Bruk av planlagte meldinger for å spare tid
Høydepunkter
Spesielle koder (shortcodes) henter inn opplysninger fra hver bestilling for å legge til et personlig preg.
Vi har hørt at verter synes det kan være kjedelig å skrive de samme meldingene til gjester om og om igjen. Ved å bruke verktøyet for planlagte meldinger kan du unngå å gjenta deg selv når du kommuniserer med gjestene.
Verktøyet lar deg skrive meldinger som sendes automatisk til gjestene etter at de har utført visse handlinger, som å bestille et opphold, sjekke inn eller sjekke ut. Planlagte meldinger er en god måte å å dele generell informasjon om stedet ditt på.
Hvordan planlegger du meldinger?
Du kan skrive og planlegge sending av meldinger fra innboksen. Du oppretter i hovedsak maler for å sende alle gjestene dine den samme nyttige informasjonen om å bo på stedet ditt.
Du kan tilpasse disse meldingene ved å legge til spesielle koder som heter shortcodes. Disse fungerer som plassholdere. Shortcodes samler informasjon fra gjestens reservasjon (som navn og innsjekkingsdato) og opplysninger fra annonsene dine (som husregler) for å fylle ut de tomme feltene.
Sørg for at opplysningene om utleiestedet er fullstendige og oppdaterte, fordi meldinger med tomme shortcodes blir ikke sendt. Hvis du allerede har sendt informasjon til en bestemt gjest, kan du redigere, hoppe over eller sende en melding tidligere enn planlagt. Du kan også se gjennom hele historikken over hva som har blitt sendt.
Når bør du sende planlagte meldinger?
Du kan sende en planlagt melding når som helst. Her er noen forslag til de beste tidspunktene for å sende en planlagt melding, pluss noen idéer til hva du kan si.
Husk å bruke nedtrekksmenyen for shortcodes for å legge til shortcodes (vist nedenfor med fet skrift) mens du skriver. Ikke skriv dem inn i meldingen din. Når du er ferdig med å skrive, velger du hvilken gjestehandling som sender meldingen din fra nedtrekksmenyen Planlegging.
Kort tid etter bestilling
En umiddelbar takkemelding etter bestilling kan fortelle gjestene at du har fått forespørselen deres, gi et godt førsteinntrykk og gi viktig informasjon og tips om gjestenes kommende opphold.
Vurder å sende disse meldingene kort tid etter at reservasjonen er bekreftet ved å velge handlingen "Etter bestilling" når du lager en planlagt melding.
Her er en eksempelmelding (med shortcodes) du kan bruke:
Kjære gjestens fornavn!
Takk for at du bestilte hos oss!
Jeg gleder meg til å ønske deg velkommen til navn på utleiested den innsjekkingsdato.
Hvis du deler reiseinformasjonen din med oss, kan vi organisere innsjekkingen din,
den er som regel innsjekkingstidpunkt eller senere.
Her er litt informasjon om nabolaget:
nabolaget
Her er litt informasjon om hvordan du kommer deg rundt:
kom deg rundt
Du kan finne noen nyttige tips for når du besøker byen i guiden.
Vi deler innsjekkingsinformasjonen noen dager før turen starter.
Påminnelse om kommende opphold
Det kan være lurt å minne gjestene på opplysninger om det kommende oppholdet et par dager før innsjekking, slik at de kan begynne å planlegge ankomsten.
Du kan sende disse meldingene inntil 14 dager i forveien ved hjelp av handlingen "Før innsjekking". Du bør kanskje gjenta opplysningene du delte i "Etter bestilling"-meldingen. Andre viktige opplysninger kan blant annet være følgende:
- Du kan sjekke inn når som helst etter innsjekkingstidspunkt på innsjekkingsdato.
- Adressen til utleiestedet er adresse, og veibeskrivelsen er: veibeskrivelse.
Instruksjoner for innsjekkingsdagen
Innsjekkingsdagen er en stor dag! Selv om du kanskje allerede har delt innsjekkingsinformasjonen, synes mange gjester det er nyttig å få den viktigste informasjonen tilsendt på nytt når de er på vei.
Du kan sende disse meldingene på morgenen på innsjekkingsdagen ved hjelp av handlingen "Før innsjekking". Du kan for eksempel sende veibeskrivelse og innsjekkingstidspunkt på nytt til gjestene. Her er en eksempelmelding du kan vurdere:
Vigleder oss til å ønske deg velkommen til navn på utleiested!
Innsjekkingsinstruksjonene finner du her: innsjekkingsinstruksjoner.
Her er husreglene som en liten påminnelse:
husregler
Det trådløse nettverket heter navn på trådløst nettverk, og passordet er passord til
trådløst nettverk.
Oppholdets første dag
Den første morgenen av gjestenes opphold er et godt tidspunkt for å sende en liten hilsen for å bekrefte at alt er i orden, og spørre om det er noe gjesten lurer på.
Du kan bruke handlingen "Etter innsjekking" for å skrive en melding som ønsker gjestene velkommen. Mange av idéene i avsnittene ovenfor kan fungere i disse meldingene, men du kan også være kreativ. Du kan for eksempel bruke et av forslagene under:
Hei, gjestens fornavn!
Vi håper du har det helt supert og liker stedet.
Gi oss beskjed hvis det er noe vi kan gjøre for å gjøre
oppholdet enda bedre.
Dagen før utsjekking
Dagen før utsjekking kan du minne gjestene på hvordan de sjekker ut, hvor de skal legge igjen nøklene, hva de gjør med skittentøy, søppel osv.
Ved å bruke handlingen "Før utsjekking" kan du for eksempel sende en melding som ligner denne:
Hei, gjestens fornavn!
Dette er bare en liten påminnelse om at utsjekking er i morgen
(utsjekkingsdato), når som helst før utsjekkingstidspunktet. Jeg hadde satt stor pris på
om du kan gjøre følgende før du drar:
- Tøm søppel i søppelspannene ved garasjen.
- Slå av alle lys og termostaten.
- Lås alle dører ved avreise.
Takk for besøket! Vi håper du har hatt et fantastisk
opphold på navn på utleiested. Vi setter stor pris på om du vil skrive en anmeldelse av
oppholdet.
Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.
Høydepunkter
Spesielle koder (shortcodes) henter inn opplysninger fra hver bestilling for å legge til et personlig preg.