Du kan endre bestillingen hvis du har behov for det, for eksempel kan du legge til en ekstra gjest eller fjerne noen som ikke kan delta på turen likevel.
Hvis du vil invitere bestemte gjester i reisegruppen til å bli med på en tur, kan du lese om hvordan du legger til gjester i bestillingen.
Endring av antall gjester kan påvirke den totale turkostnaden, avhengig av vertens prissetting. Hvis verten krever et gebyr for ekstra gjester, blir tilleggskostnaden i de fleste tilfeller belastet på den opprinnelige betalingsmåten så snart verten godkjenner endringsforespørselen.
For noen betalingsmåter må gjestene betale tilleggskostnaden innen 48 timer etter at verten har godkjent endringsforespørselen.
Hvis du har rett på refusjon, blir den sendt via den samme betalingsmåten du brukte da du bestilte. Hvor lang tid det tar før du mottar pengene, avhenger av banken eller finansinstitusjonen. Finn gjennomsnittlig utbetalingstid for refusjoner.
Når du har sendt inn en endringsforespørsel om å legge til gjester, er det viktig at du får vertens godkjenning før gjestene kommer. Verten må først bekrefte at det kan tas imot et annet antall gjester.
Når verten godkjenner endringen, mottar du en bekreftelse, og reservasjonsopplysningene blir oppdatert så de gjenspeiler endringene.
Hvis du har sendt inn en endringsforespørsel og verten ikke har svart på den, kan du prøve å sende en melding og minne om forespørselen.
Det er ikke mulig å overføre en reservasjon til noen andre. Hvis du ikke kan dra på turen likevel, må du kansellere bestillingen og be den andre gjesten om å bestille på nytt.
Det kan påløpe kanselleringsgebyr avhengig av vertens kanselleringsvilkår. Prisen for det nye overnattingsstedet kan også være forskjellig fra den opprinnelige bestillingen.
For noen hotellopphold må du kanskje kontakte hotellet direkte for å endre reservasjonen.