Standarder for vertskap

Hva er Standarder for vertskap?

Disse standardene kan hjelpe deg å få gode anmeldelser for å yte god og pålitelig gjestfrihet. Se hvordan du gjør det ved å sjekke vurderingene og tilbakemeldingene fra gjestene dine.

Når du går til kontrollpanelet, vil du se vurderingene du har fått for kommunikasjon, innsjekking, nøyaktighet, renhold og totale opplevelsen. Du vil også se svarprosenten din i kontrollpanelet. For å se reservasjonsengasjementet ditt kan du sjekke Superhostdelen i kontrollpanelet. Og ved ofte å sjekke kalenderen din kan du opprettholde en oppdatert tilgjengelighet.

Oppdatert tilgjengelighet

Du bør alltid føle deg trygg på at du er i stand til å arrangere en reservasjon. Hold kalenderen din og utleiestedet oppdater øker sannsynligheten for å motta reservasjonsforespørsler du kan ta imot.

  • Oppdater kalenderen for å reflektere tilgjengeligheten din, slik at du ikke mottar reservasjonsforespørsler for datoer når du er utilgjengelig
  • Du kan bruke innstillinger for tilgjengelighet for å blokkere forberedelsestid mellom bestillinger, eller for å hindre forespørsler om samme dag-reservasjoner eller reservasjoner langt frem i tid
  • Hvis du angir et minimums- eller maksimumsopphold, vil du kun motta forespørsler om reservasjoner som passer til preferansene dine

Reisende som leter etter et sted å bo forteller oss at å bli avvist kan være nedslående, så hvis du avslår et høyt antall reservasjonsforespørsler kan utleiestedet ditt bli midlertidig deaktivert.

Kommunikasjon

Hver gang en gjest tar kontakt - enten du har en reservasjon med dem eller ikke - reagerer du raskt viser du at du er en oppmerksom og hensynsfull vert.

Betimelige svar

Hvor ofte og raskt du svare på reservasjons- og bestillingsforespørsler måles på svarprosenten din.

  • Svar på bestillingshenvendelser og reservasjonsforespørsler innen 24 timer for å opprettholde svarprosenten
  • Hvis utleiestedet ikke er tilgjengelig eller en reisende ikke kan overholde husreglene du setter, før du avslå reservasjonsforespørselen snarest.
Hvordan hjelpe gjestene dine

Hvorvidt du bor samme sted som gjestene dine eller ikke, er det viktig å være tilgjengelig under hele oppholdet deres. Gjestene vil få muligheten til å vurdere hvor klar og konsekvent du har vært i kommunikasjonen din. Gjennomsnittet i vurderingene du mottar, vises på utleiesiden din.

  • Hvis du bekrefter en reservasjon og noe om utleiestedet ditt endrer seg, fortell gjesten din om det på forhånd
  • Last ned Airbnb-appen slik at du kan svare på meldinger hvor som helst
  • Hvis du ikke kan hilse på gjestene når de ankommer, kan du sende dem en melding på deres innsjekkingstid for å se til at alt gikk greit
  • Hvis du ikke vil være i området i løpet av oppholdet, kan du gi gjestene dine et lokalt kontaktpunkt

Dersom svarprosenten din blir for lav, kan søkeplasseringen din bli påvirket, og du kan stå overfor visse sanksjoner, herunder få utleiestedet ditt midlertidig deaktivert. Dette forhindrer at reisende kontakter deg og ikke får svar.

Engasjementsvurdering

Forpliktelsen til reservasjoner

Når du bekrefter at du vil være vert for noen, stoler de på at du tar vare på deres behov. Enten det er en familieferie eller en forretningsreise, kan en uventet endring på overnattingssteder være veldig forstyrrende.

Hvis det uventede skjer, og du kan ikke unngå å kansellere en bekreftet bestilling, har du noen ting å huske på her:

  • Gi gjesten din beskjed så snart du vet at du må kansellere. Dette vil gi dem så mye tid som mulig til å finne ny innkvartering.
  • Kanseller reservasjonen på Airbnb for å starte refusjonsprosessen.
  • Hvis du vet om andre verter i området ditt, kan du vurdere å spørre dem om de kan ta i mot gjestenes tur og tilby å introdusere dem for hverandre.
  • Når det er en formildende omstendighet eller et sikkerhetsspørsmål, kan Airbnb gjøre et unntak med avbestillingsgebyret for verter.

Vi ønsker at reisende som bestiller på Airbnb skal føle seg trygge på planene sine, så vi tar avbestillinger på alvor. Du kan få sanksjoner - inkludert økonomiske sanksjoner - hvis du avbryter en bekreftet bestilling.

Innsjekking

Gjestene dine vil bli invitert til å vurdere innsjekkingsopplevelsen sin på slutten av oppholdet. Det gir deg en mulighet til å vie dem litt ekstra oppmerksomhet og få dem til å føle seg komfortable. Husk at gjestene dine kan kan være slitne etter reisen, så det er viktig å gjøre det enkelt for dem, med en klar og enkel innsjekkingsprosess.

  • Formidle innsjekkingsprosedyren din på forhånd og forsikre deg om at du er i stand til å gjennomføre det
  • Sørg for at gjestene dine vet hvordan de skal kontakte deg hvis de har en reiseforsinkelse eller et spørsmål i siste liten
  • Gi gjestene dine en detaljert veibeskrivelse, slik at de kan komme seg frem til utleiestedet og spare tid, ved at du legger til det hele i Hus-manualen
  • La gjestene vite om du vil møte dem på døren eller om de bør planlegge på å få nøkkelen fra en låsboks eller nabo

Nøyaktighet

Vi hører fra både verter og gjester at det å dele klare og tydelige forventninger før starten på en reise kan bidra til en bedre opplevelse for alle. Som vert kan du hjelpe reisende å avgjøre om plassen din passer til behovene deres ved å gi detaljert informasjon om hva utleiestedet har å tilby.

Gjestene dine vil få mulighet til å vurdere nøyaktigheten i opplysningene du oppgir. En detaljert profil og utleieside vil tiltrekke seg gjester som matcher vertsstilen din og vil samtidig hjelpe deg å få gode vurderinger.

Din informasjon om utleiestedet
  • Bruk en rekke høykvalitets bilder med bildetekster og skriv en detaljert beskrivelse av stedet.
  • Gi Husregler som er rettet mot situasjoner som betyr noe for dine gjester. Hvis du ikke vil at de skal bringe andre mennesker inn i utleiestedet, fortell dem på forhånd. Hvis du ikke vil at de skal røyke i utleiestedet, si det.
  • La gjestene vite om det er deler av utleiestedet som de ikke har adgang til, som en felles bakgård eller loftet.
  • Vær ærlig om uventede faktorer som vil påvirke gjestenes opphold. Hvis naboene dine nettopp begynte på et støyende byggeprosjekt, bør gjestene dine få vite det. Hvis du må gå opp trappene åtte etasjer for å komme til utleiestedet, legg til detaljen. Hvis du ikke alltid har varmt vann, si det.
Fasilitetene dine

En av de tingene som gjør utleiestedet ditt fantastisk er dets fasiliteter, som gjør det ekstra behagelig, perfekt for familier, eller lett å arbeide fra.

  • List alle fasilitetene du tilbyr og forsikre deg om at hver og en er tilgjengelig og i virksom tilstand
  • Gi Husregler som er rettet mot situasjoner som betyr noe for dine gjester. Hvis du ikke vil at de skal bringe andre mennesker inn i utleiestedet, fortell dem på forhånd. Hvis du ikke vil at de skal røyke i utleiestedet, si det.
Prisen din

En svært høy pris kan gjøre at reisende antar at utleiestedet ditt er ekstra luksuriøst—de bør ikke forvente et slott når de ankommer en hytte.

Hvis du ofte får lave vurderinger for nøyaktigheten på informasjonen du gir, vil du kunne møte sanksjoner. Vi ønsker at reisende skal stole på at stedet de bestiller er det stedet de finner når de ankommer.

Renhold

Et rent og ryddig utleiested vil alltid se bra og innbydende ut. Gjestene dine kan vurdere renholdet på utleiestedet. Gjennomsnittet av vurderingene vil vises på utleiesiden din.

Det er viktig å gi deg selv nok tid til å rengjøre, spesielt når du har bestillinger tett-i-tett.

  • Rengjør hvert rom gjestene kan bruke under oppholdet, spesielt på badet og kjøkkenet
  • Hvis du gir håndklær og sengetøy, bør de være rene
  • Du kan ta betalt for rengjøringsgebyr og bruke ekstra penger til å betale for rengjøringsmidler eller leie et profesjonelt rengjøringsfirma
  • Legg igjen rengjøringsartikler på stedet ditt, slik at gjestene kan vaske opp på søl og utilsiktede hendelser

Hvis du konsekvent får lave vurderinger på renholdet, kan du bli utsatt for sanksjoner. Et rent sted er noe reisende forventer.

Vakkert hjem i Oslo

24 Hele stedet

Samlet opplevelse

Gjestene dine vil få mulighet til å vurdere sin samlede erfaring med å bo på utleiestedet ditt. Gjennomsnittet av den totale karakteren på opplevelsen du får, vil vises på utleiestedets side. Det vises også når en reisende søker etter et sted å bo og ser utleiesteder som oppfyller søkekriteriene. Så det å ha en høy totalvurdering, er en fin måte å skille seg ut i søkeresultatene.

  • Husk at mange av gjestene dine vil være langt hjemmefra, så prøv å forutse hva de vil ha, hva de finner forvirrende og hvordan du kan tilby hjelp og veiledning.
  • Personliggjør hver enkelt gjests erfaring til å passe deres reisebehov og personlighet - små gester kan gi store, varige inntrykk.
  • Be om tilbakemelding fra gjestene slik at de kan hjelpe deg med å finne områder der du kan forbedre deg. De kan fortelle deg det ansikt til ansikt, eller legge igjen private tilbakemeldinger til deg når de sender sine vurderinger.
Verdi

Du har kontroll på hvordan du priser utleiestedet, men det er viktig å sette en pris som balanserer forventninger med hva utleiestedet tilbyr. Gjestene har også muligheten til å vurdere verdien av beliggenheten din, og gjennomsnittet på vurderingene dine vises på utleiestedets side.

  • Du kan justere prisene for å matche sesongtrender
  • Hvis du er vert for første gang, vurdere å redusere beløpet slik at du kan få din første bestilling og få erfaring

Hvis du konsekvent får lave vurderinger på totalopplevelsene, kan du bli utsatt for sanksjoner. Hvis vurderingene dine fortsetter å reflektere at du sliter med å oppfylle gjestenes forventninger, kan utleiestedet fjernes fra plattformen.