Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger • Gjest

Endre antall gjester for reservasjoner

Du kan endre bestillingen hvis du har behov for det, for eksempel kan du legge til en ekstra gjest eller fjerne noen som ikke kan delta på turen likevel. 

Hvis du vil invitere bestemte gjester i reisegruppen til å bli med på en tur, kan du lese om hvordan du legger til gjester i bestillingen.

Slik endrer du antall gjester i reservasjonen

Slik endrer du antall gjester i skrivebordsversjonen

  1. Klikk på Turer og velg reservasjonen du vil endre.
  2. Under Reservasjonsopplysninger klikker du på Endre reservasjon.
  3. Legg til eller fjern gjester.
  4. Se gjennom endringene og eventuelle prisforskjeller.
  5. Klikk på Send forespørsel.


Slik kan kostanden endres når antallet gjester oppdateres

Endring av antall gjester kan påvirke den totale turkostnaden, avhengig av vertens prissetting. Hvis verten krever et gebyr for ekstra gjester, blir tilleggskostnaden i de fleste tilfeller belastet på den opprinnelige betalingsmåten så snart verten godkjenner endringsforespørselen.

For noen betalingsmåter må gjestene betale tilleggskostnaden innen 48 timer etter at verten har godkjent endringsforespørselen.

Hvis du har rett på refusjon, blir den sendt via den samme betalingsmåten du brukte da du bestilte. Hvor lang tid det tar før du mottar pengene, avhenger av banken eller finansinstitusjonen. Finn gjennomsnittlig utbetalingstid for refusjoner.

Verten må godta endringsforespørselen før den blir bekreftet

Når du har sendt inn en endringsforespørsel om å legge til gjester, er det viktig at du får vertens godkjenning før gjestene kommer. Verten må først bekrefte at det kan tas imot et annet antall gjester.

Når verten godkjenner endringen, mottar du en bekreftelse, og reservasjonsopplysningene blir oppdatert så de gjenspeiler endringene.

Hvis verten ikke har svart på turendringsforespørselen

Hvis du har sendt inn en endringsforespørsel og verten ikke har svart på den, kan du prøve å sende en melding og minne om forespørselen.

Hvis du har gjort en reservasjon, men ikke kan gjennomføre den

Det er ikke mulig å overføre en reservasjon til noen andre. Hvis du ikke kan dra på turen likevel, må du kansellere bestillingen og be den andre gjesten om å bestille på nytt.

Det kan påløpe kanselleringsgebyr avhengig av vertens kanselleringsvilkår. Prisen for det nye overnattingsstedet kan også være forskjellig fra den opprinnelige bestillingen.

Hvis reservasjonen er et hotellopphold

For noen hotellopphold må du kanskje kontakte hotellet direkte for å endre reservasjonen.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

  • Veiledninger • Gjest

    Last ned eller skriv ut reiseplanen for visumformål

    Du kan laste ned eller skrive ut reiseplanen for visumformål med mulighet for å legge til gjestenes fulle navn eller kun vise det totale antallet gjester.
  • Veiledninger • Gjest

    Inviter gjester til opplevelsesreservasjonen

    Når du bestiller en opplevelse, kan du sende alle du ønsker at skal være med, en lenke de kan bruke for å melde seg på. Når de gjør det, blir de lagt til i reservasjonen.
  • Veiledninger • Gjest

    Inviter gjester til gruppereservasjonen

    Inviter gjester i gruppen til å bli med på reservasjonen. Når de har blitt med, får de tilgang til reservasjonens opplysninger og alle meldinger med verten.
Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg