Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.

Bruk hurtigsvar for å spare tid

Meldingsmaler gjør det enklere å sende viktige opplysninger til gjester.
Av Airbnb 4. des. 2025

Opplevelsesverter finner ofte ut at de svarer på de samme spørsmålene fra forskjellige gjester: Hva er tilgjengeligheten din neste uke? Hvor skal vi møtes? Hva gjør jeg hvis det er dårlig vær?

Du kan bruke svarene på nytt og svare raskt hver gang med hurtigsvar i meldingsfanen.

Hva er et hurtigsvar?

Et hurtigsvar er en kort, forhåndsskrevet melding som er lagret som en mal i meldingsinnstillingene.

Plassholdere for opplysninger, for eksempel gjestens fornavn, tilpasser hver melding ved å hente opplysninger fra annonsen eller reservasjonen.

Opprett egne hurtigsvar eller rediger Airbnbs maler. Hvis du for eksempel ofte må kontakte gjester som er forsinket, kan du prøve å lagre standardsvaret ditt som et hurtigsvar.

Du kan sende hurtigsvar med én gang eller planlegge automatisk sending senere.

Hvordan sender jeg et hurtigsvar?

Slik sender du hurtigsvar til en gjest umiddelbart:

  • Gå til Meldinger-fanen.
  • Velg samtalen du vil svare på.
  • Trykk på plusstegnet (+) ved siden av Skriv en melding.
  • Trykk på Send et hurtigsvar.
  • Velg et hurtigsvar, som vises i samtalen.
  • Rediger meldingen eller send den som den er.
  • Trykk på pilen () for å sende meldingen.

Meldingsfanen har også foreslåtte svar. Disse bruker kunstig intelligens til å forstå gjestens spørsmål og foreslå et av hurtigsvarene dine for å svare på det. Forslaget vises i samtalen, og det er kun du som ser det. Du kan redigere det foreslåtte svaret før du sender det, eller skrive et annet svar.

Hvordan planlegger jeg et hurtigsvar?

Slik sender du et hurtigsvar automatisk til alle gjester:

  • Gå til Meldinger-fanen.
  • Trykk på innstillinger-ikonet øverst på skjermen.
  • Trykk på Administrer hurtigsvar.
  • Velg hurtigsvaret du vil planlegge, og trykk på Neste.
  • Trykk på Planlegg tidspunkt og velg når du vil at gjestene skal motta meldingen, for eksempel ved bestillingsbekreftelse eller to timer før opplevelsen starter.

Ved bestillingsbekreftelse har du to alternativer: Planlegg en direktemelding til hver gjest som bestiller, eller en gruppemelding etter at den første gjesten har bestilt.

Når du planlegger en gruppemelding, blir gjester som bestiller en opplevelse for samme dato og klokkeslett, automatisk lagt til i tråden. De kan lese alle meldingene i tråden, så du trenger ikke gjenta deg selv.

Du ser en påminnelse i samtalen med gjesten når et planlagt hurtigsvar snart skal sendes. Juster eller hopp over å sende meldingen dersom den gjentar informasjon du allerede har delt.

Tips for å bruke hurtigsvar

Et hurtigsvar fungerer best når det er kort og fokuserer på et enkelt emne. Du finner forhåndsskrevne maler for vanlige emner som disse i Meldinger-fanen. Prøv å sende dem på viktige tidspunkter.

  • Bestillingsbekreftelse: Send en velkomstmelding for å presentere deg selv og spørre gjestene om de har noen spørsmål eller spesielle ønsker, for eksempel spesifikke matbehov eller preferanser.
  • Forberedelser: Hjelp gjestene med å få mest mulig ut av opplevelsen ved å sette forventninger, for eksempel ved å sende værmeldingen med tips om hva de bør ha på seg eller ta med seg for å ha det komfortabelt.
  • Før opplevelsen: Ta kontakt 24 timer i forveien for å minne gjestene på starttidspunktet og møtestedet, med tydelige veibeskrivelser for å komme seg dit.
  • Etter opplevelsen: Del lokale anbefalinger og vurder å be gjestene om tilbakemelding og en offentlig anmeldelse.

Du kan presentere deg selv, vise møtestedet eller vise frem høydepunkter fra opplevelsen ved å legge til bilder eller videoer i hurtigsvarene dine. Hvis du for eksempel har tatt bilder av gjestene under aktiviteten, kan du legge ved noen av dem i hurtigsvaret "etter opplevelsen" før du sender det.

Du kan legge ved filer til meldinger når som helst etter at bestillinger er bekreftet. Send bilder i PNG- eller JPG-format (opptil 50 MB) og videoer i MP4- eller MOV-format (opptil 100 MB og 60 sekunder).

Brukeropplevelsen kan variere avhengig av sted. Denne artikkelen inneholder informasjon som kan ha blitt endret siden publiseringen.

Airbnb
4. des. 2025
Var dette nyttig?