Bruk av hurtigsvar for å spare tid

Meldingsmaler gjør det enklere å sende viktige opplysninger til gjester.
Av Airbnb 12. des. 2018
Oppdatert 3. feb. 2025

Verter for hjem og opplevelser finner ofte ut at de svarer på de samme spørsmålene fra forskjellige gjester: Kan du sende meg en veibeskrivelse? Hva er passordet til det trådløse nettverket? Har du tilgjengelighet i juni?

Du kan bruke svarene på nytt og svare raskt hver gang med hurtigsvar i meldingsfanen.

Slik fungerer hurtigsvar

Hurtigsvar er korte meldingsmaler som inneholder forhåndsskrevne svar på ofte stilte spørsmål. Plassholdere henter automatisk inn bestemte detaljer fra utleiestedet og gjestens reservasjon for å tilpasse meldingen.

Du kan sende et hurtigsvar hver gang du kommuniserer med gjester. Lag din egen eller bruk Airbnbs forhåndsskrevne maler, slik at du ikke trenger å skrive alt sammen.

Meldingsfanen bruker kunstig intelligens til å forstå gjestens spørsmål og automatisk foreslå et hurtigsvar for å svare på det. Forslaget vises i samtalen, og det er kun du som ser det. Du kan redigere hurtigsvaret før du sender det, eller skrive et annet svar.

For å planlegge en melding til senere velger du ikonet ved siden av Skriv en melding. Velg en mal og når den skal sendes. Du ser en påminnelse i samtalen med gjesten når en melding du har planlagt, snart skal sendes. Juster eller hopp over å sende meldingen dersom den gjentar informasjon du allerede har delt.

Tips for å bruke hurtigsvar

Hurtigsvar fungerer best når de er korte med fokus på et enkelt emne.

Prøv å bruke hurtigsvar for å svare raskere på vanlige spørsmål. Du kan for eksempel bruke dem til å ta opp emner som disse:

  • Tilgjengelighet: Fortell gjestene at de kan bestille alle åpne datoer i kalenderen din.
  • Veibeskrivelse og transport: Bekreft adressen til et hjem eller et møtested, med veiledning for å komme seg dit.
  • Trådløst nettverk: Oppgi nettverksnavn og passord i hjemmet eller på stedet.
  • Tidlig innsjekking: Godta en gjests forespørsel om å ankomme før ordinær innsjekkingstid.
  • Sen utsjekking: Godta en gjests forespørsel om å reise etter ordinær utsjekkingstid.
  • Soveplasser: Bekreft antall soverom, senger og bad stedet tilbyr.

Dersom du er vert for et hjem, kan det være lurt å planlegge hurtigsvar på disse viktige tidspunktene.

  • Bestillingsbekreftelse: Send en velkomstmelding når en gjests bestilling er bekreftet.
  • Før innsjekking: Følg opp 24 til 48 timer før innsjekking, når alle turopplysningene blir tilgjengelige.
  • Etter den første natten: Ta kontakt for å spørre om det er noe de trenger for å gjøre oppholdet mer behagelig.
  • Før utsjekking: Del utsjekkingstidspunkt og instruksjoner kvelden før gjestene planlegger å reise.
  • Etter avreise: Takk gjester for at de bodde hos deg, og be om tilbakemelding 24 til 48 timer etter at de har sjekket ut.

Dersom du er vert for en opplevelse, kan det være lurt å planlegge hurtigsvar på disse viktige tidspunktene.

  • Bestillingsbekreftelse: Send en velkomstmelding når en gjests bestilling er bekreftet.
  • Før opplevelsen: Følg opp for å spørre gjestene om de har kostholdsbegrensninger, tilgjengelighetsbehov eller personlige preferanser. Gi deg selv nok tid til å imøtekomme eventuelle forespørsler.
  • Hendelsespåminnelse: Ta kontakt 24 timer før opplevelsen starter med veibeskrivelser og spesifikke instruksjoner om hvor de skal møter deg.
  • Etter opplevelsen: Takk gjestene for bestillingen og be om tilbakemelding.

Plassholdere i hurtigsvar fyller automatisk ut visse opplysninger om bestillingen og utleiestedet når meldingen sendes, blant annet gjestens navn, så sørg for at annonsen er fullstendig og oppdatert. Meldinger med tomme plassholdere blir ikke sendt på riktig måte.

Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

Airbnb
12. des. 2018
Var dette nyttig?