Reservasjonsstatusen informerer deg om hvordan det går.
Gjesten kommer innen 24 timer.
Gjesten ankommer snart, men ikke innen 24 timer.
Gjesten sjekker inn innen nevnte antall dager. Dette er et godt tidspunkt å skrive ut reservasjonsopplysninger og avtale innsjekking, hvis du ikke allerede har gjort det.
Verten krever at gjesten bekrefter identiteten før turforespørselen godtas. De har 12 timer på å gjøre det, ellers utløper forespørselen.
Gjesten har sjekket ut og har 14 dager på seg til å skrive en anmeldelse av oppholdet sitt.
Turforespørselen ble godtatt, men gjestens betaling har ikke gått gjennom. Reservasjonen kan ikke bekreftes før betalingen er fullført, så gjesten har 24 timer til å oppdatere betalingsopplysningene sine. Ellers blir reservasjonen kansellert, og gjesten blir ikke belastet.
Les mer om reservasjoner som venter på betaling.
Reservasjonen har blitt kansellert, sannsynligvis fordi
Enten verten, gjesten eller Airbnb har kansellert en bekreftet reservasjon. Noen ganger kan Airbnb kansellere på vegne av en vert eller gjest.
Gjesten skal sjekke ut innen 24 timer.
Enten verten eller gjesten har initiert en turendring.
Turforespørselen ble godtatt, enten av verten eller automatisk med øyeblikkelig bestilling. Airbnb har innhentet betaling.
Gjesten er på turen sin akkurat nå. Bra!
Gjesten har ikke godtatt den forhåndsgodkjente invitasjonen til å bestille innen 24 timer etter at vedkommende fikk den fra verten. Gjesten kan fortsatt bestille stedet, men må sende en ny turforespørsel.
Verten har invitert gjesten til å bestille datoene som vises med automatisk bekreftelse. Gjesten har 24 timer på seg til å godta ved å velge Bestill nå.
De forespurte datoene er ikke lenger tilgjengelige. Dette kan skje av flere grunner, blant annet reservasjonsoverlapping eller en nylig oppdatering av vertens kalender.
Gjesten har fått et spesialtilbud fra verten, men har ikke godtatt det innenfor 24-timersvinduet.
Gjesten fullførte turen sin.
Verten avslo gjestens turforespørsel, så gjesten blir ikke belastet.
Verten eller gjesten brukte mer enn 24 timer på å godta eller avslå forespørselen. Hvis gjesten fortsatt er interessert, må de sende en ny forespørsel. Få mer informasjon om avslåtte og utløpte forespørsler.
Gjesten sendte en turforespørsel, men bestemte seg deretter for å kansellere den.
Turen er over, og verten har 14 dager på seg til å skrive en anmeldelse av gjesten.
Verten har invitert gjesten til å bestille datoene som vises til en annen pris enn det som er annonsert. Verter gjør ofte dette for å tilby rabatt eller legge til et ekstra beløp, for eksempel et gebyr for kjæledyr, i reservasjonen. Gjesten har 24 timer på seg til å godta ved å velge Bestill nå, og da godtas reservasjonen automatisk.
Kundeserviceteamet har endret turopplysningene på vegne av verten eller gjesten.
Verten har avslått gjestens forespørsel om å endre turen.
Gjesten har bedt om å få endre noe ved turen sin. Hvis verten ikke godtar, må de følge den opprinnelige planen eller kansellere.
Gjesten har bedt om å få endre noe ved turen sin. Hvis verten ikke godtar, må de følge den opprinnelige planen eller kansellere.
Gjesten stilte et turspørsmål og verten avslo det, noe som betyr at gjesten ikke kan sende turforespørsler. Dette kan skyldes en endring i vertens tilgjengelighet.
Gjesten har stilt et spørsmål om bestemte datoer, men har ennå ikke sendt en turforespørsel. For å opprettholde svarprosenten oppfordrer vi verter til å skrive tilbake innen 24 timer for å invitere gjester til å bestille, avslå eller sende et spesialtilbud før henvendelsen utløper. Hvis statusen din sier "Henvendelse – utløper snart", ser du i I dag-fanen i kontrollpanelet hvor mange timer du har til å svare før det er for sent. Finn ut mer om å kontakte verter.