Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Fellesskapets retningslinjer

Ærlig interaksjon

Gjester og verter må samhandle ærlig med hverandre på plattformen vår. Ingen har lov til å oppgi falsk eller villedende informasjon på Airbnb

Dette tillater vi på plattformen vår

  • Bedriftsopplysninger: Hvis du registrerte deg på Airbnb som bedrift eller selskap, kan du bli bedt om å bekrefte opplysninger om selskapet, som organisasjonsnummer, adresse og telefonnummer.
  • Representativ fremstilling: Vi tillater verter å leie ut flere rom under en enkel "representativ" annonse i tilfeller der rommene er like nok til å anses som erstatninger for hverandre (for eksempel på hoteller eller i betjente leiligheter). Disse rommene må imidlertid ha samme fasiliteter, sengeordninger, størrelse, innredning og adresse.

Dette tillater vi ikke på plattformen vår

  • Uriktig fremstilling: Verter har ikke lov til å gi uriktige opplysninger eller villede andre medlemmer av fellesskapet. Det er strengt forbudt for verter å tilby opphold, tjenester eller opplevelser som avviker fra det som ble annonsert.
  • Falske identitetsopplysninger: Når du bekrefter identiteten din som kontoinnehaver, må all innsendt informasjon være sann og nøyaktig. Forfalskede eller manipulerte dokumenter godtas ikke.
  • Uventede betalingsanmodninger: Verter skal ikke be om ytterligere betalinger fra gjester utover det som var godkjent på forhånd av Airbnb, eller oppgitt i utleiestedsbeskrivelsen før bestilling. Utgifter i forbindelse med skatt er uunngåelige, men de bør ikke komme som en overraskelse. Les mer om hvordan skatt fungerer for verter.
  • Falske rapporter og krav: Når du sender inn et krav eller rapporterer en hendelse til Airbnb, må du oppgi sann og nøyaktig informasjon.
  • Utpressing: Bruk av direkte eller indirekte trusler for å få noe fra en annen person hører ikke hjemme i fellesskapet vårt.
  • Misbruk eller manipulering overfor Airbnb: Det er ikke lov å bruke krenkende språk (overdreven banning, personlige fornærmelser eller nedsettende bemerkelser), manipulerende taktikk eller komme med trusler (voldelige eller ikke-voldelige) når man kommuniserer med Airbnb eller en av representantene til Airbnb.

Vi er her for å hjelpe deg

Hvis du bevitner eller opplever adferd som strider mot retningslinjene våre, ta kontakt.

Disse retningslinjene dekker ikke alle mulige scenarioer, men de er utarbeidet for å gi generell veiledning om Airbnbs retningslinjer for fellesskapet.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

  • Fellesskapets retningslinjer

    Gi en ekte representasjon av deg selv

    Det er viktig at du alltid representerer deg selv autentisk på plattformen vår med gyldig og nøyaktig kontoinformasjon for å skape et miljø preget av tillit.
  • Veiledninger • Vert for hjem

    Del annonsene dine

    Har du flere annonser? Du kan vise frem alle på vertsprofilsiden din.
  • Veiledninger • Gjest

    Prisendringer basert på datoer

    Noen verter har tilpassede priser som overstyrer standard- eller minsteprisen for bestemte datoer eller tidsperioder (deriblant ferier, helger og lengre reservasjoner).
Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg