Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger • Gjest

Kanseller reservasjonen av et hjem som gjest

Planene dine har endret seg, og du ser deg nødt til å kansellere reservasjonen av et hjem. Ikke noe problem.

Slik kansellerer du en reservasjon

Slik kansellerer du reservasjoner i skrivebordsversjonen

  1. Trykk på Turer og velg reservasjonen du vil kansellere.
  2. Under Reservasjonsopplysninger klikker du på Kanseller reservasjon.
  3. Velg grunnen til at du kansellerer.
  4. Klikk på Kanseller reservasjon.

Kanselleringsvilkår for opphold i hjem

Kanselleringsvilkårene for hjem fastsettes av verten og varierer fra utleiested til utleiested. Hvis en vert har valgt vilkår med et fullt refunderbart alternativ, kan du kansellere reservasjonen uten at det koster noe. Pass bare på at du kansellerer før klokkeslettet og datoen som er oppgitt. Kanselleringsfrister for å motta refusjon måles fra innsjekkingstidspunktet for utleiestedet i den lokale tidssonen, eller kl. 15.00 hvis innsjekkingstidspunkt ikke er spesifisert.

Husk at noen utleiesteder kan være ikke-refunderbare eller bare delvis refunderbare etter bestemte datoer og tidspunkter. I slike tilfeller kan du ikke kansellere reservasjonen kostnadsfritt. I de sjeldne tilfellene der en alvorlig hendelse på reisemålet gjør at du ikke kan reise, kan du ha rett på refusjon i henhold til Airbnbs vilkår for omfattende hendelser med skadelig omfang.

Slik påvirkes tjenstereservasjoner hvis du kansellerer reservasjonen av et hjem

Hvis du har bestilt andre tjenester i hjemmet du kansellerer, må du kansellere dem hver for seg eller avtale noe annet med tjenesteverten.

Se om du får refusjon før du kansellerer

Les mer om hva som refunderes når du kansellerer en reservasjon av et hjem. Husk at refusjonsbeløpet aldri er mer enn beløpet du faktisk har betalt på kanselleringstidspunktet. Du kan finne refusjonsbeløpet før eller etter at du kansellerer reservasjonen.

Hvis du kansellerer på grunn av et problem i løpet av oppholdet

Hvis det oppstår et problem i løpet av oppholdet, kan du be verten om å fikse det, be om delvis refusjon eller be om å få kansellere reservasjonen mot full refusjon.

Før du kansellerer, kan du finne ut hvilke alternativ du har hvis det oppstår et problem i løpet av oppholdet.

Slik kansellerer du en tjeneste eller opplevelse

Vil du kansellere en tjeneste eller opplevelse? Du kan vanligvis kansellere gratis frem til 1 dag (24 timer) før starttidspunktet for tjenesten eller opplevelsen, men enkelte tjenester og opplevelser lar deg kansellere og få full refusjon frem til 3 dager (72 timer) før starttidspunktet. Finn ut hvordan du kansellerer en reservasjon av en opplevelse eller tjeneste som gjest.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg