Bruk av planlagte meldinger for å spare tid

Automatiser gjestekommunikasjonen fra innsjekking til utsjekking.
Av Airbnb 19. nov. 2020
Leselengde 2 min
Oppdatert 1. mai 2024

Verktøyet for planlagte meldinger hjelper deg med å automatisk dele viktig informasjon med gjester på bestemte tidspunkt, som på innsjekkingsdagen. Med dette verktøyet kan du opprette standard meldinger og planlegge å sende dem på de tidspunktene gjestene mest sannsynlig trenger informasjonen.

Du kan også lage hurtigsvar, korte maler som brukes til å svare på vanlige spørsmål, for å spare tid når du sender meldinger til gjester.

Slik tilpasser du planlagte meldinger

Gå til meldingsinnstillingene i Meldinger-fanen for å skrive og planlegge meldinger.

Du kan tilpasse disse meldingene ved å sette inn shortcodes. Disse plassholderne henter informasjon fra både annonsen din og gjestens reservasjon, som husregler og navn og innsjekkingsdato. Sørg for at opplysningene i annonsen er fullstendige og oppdaterte, fordi meldinger med tomme shortcodes blir ikke sendt riktig.

Bruk nedtrekksmenyen for å sette inn shortcodes. Når du er ferdig med å skrive, kan du planlegge meldingen ved å velge hvilken gjestehandling som gjør at den sendes. Du kan alltid redigere, hoppe over eller sende en melding tidligere enn planlagt etter behov.

Slik kan du bruke shortcodes i en planlagt melding:

Hei, [gjestens fornavn]

Takk for bestillingen! Vi gleder oss til å ønske deg velkommen den [innsjekkingsdato]. Hvis du deler reiseinformasjonen din, så kan vi organisere en problemfri innsjekking, som vanligvis er [innsjekkingstid] eller senere.

Her er litt kort informasjon om området: [nabolag]

.

Her er noen tips til hvordan du kommer deg rundt: [komme deg rundt]

.

Du kan finne nyttige tips for besøket i [byen] i guiden, som du finner her: [guiden]. Vi deler innsjekkingsinformasjon noen dager før turen starter. Gi oss beskjed hvis du har spørsmål.

Når bør du sende planlagte meldinger?

Du kan sende en planlagt melding når som helst. Dette kan være gode tidspunkt for å sende viktig informasjon til gjestene.

  • Kort tid etter bestilling: En takkemelding rett etter bestilling forteller gjestene at du har mottatt forespørselen deres, og gir informasjon og tips om det kommende oppholdet deres.
  • Før innsjekking: Minn gjestene på det kommende oppholdet deres, slik at de kan forberede seg før ankomst. Du kan planlegge disse meldingene inntil 14 dager før innsjekking.
  • Innsjekkingsdagen: Selv om du kanskje allerede har delt innsjekkingsinformasjon, synes mange gjester det er nyttig å få den viktigste informasjonen tilsendt på nytt på innsjekkingsdagen, inkludert veibeskrivelser.
  • Første dag av oppholdet: Ta kontakt for å høre om alt er i orden, og tilby å svare på eventuelle spørsmål gjestene måtte ha.
  • Dagen etter utsjekking: Takk gjestene for at de bodde hos deg, og minn dem på å skrive en anmeldelse.

Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

Airbnb
19. nov. 2020
Var dette nyttig?