Reservasjonsstatusen holder deg oppdatert på alle slags ting, for eksempel om reservasjonen er bekreftet, eller om du trenger å gjøre noe, som å verifisere legitimasjonen din eller skrive en anmeldelse.
En bekreftet status betyr at alt er i orden! Du mottar en e-post som informerer om dette, i tillegg til en tekstmelding (SMS) og en push-varsling hvis du har valgt disse alternativene. Finn ut hvor du finner bekreftelseskoden din.
Hvis du har sendt verten en reservasjonsforespørsel for et bosted, har hen 24 timer på seg til å svare. Hvis verten avslår eller ikke svarer, er det ingen grunn til bekymring: Du belastes ikke og kan bestille et annet opphold i stedet. Du må uansett sørge for at kontoen din er oppdatert med gyldige betalingsopplysninger og verifisert legitimasjon (noen verter krever det). For annonser med øyeblikkelig bestilling bekreftes reservasjonen automatisk.
Er du usikker på statusen din? Finn ut hva andre statuser betyr.