Tre måter å tiltrekke flere gjester på
Hvis du tilbyr mer fleksibilitet, kan det føre til at annonsen vises i flere søkeresultater. Appeller til så mange gjester som mulig ved å utvide tjenesteområdet og tilby en rekke priser og åpningstider.
Administrering av tilgjengelighet
Sørg for å legge til alle tidspunktene du kan være vertskap. Når du redigerer tilgjengeligheten, legger du til åpningstider og velger et tilgjengelighetsvindu. Gjester kan bare finne tjenester som har begge deler.
I annonsefanen:
- Angi åpningstider. Åpningstidene er de tidspunktene gjestene kan se at du er tilgjengelig og bestille tjenesten. Du kan legge til de samme tidene for hvert tilbud, eller forskjellige tider for hvert enkelt. Vurder når det er mest etterspørsel. For eksempel kan det være mest etterspørsel om morgenen for personlige trenere og om kvelden for private kokker.
- Angi et tilgjengelighetsvindu. Velg om gjestene kan bestille tre, seks, ni, tolv eller tjuefire måneder i forveien. Dette kan du variere for hvert tilbud.
I kalenderen:
- Juster tilgjengeligheten. Du kan legge til timer utenfor de vanlige åpningstidene og blokkere tidspunkter du ikke kan jobbe. Eventuelle blokkerte tidspunkter gjelder for alle tilbud.
- Synkroniser kalendere. Koble sammen Airbnb-kalenderen og Google Kalender. Alle arrangementer i Google Kalender blokkerer disse tidspunktene i Airbnb-kalenderen.
Når du er ferdig, kan du forhåndsvise annonsen for å kontrollere tilgjengeligheten og se hva gjestene ser.
Konkurransedyktig pris
Det er lurt å tilby minst tre tilbud til rabatt-, standard- og premiumpriser for å være konkurransedyktig og tiltrekke flere gjester. Et bredt prisutvalg kan føre til høyere inntekter og flere anmeldelser. Gjester er for eksempel villige til å betale 52–95 USD for et treretters måltid, 54–96 USD for en spabehandling og 46–75 USD for en fotografering.*
- Ta med et førstegangstilbud. Gjester ser det rimeligste tilbudet i søkeresultatene. Et førstegangstilbud kan bidra til å tiltrekke nye gjester og skape interesse for de andre tilbudene.
- Gi tilpassede tilbud. Send tilpassede tilbud med en betalingsanmodning i Meldinger-fanen før en gjest bestiller. Hvis du for eksempel tilbyr personlig trening, kan en gjest spørre om du kan tilby en tidlig morgentrening eller reise utenfor tjenesteområdet ditt.
- Tilpass med endringer. Du kan også sende en prisendring i Meldinger-fanen etter at en gjest har bestilt. En gjest kan for eksempel ønske å tilpasse tilbudet ved å legge til franske spisser til manikyren eller en bestemt ingrediens til måltidet.
- Legg til en minstepris. Hvis du har bestemt deg for å ta en pris per gjest, kan du angi en minstepris per bestilling. Dette kan være nyttig for tjenester der grupper er vanlige, som catering eller tilberedte måltider. Hvis en gjest for eksempel ønsker å bestille et tilbud på 50 USD for 2 gjester, og minimumsprisen din er 120 USD, må gjesten betale 120 USD for å få bestille.
- Gi tilbud. For å få gjester til å bestille kan du legge til tidsbegrensede rabatter, rabatter for tidlig bestilling og rabatter for større grupper. Når du legger til en rabatt, ser gjestene den opprinnelige prisen som en utstrøket pris i søk og i annonsen din.
Utvid tjenesteområdet
Vurder om du skal reise til gjestene, om gjestene skal komme til deg eller begge deler. Hvis gjestene kommer til deg, må du huske på at de bare finner deg hvis de søker etter tjenester i nærheten av stedet ditt.
Hvis du reiser til gjestene:
- Vurder tjenesteområdet. For å vises i flere søkeresultater må du sørge for at du har lagt til alle byene, nabolagene eller postnummerne du kan i tjenesteområdet ditt.
- Legg til fleksibilitet. I annonsen kan du nevne områder du er villig til å reise til av og til, eller at gjester kan ta kontakt hvis de er utenfor tjenesteområdet ditt.
Hvis gjestene kommer til deg:
- Bekreft adressen din. Gjester som ser annonsen din, får se avstanden og reisetiden til stedet ditt.
- Ta med navnet på virksomheten. Dette hjelper gjestene med å finne deg når de ankommer.
- Legg til profesjonelle bilder. Enten du er vertskap på et spa, et treningssenter, en salong eller et annet sted, viser bilder av stedet kvaliteten på tjenesten og hjelper gjestene med å finne deg.
*Basert på en nettbasert undersøkelse fra mars 2025 besvart av mer enn 700 Airbnb-gjester og potensielle førstegangsbestillere i USA.
Brukeropplevelsen kan variere etter sted. Denne artikkelen inneholder informasjon som kan ha blitt endret siden publiseringen.