Vi krever at verter følger reglene våre innenfor disse områdene, som bidrar til å skape komfortable, pålitelige opphold for gjester:
Det forventes også at verter opprettholder høye anmeldelsesvurderinger, da gjestene forventer et konsekvent kvalitetsnivå og bruker anmeldelsene til å dele opplevelsen sin.
Annonser bør opprettholde en høy samlet vurdering og unngå for mange lave vurderinger. Vi har funnet ut at verter som får gode anmeldelser har en tendens til å fokusere på fire ting: reservasjonsforpliktelse, punktlig kommunikasjon, nøyaktige opplysninger om utleiestedet og renhold.
Verter bør gjennomføre aksepterte reservasjoner og gi en pålitelig innsjekkingsopplevelse.
Verter eller medverter bør være tilgjengelige for å svare på gjestenes henvendelser eller uventede problemer som kan oppstå før og under opphold.
Vi erkjenner at verter har mange krav til tiden sin. Hva som anses som en rimelig svartid kan avhenge av spesifikke omstendigheter, som arten av en gjests henvendelse og fasen av turen deres.
Hvis en gjest for eksempel tar kontakt med et spørsmål som er vesentlig for oppholdet:
Annonsen på bestillingstidspunktet bør nøyaktig beskrive hjemmet og gjenspeile funksjonene og fasilitetene som vil være tilgjengelige på utleiestedet fra innsjekking til utsjekking, inkludert:
Alle utleiesteder bør være rene og uten helserisiko før gjesten sjekker inn.
Airbnb oppfordrer gjester til å rapportere brudd på disse grunnreglene umiddelbart. Når en gjest har å gjøre med et mistanke om eller faktisk brudd på disse grunnreglene, ber vi om at de:
Vi er opptatt av å håndheve disse grunnreglene. Når et brudd på grunnregelen rapporteres, vil Airbnb forsøke å kontakte verten for å forstå hva som skjedde.
Handlinger vi iverksetter kan inkludere å gi informasjon til verter om disse vilkårene og utstedelse av advarsler. Når gjentatte eller alvorlige overtredelser av disse grunnreglene rapporteres, kan verter eller annonsene deres bli suspendert eller fjernet fra plattformen.
Avhengig av overtredelsens art kan Airbnb også iverksette andre tiltak, for eksempel å kansellere en kommende eller aktiv reservasjon, refundere en gjest fra en verts utbetaling og/eller kreve at verter fremlegger bevis på at de har løst problemer før de kan fortsette som vertskap.
I tillegg kan en vert som kansellerer en bekreftet reservasjon, eller blir holdt ansvarlig for en kansellering, få andre konsekvenser i henhold til våre kanselleringsvilkår for verter. Airbnb kan frafalle kanselleringsgebyrer og i noen tilfeller andre konsekvenser hvis verten kansellerer på grunn av visse gyldige grunner utenfor vertens kontroll.
Verter kan klage på beslutninger i henhold til disse vilkårene ved å kontakte kundeservice eller gjennom lenken vi tilbyr for å starte klageprosessen. Når vi gjennomgår klager, vil vi vurdere eventuelle ytterligere opplysninger verten gir, for eksempel ny eller korrigert informasjon, brudd på retningslinjene for anmeldelser eller andre relevante omstendigheter knyttet til overtredelsen(e).