Standarder for gjestfrihet
Tips for å hjelpe deg å få gode ratinger.
Hva er Standarder for vertskap?
Disse standardene kan hjelpe deg å få gode anmeldelser for å yte god og pålitelig gjestfrihet. Se hvordan du gjør det ved å sjekke vurderingene og tilbakemeldingene fra gjestene dine.
Når du går til kontrollpanelet, vil du se vurderingene du har fått for kommunikasjon, innsjekking, nøyaktighet, renhold og den totale opplevelsen. Du vil også se svarprosenten din på kontrollpanelet. For å se engasjementet ditt for reservasjoner, sjekk Superhost-seksjonen på dashbordet. Og ved å ofte sjekke kalenderen din, kan du opprettholde oppdatert tilgjengelighet.
Oppdatert tilgjengelighet
Du bør alltid føle deg trygg på at du er i stand til å arrangere en reservasjon. Hold kalenderen din og utleiestedet oppdater øker sannsynligheten for å motta reservasjonsforespørsler du kan ta imot.
TIPS
  • Oppdater kalenderen for å reflektere tilgjengeligheten din, slik at du ikke mottar reservasjonsforespørsler for datoer når du er utilgjengelig
  • Du kan bruke tilgjengelighetsinnstillinger for å blokkere forberedelsestid mellom bestillinger, eller for å forebygge samme dag-forespørsler eller fjerne reservasjoner
  • Hvis du angir et minimums- eller maksimumsopphold, vil du kun motta forespørsler om reservasjoner som passer til preferansene dine
HUSK
Reisende som leter etter et sted å bo forteller oss at å bli avvist kan være nedslående, så hvis du avslår et høyt antall reservasjonsforespørsler kan utleiestedet ditt bli midlertidig deaktivert.
Kommunikasjon
Hver gang en gjest tar kontakt - enten du har en reservasjon med dem eller ikke - reagerer du raskt viser du at du er en oppmerksom og hensynsfull vert.

Betimelige svar

Hvor ofte og raskt du svarer på reservasjonsforespørsler og bestillingshenvendelser måles ved din svarprosent.
TIPS
  • Svar på bestillingshenvendelser og reservasjonsforespørsler innen 24 timer for å opprettholde svarprosenten
  • Hvis utleiestedet ikke er tilgjengelig eller en reisende ikke kan overholde husreglene du setter, før du avslå reservasjonsforespørselen snarest.

Hvordan hjelpe gjestene dine

Hvorvidt du bor samme sted som gjestene dine eller ikke, er det viktig å være tilgjengelig under hele oppholdet deres. Gjestene vil få muligheten til å vurdere hvor klar og konsekvent du har vært i kommunikasjonen din. Gjennomsnittet i vurderingene du mottar, vises på utleiesiden din.
TIPS
  • Hvis du bekrefter en reservasjon og noe om utleiestedet ditt endrer seg, fortell gjesten din om det på forhånd
  • Last ned Airbnb-appen slik at du kan svare på meldinger hvor som helst
  • Hvis du ikke kan hilse på gjestene når de ankommer, kan du sende dem en melding på deres innsjekkingstid for å se til at alt gikk greit
  • Hvis du ikke vil være i området i løpet av oppholdet, kan du gi gjestene dine et lokalt kontaktpunkt
HUSK
Dersom svarprosenten din blir for lav, kan søkeplasseringen din bli påvirket, og du kan stå overfor visse sanksjoner, herunder få utleiestedet ditt midlertidig deaktivert. Dette forhindrer at reisende kontakter deg og ikke får svar.
Forpliktelsen til reservasjoner
Når du bekrefter at du vil være vert for noen, stoler de på at du tar vare på deres behov. Enten det er en familieferie eller en forretningsreise, kan en uventet endring på overnattingssteder være veldig forstyrrende.
Hvis det uventede skjer, og du kan ikke unngå å kansellere en bekreftet bestilling, har du noen ting å huske på her:
TIPS
  • Gi gjesten din beskjed så snart du vet at du må kansellere. Dette vil gi dem så mye tid som mulig til å finne ny innkvartering.
  • Kansellér reservasjonen på Airbnb for å starte tilbakebetalingsprosessen.
  • Hvis du vet om andre verter i området ditt, kan du vurdere å spørre dem om de kan ta i mot gjestenes tur og tilby å introdusere dem for hverandre.
  • Når det er en formildende omstendighet eller et sikkerhetsspørsmål, kan Airbnb gjøre et unntak for kanselleringsgebyr for verter.
HUSK
Vi ønsker at reisende som bestiller på Airbnb skal føle seg trygge på planene sine, så vi tar avbestillinger på alvor. Du kan få sanksjoner - inkludert økonomiske sanksjoner - hvis du avbryter en bekreftet bestilling.
Innsjekking
Gjestene dine vil bli invitert til å vurdere innsjekkingsopplevelsen sin på slutten av oppholdet. Det gir deg en mulighet til å vie dem litt ekstra oppmerksomhet og få dem til å føle seg komfortable. Husk at gjestene dine kan kan være slitne etter reisen, så det er viktig å gjøre det enkelt for dem, med en klar og enkel innsjekkingsprosess.
TIPS
  • Formidle innsjekkingsprosedyren din på forhånd og forsikre deg om at du er i stand til å gjennomføre det
  • Sørg for at gjestene dine vet hvordan de skal kontakte deg hvis de har en reiseforsinkelse eller et spørsmål i siste liten
  • Gi dine gjester detaljerte veibeskrivelser, slik at de kan komme til utleiestedet, og spar tid ved å skrive det hele i hus-manualen
  • La gjestene vite om du vil møte dem på døren eller om de bør planlegge på å få nøkkelen fra en låsboks eller nabo
Nøyaktighet
Vi hører fra både verter og gjester at det å dele klare og tydelige forventninger før starten på en reise kan bidra til en bedre opplevelse for alle. Som vert kan du hjelpe reisende å avgjøre om plassen din passer til behovene deres ved å gi detaljert informasjon om hva utleiestedet har å tilby.
Gjestene dine vil få mulighet til å vurdere nøyaktigheten i opplysningene du oppgir. En detaljert profil og utleieside vil tiltrekke seg gjester som matcher vertsstilen din og vil samtidig hjelpe deg å få gode vurderinger.

Din informasjon om utleiestedet

TIPS
  • Bruk varierte høykvalitetsbilder med bildetekster og skriv en detaljert beskrivelse av stedet.
  • Oppgi Husregler som er rettet mot situasjoner som betyr noe for gjestene dine. Hvis du ikke vil at de skal ta med andre folk til stedet, fortell dem det på forhånd. Hvis du ikke vil at de skal røyke innendørs på utleiestedet, si det.
  • La gjestene vite om det er deler av utleiestedet som de ikke har adgang til, som en felles bakgård eller loftet.
  • Vær ærlig om uventede faktorer som vil påvirke gjestenes opphold. Hvis naboene dine nettopp begynte på et støyende byggeprosjekt, bør gjestene dine få vite det. Hvis du må gå opp trappene åtte etasjer for å komme til utleiestedet, legg til detaljen. Hvis du ikke alltid har varmt vann, si det.

Fasilitetene dine

En av de tingene som gjør utleiestedet ditt fantastisk er dets fasiliteter, som gjør det ekstra behagelig, perfekt for familier, eller lett å arbeide fra.
TIPS
  • List påå alle fasilitetene du tilbyr og sørg for at hver og en er tilgjengelig og operativ
  • Oppgi Husregler som er rettet mot situasjoner som betyr noe for gjestene dine. Hvis du ikke vil at de skal ta med andre folk til stedet, fortell dem det på forhånd. Hvis du ikke vil at de skal røyke innendørs på utleiestedet, si det.

Prisen din

En svært høy pris kan gjøre at reisende antar at utleiestedet ditt er ekstra luksuriøst—de bør ikke forvente et slott når de ankommer en hytte.
HUSK
Hvis du ofte får lave vurderinger for nøyaktigheten på informasjonen du gir, vil du kunne møte sanksjoner. Vi ønsker at reisende skal stole på at stedet de bestiller er det stedet de finner når de ankommer.
Renhold
Et rent og ryddig utleiested vil alltid se bra og innbydende ut. Gjestene dine kan vurdere renholdet på utleiestedet. Gjennomsnittet av vurderingene vil vises på utleiesiden din.
Det er viktig å gi deg selv nok tid til å rengjøre, spesielt når du har bestillinger tett-i-tett.
TIPS
  • Rengjør hvert rom gjestene kan bruke under oppholdet, spesielt på badet og kjøkkenet
  • Hvis du gir håndklær og sengetøy, bør de være rene
  • Du kan ta betalt for et rengjøringsgebyr og bruke de ekstra pengene til å betale for rengjøringsutstyr eller til å leie inn en profesjonell rengjører
  • Legg igjen rengjøringsartikler på stedet ditt, slik at gjestene kan vaske opp på søl og utilsiktede hendelser
HUSK
Hvis du konsekvent får lave vurderinger på renholdet, kan du bli utsatt for sanksjoner. Et rent sted er noe reisende forventer.
Samlet opplevelse
Gjestene dine vil få mulighet til å vurdere sin samlede erfaring med å bo på utleiestedet ditt. Gjennomsnittet av den totale karakteren på opplevelsen du får, vil vises på utleiestedets side. Det vises også når en reisende søker etter et sted å bo og ser utleiesteder som oppfyller søkekriteriene. Så det å ha en høy totalvurdering, er en fin måte å skille seg ut i søkeresultatene.
TIPS
  • Husk at mange av gjestene dine vil være langt hjemmefra, så prøv å forutse hva de vil ha, hva de finner forvirrende og hvordan du kan tilby hjelp og veiledning.
  • Personliggjør hver enkelt gjests erfaring til å passe deres reisebehov og personlighet - små gester kan gi store, varige inntrykk.
  • Be om tilbakemelding fra gjestene slik at de kan hjelpe deg med å finne områder der du kan forbedre deg. De kan fortelle deg det ansikt til ansikt, eller legge igjen private tilbakemeldinger til deg når de sender sine vurderinger.

Verdi

Du har kontroll på hvordan du priser utleiestedet, men det er viktig å sette en pris som balanserer forventninger med hva utleiestedet tilbyr. Gjestene har også muligheten til å vurdere verdien av beliggenheten din, og gjennomsnittet på vurderingene dine vises på utleiestedets side.
TIPS
  • Du kan justere prisene for å matche sesongtrender
  • Hvis du er vert for første gang, vurdere å redusere beløpet slik at du kan få din første bestilling og få erfaring
HUSK
Hvis du konsekvent får lave vurderinger på totalopplevelsene, kan du bli utsatt for sanksjoner. Hvis vurderingene dine fortsetter å reflektere at du sliter med å oppfylle gjestenes forventninger, kan utleiestedet fjernes fra plattformen.

Gode medverter har et par ting til felles når de er vert for nabolaget sitt.

Gi raske svar
Airbnb-fellesskapet stoler på klar, tidsriktig kommunikasjon slik at verter og medverter kan få bestillinger, ønske gjester velkomne, og tjene ekstra inntekt. Raske svar på forespørsler om vertshjelp viser avhengighet og oppmerksomhet.
TIPS
  • Svar på alle forespørsler om hjelp til vertskap innen 24 timer for å opprettholde svarprosenten din.
  • Hvis du ikke har tid til å være medvert, sørg for å fjerne profilen din .
Oppretthold tilgjengelighet
Du bør alltid føle deg trygg på at du kan være medvert for verter som søker din hjelp. Det å passe på at din medvertprofil kun er oppgitt når du har tid til vertskap, øker sannsynligheten for å motta forespørsler du faktisk kan etterkomme.
TIPS
  • Hold profilen din oppdatert med alle vertstjenestene du tilbyr.
  • Hvis du er for opptatt til å være medvert, sørg for å fjerne annonsen på profilen din.
Gi store opplevelser
Små gester kan gi varige inntrykk. Som en medvert, vil du motta en helhetsvurdering basert på alt fra kommunikasjon til utsjekking. Denne rangeringen gjenspeiler hele opplevelsen gjesten hadde mens du var medvert.
TIPS
  • Forutse gjestenes behov. Dette kan være en flaske vann, veibeskrivelser eller bare en hjertelig velkomst som får dem til å føle seg inviterte.
  • Spør gjestene om de trenger noe. Start en samtale for å legge til rette for en god anmeldelse.