Være vert på Airbnb
Skap komfortable opphold og få gode anmeldelser
Hva er forventet av verter?
Vi ønsker å gi deg tydelig veiledning slik at du vet hva som forventes og kan gi et 5-stjerners opphold hver gang du deler hjemmet ditt.
Vi ber alle verter om å oppfylle fire grunnleggende krav: samlet vurdering, responsrate, kanselleringer og aksept av reservasjoner. Utover det grunnleggende, vil du også bli vurdert av gjestene som bor hos deg.
Er du allerede vert? Sjekk Progresjon for å se hvordan du gjør det.
Grunnleggende krav
For å hjelpe til å lage komfortable, pålitelige opphold for gjestene må alle hjem og verter oppfylle fire grunnleggende krav.
Vær responsiv
Å svare raskt når gjestene tar kontakt, viser at du er en oppmerksom og hensynsfull vert. Hvor ofte og raskt du svarer på bestillingshenvisninger og reservasjonsforespørsler, måles av din svarprosent. Vi ber verter å svare på disse meldingene innen 24 timer.
Godta reservasjonsforespørsler
Ingen gjester liker å måtte sende 4 eller 5 forespørsler for å finne et tilgjengelig sted, så vi forventer at dersom kalenderen viser at du er ledig, godtar du de fleste forespørslene. Sørg for at utleiestedets kalender gjenspeiler dagene du kan være vert for. På denne måten er det mer sannsynlig at du får reservasjonsforespørsler som du faktisk kan ta imot. Du kan bruke innstillingene for tilgjengelighet for å blokkere tidsavbrudd mellom bestillinger, eller for å forhindre forespørsler om reservasjoner samme dag eller reservasjoner for langt i frem i tid.
Unngå å kansellere gjester
Vi tar kanselleringer seriøst og ber alle verter å unngå å kansellere gjester - deres reiseplaner er avhengige av det! Du vil bli utsatt for sanksjoner, inkludert økonomiske gebyr, hvis du kansellerer en bekreftet bestilling. Vi ber om at du unngår å kansellere bekreftede bestillinger med mindre det er formildende omstendigheter.
Få positive anmeldelser
Gjester liker å vite at de kan forvente et konsekvent kvalitetsnivå, uansett hvor de bestiller. På slutten av hvert opphold vil gjestene vurdere deres erfaring med deg, noe som er en av måtene vi vurderer deg som vert på. Samlet vurdering er dine gjennomsnittlige vurderingspoeng fra alle gjestene du har vært vert for.
Som vert har du mulighet til å rangere gjester også - på deres renhold, høflighet og kommunikasjon. Din tilbakemelding hjelper oss med å sikre at gjestene behandler hjemmene de bor i som om de var deres egne. Gjester som er konsekvent flagget av verter kan bli gjenstand for sanksjoner.
Få gode anmeldelser fra gjester
Vi har funnet ut at verter som får gode anmeldelser pleier å fokusere på fem ting: renhold, basisartikler, nøyaktige detaljer om utleiestedet, en enkel innsjekking og proaktiv kommunikasjon.
Renhold
Gjester vil forvente det rene og ryddige rommet de ser i bildene dine. Sørg for at du gir deg nok tid til å rengjøre mellom gjestene, spesielt når du har bestillinger rett etter hverandre.
Gjester vil få mulighet til å vurdere renholdet av stedet ditt, og gjennomsnittet av dine rangeringer vil vises på siden for utleiestedet ditt. Hvis du konsekvent mottar lave vurderinger på renhold, kan du bli utsatt for sanksjoner.
DETTE ER FORVENTET
  • Rengjør hvert rom gjestene har tilgang til, spesielt soverommet, badet og kjøkkenet
  • Kontroller at det ikke er hår, støv eller mugg på overflater og gulv
  • Utfør storrengjøring mellom hvert opphold:
  • Gi rent sengetøy/laken og håndklær til gjestene
  • Fjern søppel, mat og gjenstander fra tidligere gjester
TIPS
  • Sett av tid mellom bestillingene dine for å gi deg mer tid til forberedelser mellom gjester. Du kan oppdatere dine reservasjonsinnstillinger for å blokkere en natt eller to før reservasjoner
  • Ta betalt for et rengjøringsgebyr og bruk ekstra penger til å betale for rengjøringsutstyr eller lei en profesjonell rengjøringstjeneste
  • Legg igjen rengjøringsmateriell i stedet ditt, slik at gjestene kan ta opp søl og utilsiktet rot
Basisartikler
Vi anbefaler at alle vertene gir de basisartikler slik at gjestene har det de trenger for å være komfortable og ha en god natts søvn.
  • Toalettpapir
  • Såpe
  • Sengetøy/laken
  • Minst ett håndkle per bestilte gjest
  • Minst en pute per bestilte gjest
Nøyaktige detaljer på utleiestedet
Å sette de riktige forventningene før en tur kan bidra til en bedre opplevelse for både deg og gjestene dine. Du kan hjelpe reisende med å bestemme seg for om rommet ditt møter deres behov ved å gi tydelig info og detaljer de må vite om, som om du tillater kjæledyr. Et detaljert utleiested og profil bidrar til å tiltrekke seg de gjestene som leter etter et sted som ditt.
Gjester vil ha mulighet til å rangere nøyaktigheten av informasjonen du oppgir.
INFORMASJON OM UTLEIESTEDET
DETTE ER FORVENTET
  • Nøyaktig og oppdatert adresse (dette vil bli delt bare etter at gjest har bestilt)
  • Soverom og personvernsdetaljer på badet er nøyaktige
  • Bilder av utleiestedet viser fram tilstanden og utformingen av rommet på en god måte
  • Fasiliteter er som annonsert, til stedet og funksjonelle
TIPS
  • Bruk en rekke bilder av høy kvalitet med bildetekster og skriv en detaljert beskrivelse av stedet
  • Gi Husregler som adresserer situasjoner som vil ha betydning for dine gjester. Reglene dine kan gi klarhet i hva du gjør og ikke tillater, som å røyke, kjæledyr eller ha flere besøkende.
  • Gi gjestene beskjed om det er deler av utleiestedet som ikke er tilgjengelig, som en garasje eller loftet
  • Vær ærlig om uventede faktorer som vil påvirke gjestene sitt opphold. Gjestene dine fortjener å vite om naboene dine nettopp har startet et støyende byggeprosjekt, eller hvis de må gå åtte etasjer med trapper for å komme seg til deg.
FASILITETER
Oppgi alle fasiliteter du tilbyr og sørg for at hver eneste er tilgjengelig og operativ
PRIS PER NATT
Pass på at stedet ditt samsvarer med prisen du angir. En svært høy pris kan føre til at reisende antar at utleiestedet ditt er ekstra luksuriøst. Trenger du hjelp? Prøv å se på andre utleiesteder i området ditt, eller slå på Smart prissetting.
Enkel innsjekking
En klar og enkel innsjekkingsprosess hjelper deg med å la gjestene komme seg til ro etter en dag med reise. Gjestene vil bli bedt om å rangere sin innsjekkingsopplevelse ved slutten av oppholdet.
TIPS
  • Lag en innsjekkingsguide for utleiestedet ditt - vi deler den med gjestene 24 timer før innsjekking, slik at de har alt de trenger for å komme fram på en bra måte
  • Hvis du planlegger å møte gjestene personlig, må du sørge for å koordinere en innsjekkingstid på forhånd
  • Hvis du tilbyr selvinnsjekking, legger du til disse detaljene i Ressurser for gjester-delen av utleiestedet ditt
  • Sørg for at gjestene dine vet hvordan de skal kontakte deg hvis de har en reiseforsinkelse eller et spørsmål i siste liten
  • Gi gjestene detaljerte anvisninger for å komme seg til deg - du kan spare tid ved å sette alt i din hus-manual
Støtter gjestene under oppholdet
Uansett om du bor på stedet sammen med gjestene dine eller ikke, er det viktig å forbli tilgjengelig gjennom hele oppholdet. Gjestene dine vil ha mulighet til å vurdere klarheten og konsistensen i kommunikasjonen din ved slutten av oppholdet - og gjennomsnittet av disse gjestevurderingene vil vises på siden til utleiestedet ditt.
TIPS
  • Vær proaktiv i kommunikasjonen din, slik at gjestene vet at du er tilgjengelig. Ta kontakt tidlig for å koordinere ankomstplaner. Hvis du ikke vil hilse gjestene dine velkommen når de ankommer, kan du sende dem en melding ved innsjekkingstiden for å sikre at alt gikk greit.
  • Hvis du bekrefter en reservasjon, og noe om utleiestedet ditt endrer seg, fortell gjesten om det på forhånd.
  • Last ned Airbnb-appen slik at du kan svare på meldinger hvor som helst.
  • Hvis du ikke vil være i området under oppholdet, kan du gi gjestene dine et lokalt kontaktpunkt.