Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.

Slik angir du prisene dine på Airbnb

Vurder utgiftene dine, sammenlign lignende opplevelser og bruk en rabatt.
Av Airbnb 13. mai 2025
Oppdatert 13. mai 2025

Airbnb gir deg tilgang til millioner av gjester og vertsverktøy som kan hjelpe deg med å utvide virksomheten din. Prisen styrer du alltid over selv, og du kan endre den når som helst.

Prissetting på Airbnb

For en som deg, som er etablert innen feltet ditt, forstår du viktigheten av å tilby tjenester av høy kvalitet til konkurransedyktige priser. Her er noen faktorer å ta hensyn til når du fastsetter prisene dine på Airbnb.

  • Lignende tjenester: Søk etter tjenester som ligner din, på Airbnb og andre plattformer, for å få et inntrykk av prisnivået til andre verter.
  • Introduksjonspris: Vurder å starte med en lavere pris for å tiltrekke deg de første gjestene på Airbnb. Du kan gjøre endringer etter hvert som du bygger merkevaren og omdømmet ditt gjennom positive vurderinger og anmeldelser fra gjester.
  • Airbnb-gebyr: Ta hensyn til tjenestegebyret som Airbnb belaster verter for hver bestilling. Du ser gebyret når du angir prisen. Gebyret gjør det mulig for oss å tilby verter av Airbnb-tjenester nyttige vertsverktøy, en døgnåpen kundeservice og tilgang til millioner av gjester.

Slik angir du forskjellige priser

Ved å legge til tilbud til rabattpriser, standardpriser og premiumpriser får gjestene flere alternativer, som også kan hjelpe deg med å nå de inntektsmålene du har satt deg.

Prisene bør avspeile formatet, kompleksiteten og det unike ved hvert tilbud. For eksempel kan en fotograf i USA tilby en halvtimes økt til under 50 USD, en personlig portrettfotografering til mellom 50 USD og 150 USD, og en familiefotografering til mer enn 150 USD.

Gjester som søker etter tjenester på Airbnb, ser den laveste prisen i søkeresultatene. En rabattert pris kan bidra til å tiltrekke førstegangsgjester og skape interesse for de andre tilbudene.

Du har muligheten til å kreve en pris per gjest eller en fast pris. Dette gjelder for alle tilbudene dine.

  • Pris per gjest: Prisen for hver person inkluderer alle gebyrer og tips. Du kan også angi en minstepris per bestilling. En lavere pris kan tiltrekke flere gjester, og dette kan føre til høyere inntekter. Hvis for eksempel 4 gjester i USA bestiller til en pris på 60 USD per person, blir totalprisen 240 USD, mens 8 gjester som betaler 45 USD hver, gir en totalpris på 360 USD.
  • Fast pris: Totalprisen inkluderer alle gebyrer og tips for et hvilket som helst antall gjester, opptil det høyeste du har angitt for tilbudet.

Slik legger du til rabatter

En fin måte å holde prisen konkurransedyktig på er å tilby rabatter for ulike typer bestillinger.

  • Tidsbegrenset: Tilby 5 % til 50 % rabatt på prisen i 30 dager for å gjøre det forlokkende for de første gjestene å bestille.
  • Tidlig bestilling: Gi 20 % rabatt til gjester som bestiller mer enn to uker i forveien for å appellere til gjester som liker å planlegge i god tid.
  • Store grupper: Legg til en grupperabatt for å nå maksimal kapasitet raskere.

Rabattene gjelder hver gang en gjest bestiller tjenesten. Når du legger til mer enn én rabatt, får gjesten den som gir størst besparelse. Gjesten får ikke flere rabatter på samme reservasjon.

Alle verter, bilder og annonseopplysninger må oppfylle standardene og kravene for Airbnb-tjenester.

Denne artikkelen inneholder informasjon som kan ha blitt endret siden publiseringen.

Airbnb
13. mai 2025
Var dette nyttig?