Bruk av hurtigsvar for å spare tid
Høydepunkter
Med hurtigsvar kan du lagre og gjenbruke tydelige, godt utformede svar på vanlige spørsmål fra gjester.
Du kan automatisk legge til personlig informasjon om gjesten, reservasjonen og utleiestedet.
Se eksemplene våre og prøv hurtigsvar.
Hvis du får en følelse av déjà vu hver gang du åpner en melding fra en gjest, er du ikke alene om det. Verter blir spurt igjen og igjen om visse emner, som passord til trådløst nettverk, veibeskrivelser, de beste stedene å spise med mer.
Airbnbs funksjon for hurtigsvar lar deg sette opp maler og bruke svarene dine på ofte stilte spørsmål på nytt. Dette kan gjøre det lettere å holde kontroll på innboksen og hjelpe deg med å gi en utmerket gjesteopplevelse.
"Maler sparer meg for mye tid", sier verten Sally fra Snoqualmie i Washington. "Jeg klarte å svare på fire henvendelser fra gjester på mindre enn ti minutter! De hindrer meg også i å glemme viktig informasjon, og lar meg lage et godt formulert svar. Svaret har blitt korrekturlest, er tydelig og, hvis det nødvendig, tar spesielt hensyn til gjestenes behov."
Slik oppretter du et hurtigsvar
Du kan opprette hurtigsvar fra vertskapsinnboksen. Du kan velge fra en liste over maler om for eksempel veibeskrivelser, husregler, trådløst nettverk og mer, eller du kan skrive og lagre dine egne originale meldinger som du kan bruke så ofte du vil.
Du har også muligheten til å tilpasse svarene dine ved hjelp av shortcodes, som du kan lese mer om i neste avsnitt.
Slik brukes shortcodes
Shortcodes er plassholdere som automatisk fyller ut informasjon om gjester, reservasjonen og utleiestedet når det sendes en melding til en gjest. Her er noen eksempler på noen av de mange shortcodesene:
- gjestens fornavn
- gjestens etternavn
- innsjekkingsdato
- innsjekkingstidspunkt
- navn på trådløst nettverk
- passord til trådløst internett
- veibeskrivelse
- innsjekkingsinstruksjoner
- husregler
- husmanual
- guide
Når du oppretter et hurtigsvar, velger du shortcodes du ønsker å bruke fra nedtrekksmenyen. Sørg for at opplysningene om utleiestedet er fullstendige og oppdaterte, fordi meldinger med tomme shortcodes ikke blir sendt.
Eksempel på meldinger
Du bruker kanskje allerede planlagte meldinger til å kontakte gjestene på viktige tidspunkter, som etter at bestillingen er bekreftet eller før innsjekking.
Hurtigsvar kan hjelpe deg med å fylle hullene mellom de planlagte meldingene. Dette sparer deg for tid når for eksempel en gjest ikke har fått med seg passordet til det trådløse nettverket i Turer-fanen eller instruksjonene for hvordan bruke oppvaskmaskinen i husmanualen.
Husk å bruke nedtrekksmenyen for å legge til shortcodes (vist nedenfor med fet skrift) mens du skriver, i stedet for å skrive dem inn i meldingen.
1. Slik logger du på det trådløse nettverket
Gjester spør ofte om det trådløse nettverket, så det er nyttig å ha et hurtigsvar klart.
Jeg hjelper gjerne med den informasjonen! Det trådløse nettverket heter navn på trådløst nettverk,
og passordet er passord til trådløst nettverk. Gi oss beskjed hvis du
har flere spørsmål.
2. Bruk av apparater
Uansett om det gjelder å slå på boblebadet eller bruke espressomaskinen, kan du ta med instruksjoner om hvordan bruke apparatene i hurtigsvar.
Hei, gjestens fornavn!Takk for at du spør. På-bryteren finner du på kontrollpanelet
på forsiden av boblebadet. Der finner du en grønn
strømbryter, strålekontroll, og en varmetermostat.
Varmeapparatet slår seg av når vannet når
temperaturen på termostaten. Du finner bilder med trinnvise
instruksjoner for hvordan slå på boblebadet i
husmanual. Nyt boblebadet, og ikke nøl med å
spørre hvis du har flere spørsmål!
3. Beskrivelse av hvor du kan finne ekstra tepper, puter og laken
Et annet vanlig spørsmål du kan få, er hvor det eventuelt finnes ekstra sengetøy.
Hei, gjestens fornavn!Du kan finne ekstra tepper, puter og laken i
garderobeskapet i gangen overfor soverommet. Mer informasjon
om sengetøyet, for eksempel stoffene, finnes i
husmanual. Ta kontakt om du har flere spørsmål.
Sov godt!
4. Hvor man finner nattmat
Et hurtigsvar gjør det enkelt å svare med et personlig preg, samtidig som du henviser gjestene til guide din for mer informasjon.
Hei, gjestens fornavn!Favorittrestauranten vår er [sett inn restaurantens navn],
og den ligger her [sett inn adresse]. Biffsmørbrødet der er fantastisk,
og de har også vegetariske alternativer . [Sett inn restaurant navn]
er vanligvis åpen fra kl. 12.00 til kl. 23.00, men se
nettstedet [sett inn URL] eller ring dem på [sett inn telefonnummer] for å
bekrefte åpningstidene. Du kan også finne flere restauranter i
guide vår. Gi oss beskjed hvis du har spørsmål!
5. Beklager at vi ikke kan imøtekomme ønskene dine
Selv om man gjerne ønsker å imøtekomme alle, er det ikke alltid det går. Svarene dine kan allikevel formuleres på en hyggelig, respektfull og tydelig måte.
- Hei, gjestens navn
Jeg beklager, men jeg kan ikke ta imot kjæledyr. Hunden min er snill mot mennesker, men kommer ikke overens med andre dyr. Jeg kan anbefale et sted i nærheten der hunden din kan være, hvis du ønsker det.
- Hei, gjestens navn
Vi beklager at vi måtte kansellere reservasjonen din. Vi håper at du får muligheten til å besøke oss en annen gang.
Høydepunkter
Med hurtigsvar kan du lagre og gjenbruke tydelige, godt utformede svar på vanlige spørsmål fra gjester.
Du kan automatisk legge til personlig informasjon om gjesten, reservasjonen og utleiestedet.
Se eksemplene våre og prøv hurtigsvar.