvis du reiser til der de er.
Pålitelighet
Gjestene forventer at verten tilbyr en sømløs tjeneste. Dette innebærer å fortelle gjestene hva de kan forvente seg, gi betimelig og tydelig kommunikasjon og være organisert.
- Prioriter nøyaktighet. Sørg for at beskrivelsene og bildene dine formidler nøyaktig hva gjestene får. En hårstylist kan beskrive produktene og teknikkene som brukes, og inkludere bilder av hvilke typer frisyrer og fletter som tilbys.
- Svar raskt. Angi tider du er tilgjengelig i annonsefanen, for å gjøre det klart når du kan svare. Slå på varslinger i Airbnb-appen og i innstillingene på enheten slik at du kan se meldinger fra gjester umiddelbart og svare raskt.
- Planlegg i god tid. Forbered eventuelle forsyninger og utstyr på forhånd for å sikre at tjenesten holder tidsplanen. En kokk kan hakke grønnsaker på forhånd til suppen som skal lages hos gjesten.
- Ta med den støtten du trenger. Du kan få en assistent til å bli med hvis du er vert for en stor gruppe eller tilbyr en mer kompleks tjeneste. Du er pålagt å informere gjestene om at en assistent kommer til å hjelpe deg i løpet av tjenesten, og du må gi beskjed tidlig nok til at gjestene eventuelt kan kansellere uten å betale gebyr.
- Kom i tide. Hvis du skal reise til gjestens sted, bør du vurdere reiseruten og ta hensyn til trafikken.
- Respekter eiendommen. Hvis du leverer tjenesten i noens hjem, må du rydde etter deg.
Verdi for pengene
Gjester oppsøker tjenester som gir eksepsjonell kvalitet for prisen. Vurder hvordan du kan gjøre tilbudene enda mer spesielle, og gi gjestene enda mer verdi for prisen.
- Inkluder flere alternativer. Legg til minst tre tilbud med forskjellige priser for å gi gjestene flere alternativer. Dette bidrar også til at du når inntektsmålene dine. Den anbefalte fremgangsmåten er å sette opp tilbud til rabattpris, standardpris og premiumpris. For eksempel kan en fotograf i USA tilby en halvtimes økt til under 50 USD, en personlig portrettfotografering til mellom 50 USD og 150 USD og en familiefotografering til mer enn 150 USD.
- Tilpass tilbudene. Airbnbs meldingsverktøy hjelper deg med å kommunisere med gjestene for å tilpasse tilbudene og bruke tilpasset prissetting.
- Gi god service. Det utgjør mye om du bruker materialer av høyere kvalitet og legger til det lille ekstra som gjør tilbudet ditt enda mer spesielt. En kosmetolog kan inkludere en eterisk olje uten ekstra kostnad.
Alle verter, bilder og annonseopplysninger må oppfylle standardene og kravene for Airbnb-tjenester.
Denne artikkelen inneholder informasjon som kan ha blitt endret siden publiseringen.