Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger
Vert

Gjenopprett en kansellert reservasjon for en gjest

Du kansellerte gjestens reservasjon, men ting har endret seg, og du kan være vertskap likevel. Eller gjesten kansellerte reservasjonen, men ønsker å gjenopprette den.

Kansellerte reservasjoner kan ikke reverseres eller gjenopprettes, men du kan kontakte gjesten og få vedkommende til å bestille på nytt.

Hvis du kansellerte gjestens reservasjon

Husk at gjesten kanskje allerede har bestilt et nytt sted å bo, eller kanskje ikke er interessert i å bestille stedet ditt igjen.

Du kan sende melding til gjesten og spørre om vedkommende ønsker å bestille på nytt og om han/hun godtar bestillingsvilkårene dine (for eksempel pris per natt og kanselleringsvilkår). Når dere har kommet til enighet, kan du sende gjesten et spesialtilbud med de spesifikke avtalte bestillingsopplysningene. Gjesten har 24 timer på å godta spesialtilbudet, og når han/hun har gjort det, blir reservasjonen automatisk bekreftet.

For å øke sannsynligheten for at gjesten bestiller, kan du alltid sende spesialtilbudet med en rabattert pris for å kompensere for eventuelle ulemper kanselleringen kan ha forårsaket.

Hvis gjesten kansellerte reservasjonen

Hvis gjesten kansellerte reservasjonen, men har uttrykt at han/hun ønsker å gjenopprette den, kan gjesten bestille en ny reservasjon hvis stedet ditt fortsatt er ledig.

Gjesten kan bestille stedet som normalt, eller du kan sende vedkommende et spesialtilbud med bestillingsopplysningene som du og gjesten har blitt enige om. Gjesten har 24 timer på å godta spesialtilbudet, og når han/hun har gjort det, blir reservasjonen automatisk bekreftet.

Tilby gjesten refusjon for den opprinnelige kanselleringen

Hvis gjesten ikke fikk full refusjon på grunn av kanselleringsvilkårene dine og hvor nær innsjekking vedkommende kansellerte, kan du alltid sende et spesialtilbud med en rabattert pris for å kompensere for det gjesten allerede har betalt.

Alternativt kan du sende gjesten refusjon for den kansellerte reservasjonen ved å bruke løsningssenteret. Les mer om hvordan du refunderer gjesten.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg