Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Fellesskapets retningslinjer

Airbnbs retningslinjer for anmeldelser

Denne artikkelen har blitt oversatt automatisk.

En av måtene Airbnb fremmer tillit mellom verter og gjester er gjennom vår anmeldelsesprosess for opphold og opplevelser, noe som hjelper fellesskapet med å ta informerte bestillings- og vertsbeslutninger og gir gjester og verter ærlige tilbakemeldinger for å hjelpe dem med å forbedre seg. Våre retningslinjer for anmeldelser er ment å bidra til å sikre at tilbakemeldingen gitt gjennom anmeldelsessystemet vårt er autentisk, pålitelig og nyttig for fellesskapet.

Anmeldelser må være upartiske, inneholde relevant informasjon som gjenspeiler den faktiske opplevelsen av anmelderen under oppholdet eller opplevelsen, og følge retningslinjene for innhold.

Anmeldelser bør være upartiske

  • Medlemmer av Airbnb-fellesskapet kan ikke tvinge, skremme, utpresse, true, motivere eller manipulere en annen person i et forsøk på å påvirke en anmeldelse, som lovende kompensasjon i bytte mot en positiv anmeldelse eller truende konsekvenser i tilfelle en negativ anmeldelse.
  • Anmeldelser kan ikke gis eller holdes tilbake i bytte mot noe av verdi, som en rabatt, refusjon, gjensidig anmeldelse eller lover å ikke iverksette negative tiltak mot anmelderen. De kan heller ikke brukes som et forsøk på å villede eller lure Airbnb eller en annen person. Gjester bør for eksempel ikke skrive partiske eller uautentiske anmeldelser som en form for gjengjeldelse mot en vert som håndhever en policy eller regel.
  • Anmeldelser kan bare gis i forbindelse med et ekte opphold eller en opplevelse. Verter har for eksempel ikke lov til å godta en falsk reservasjon i bytte mot en positiv anmeldelse, bruke en annen konto til å legge igjen en anmeldelse eller koordinere med andre for å manipulere anmeldelsessystemet.
  • Anmeldelser kan ikke brukes til å skade konkurransen. Verter har for eksempel ikke lov til å legge ut partiske anmeldelser av utleiesteder de er tilknyttet eller konkurrere direkte med.

Anmeldelser bør være relevante

  • Anmeldelser må gi relevant informasjon om anmelderens opplevelse med verten, gjesten, oppholdet eller opplevelsen som kan hjelpe andre fellesskapsmedlemmer med å ta informerte bestillings- og vertsbeslutninger.
  • Hvis en gjest aldri ankom for oppholdet eller opplevelsen, eller måtte kansellere på grunn av omstendigheter som ikke er relatert til det oppholdet eller opplevelsen, kan anmeldelsen deres bli fjernet.

Anmeldelser bør følge retningslinjene for innhold

Anmeldelser kan ikke inneholde eksplisitt, diskriminerende, skadelig, bedragersk, ulovlig eller annet innhold som bryter med retningslinjene for innhold.

Rapportering av anmeldelser i henhold til disse retningslinjene

Du må kontakte oss for å rapportere en anmeldelse for å bryte disse vilkårene.

Hvis en anmeldelse bryter disse retningslinjene, kan vi fjerne den anmeldelsen, inkludert eventuelle tilknyttede vurderinger og annet innhold. Vi tar fjerning av enhver anmeldelse på alvor og gjør det bare der det er et klart brudd på disse retningslinjene. Avhengig av overtredelsens art kan vi også begrense, suspendere eller fjerne den tilknyttede Airbnb-kontoen.

Disse vilkårene kan brukes på forskjellige steder for å gjenspeile hva lokal lov tillater eller krever. 

Svar på anmeldelser

Selv om vi forventer at alle fellesskapsmedlemmer legger ut anmeldelser som representerer deres ekte opplevelse og inneholder nøyaktig informasjon, men vi medfører vanligvis ikke tvister om sannheten om anmeldelser. I stedet tillater vi enkeltpersoner å legge ut svar på anmeldelser.

Fjerner en anmeldelse du har skrevet

Når du har skrevet en anmeldelse og den er publisert, må du kontakte oss for å be om å få den fjernet.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

  • Veiledninger

    Svar på anmeldelser

    Du kan legge ut et offentlig svar på anmeldelser andre skriver om deg, men du kan ikke fjerne dem. Anmeldelser fjernes bare hvis de bryter retningslinjene våre for anmeldelser.
  • Fellesskapets retningslinjer

    Airbnbs retningslinjer for innhold

    Les om innhold som ikke er tillatt på Airbnb, og hvordan retningslinjene for innhold fungerer.
  • Guide • Gjest

    Slik fungerer anmeldelser

    Anmeldelser er en god måte for verter og gjester å gi hverandre tilbakemelding på. Her finner du informasjon om hvordan anmeldelser fungerer.
Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg