Hopp til innhold
Bruk piltastene opp og ned for å navigere forslag.
Gå til hovedhjelpeinnhold

Hvilke sanksjoner gjelder hvis jeg må kansellere en reservasjon som vertskap?

Siden kanselleringer forstyrrer gjestenes planer og påvirker tilliten til Airbnb-fellesskapet, gjelder følgende sanksjoner dersom en vert kansellerer.

Kanselleringsgebyr

Et gebyr blir trukket fra den første utbetalingen din etter en kansellering. Beløpet som trekkes fra avhenger av når du aksepterte reservasjonen og hvor nær innsjekking du kansellerte den:

  • Mer enn syv dager før innsjekking trekker vi 50 USD fra den neste utbetalingen din.
  • Mindre enn syv dager før innsjekking trekker vi 100 USD fra den neste utbetalingen din.

Kanselleringsgebyret kan frafalles hvis du har fullført minst ti påfølgende bestillinger uten å kansellere, enten siden du begynte som vertskap eller siden den siste kanselleringen din.

Utilgjengelig/blokkert kalender

Kalenderen din forblir blokkert, og du kan ikke akseptere en annen reservasjon for de samme datoene som den kansellerte reservasjonen.

Automatisk anmeldelse

Hvis du kansellerer før innsjekkingsdagen, blir en automatisk anmeldelse som viser at du kansellerte en av reservasjonene lagt ut på annonsen din. Disse anmeldelsene kan ikke fjernes, men du kan skrive et offentlig svar for å forklare hvorfor du måtte kansellere.

Anmeldelse fra gjest

Hvis du kansellerer på innsjekkingsdagen eller senere, kan gjestene velge å legge igjen en offentlig anmeldelse på annonsen.

Suspensjon av konto

Hvis du kansellerer tre eller flere reservasjoner i løpet av et år, kan vi deaktivere annonsen din.

Med mindre det foreligger formildende omstendigheter, finnes det ingen unntak fra kanselleringsvilkårene våre.

Unntak for reservasjoner med øyeblikkelig bestilling

Du kan kansellere reservasjoner med øyeblikkelig bestilling gebyrfritt under visse omstendigheter. Les mer.