For å bidra til å skape komfortable og pålitelige opphold for gjester, krever vi at verter følger reglene våre angående:
Når verter får lave vurderinger, kan vi sende meldinger for å oppfordre dem til å møte gjestenes forventninger til kvalitet. Gjentatte lave vurderinger indikerer at et utleiested eller en vert kanskje ikke oppfyller gjestenes forventninger til kvalitet.
Kontoer og annonser bør opprettholde en høy samlet vurdering og unngå for mange lave vurderinger. Vi har funnet ut at verter som får gode anmeldelser, har en tendens til å fokusere på fire ting: nøyaktige opplysninger i annonsen, gjennomføring av reservasjoner og refusjoner, rettidig kommunikasjon og renhold.
Annonsesiden på bestillingstidspunktet og eventuelle tilleggserklæringer fra verten om utleiestedet bør beskrive hjemmet nøyaktig og gjenspeile funksjonene og fasilitetene som er tilgjengelige på utleiestedet fra innsjekking til utsjekking, inkludert:
Verter bør overholde aksepterte reservasjoner, gi en pålitelig innsjekkingsopplevelse og overholde løftene sine om å refundere eller kompensere gjester i tide.
Verter eller medverter bør være tilgjengelige for å svare på gjestenes henvendelser eller uventede problemer som kan oppstå før og under opphold.
Vi erkjenner at verter har mange krav til tiden sin. Hva som anses som en rimelig svartid kan avhenge av spesifikke omstendigheter, som arten av en gjests henvendelse og fasen av turen deres.
Hvis en gjest for eksempel tar kontakt med et spørsmål som er vesentlig for oppholdet:
Alle utleiesteder bør være rene og uten helserisiko før gjesten sjekker inn.
Vi er opptatt av å håndheve disse grunnreglene. Når et brudd på grunnreglene blir rapportert, prøver Airbnb å kontakte verten for å forstå hva som har skjedd.
Tiltakene vi iverksetter, kan blant annet være å informere verter om disse retningslinjene, utstede advarsler og kreve at verter fjerner innhold som gir et feilaktig inntrykk av utleiestedet eller villeder gjester. Når gjentatte eller alvorlige brudd på disse grunnreglene rapporteres, kan verter eller utleiestedene deres bli suspendert eller fjernet fra plattformen, verter kan bli forhindret fra å publisere nye annonser eller miste Superhost-statusen, medverter kan bli forhindret fra å delta i medvertsnettverket eller være medvert for nye utleiesteder, og tidspunktet for utbetalinger til verter og medverter kan bli endret.
Avhengig av overtredelsens art kan Airbnb også iverksette andre tiltak, for eksempel å kansellere en kommende eller aktiv reservasjon, refundere en gjest fra en verts utbetaling og/eller kreve at verter fremlegger bevis på at de har løst problemer før de kan fortsette som vertskap.
I tillegg kan en vert som kansellerer en bekreftet reservasjon, eller blir holdt ansvarlig for en kansellering, få andre konsekvenser i henhold til våre kanselleringsvilkår for verter. Airbnb kan frafalle kanselleringsgebyrer og i noen tilfeller andre konsekvenser hvis verten kansellerer på grunn av visse gyldige grunner utenfor vertens kontroll.
Airbnb oppfordrer gjester til å rapportere brudd på disse grunnreglene umiddelbart. Når en gjest har brutt disse grunnreglene, ber vi om at de
Verter kan klage på beslutninger i henhold til disse vilkårene ved å kontakte kundeservice eller gjennom lenken vi tilbyr for å starte klageprosessen. Når vi gjennomgår klager, vil vi vurdere eventuelle ytterligere opplysninger verten gir, for eksempel ny eller korrigert informasjon, brudd på retningslinjene for anmeldelser eller andre relevante omstendigheter knyttet til overtredelsen(e).