Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger
Gjest

Endre antall gjester for reservasjoner

Hvis du trenger å endre bestillingen, for eksempel legge til en ekstra gjest eller fjerne noen som ikke kan delta på turen, kan du gjøre det.

Hvis du bare vil dele opplysningene om turen med gjester du allerede har gjort rede for som en del av bestillingen din, kan du finne ut hvordan du legger til gjestene som medreisende.

Legge til eller fjerne gjester fra reservasjonen

Legge til eller fjerne gjester fra reservasjonen på en datamaskin

  1. Gå til Turer og velg turen du vil endre.
  2. Under Reservasjonsopplysninger klikker du på Endre reservasjon.
  3. Endre antall gjester og klikk på Lagre.
  4. Se gjennom endringene og eventuelle prisforskjeller og klikk på Send forespørsel.


Hvordan kostnaden kan endres når gjester legges til eller fjernes

Endring av antall gjester kan påvirke den totale kostnaden for turen, avhengig av vertens prissetting. Hvis verten krever et gebyr for ekstra gjester, belastes tilleggskostnaden i de fleste tilfeller den opprinnelige betalingsmåten så snart verten godkjenner endringsforespørselen.

For noen betalingsmåter må gjestene sende inn den ekstra betalingen innen 48 timer etter at verten har godkjent endringsforespørselen.

Hvis du har rett til refusjon, blir den sendt til betalingsmåten du brukte da du bestilte. Hvor lang tid det tar før du mottar pengene, avhenger av banken eller finansinstitusjonen. Finn gjennomsnittlig utbetalingstid for refusjoner.

Verten må godta endringsforespørselen før den blir bekreftet

Etter å ha sendt inn en endringsforespørsel for å legge til gjester, er det viktig å vente på vertens godkjenning før gjestene kommer. Verten må først bekrefte at de kan ta imot et annet antall gjester.

Når verten godkjenner endringen, mottar du en bekreftelse, og reservasjonsdetaljene blir oppdatert slik at de gjenspeiler endringene.

Hvis verten ikke har svart på endringsforespørselen din

Hvis du sendte inn en endringsforespørsel og verten ikke har svart på den, kan du prøve å sende en melding og minne om forespørselen.

Hvis du har gjort en reservasjon, men ikke kan gjennomføre den

Det er ikke mulig å overføre en reservasjon til noen andre. Hvis du ikke kan dra på turen likevel, må du kansellere bestillingen og be den andre gjesten om å bestille på nytt.

Det kan påløpe kanselleringsgebyr avhengig av vertens kanselleringsvilkår. Prisen for det nye overnattingsstedet kan også være forskjellig fra den opprinnelige bestillingen.

Hvis reservasjonen er et hotellopphold

For noen hotellopphold må du kanskje kontakte hotellet direkte for å endre reservasjonen.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg