En av måtene Airbnb fremmer tillit mellom verter og gjester er gjennom vår anmeldelsesprosess for opphold og opplevelser, noe som hjelper fellesskapet med å ta informerte bestillings- og vertsbeslutninger og gir gjester og verter ærlige tilbakemeldinger for å hjelpe dem med å forbedre seg. Våre retningslinjer for anmeldelser er ment å bidra til å sikre at tilbakemeldingen gitt gjennom anmeldelsessystemet vårt er autentisk, pålitelig og nyttig for fellesskapet.
Anmeldelser må være upartiske, inneholde relevant informasjon som gjenspeiler den faktiske opplevelsen av anmelderen under oppholdet eller opplevelsen, og følge retningslinjene for innhold.
Anmeldelser kan ikke inneholde eksplisitt, diskriminerende, skadelig, bedragersk, ulovlig eller annet innhold som bryter med retningslinjene for innhold.
Du må kontakte oss for å rapportere en anmeldelse for å bryte disse vilkårene.
Hvis en anmeldelse bryter disse retningslinjene, kan vi fjerne den anmeldelsen, inkludert eventuelle tilknyttede vurderinger og annet innhold. Vi tar fjerning av enhver anmeldelse på alvor og gjør det bare der det er et klart brudd på disse retningslinjene. Avhengig av overtredelsens art kan vi også begrense, suspendere eller fjerne den tilknyttede Airbnb-kontoen.
Disse vilkårene kan brukes på forskjellige steder for å gjenspeile hva lokal lov tillater eller krever.
Selv om vi forventer at alle fellesskapsmedlemmer legger ut anmeldelser som representerer deres ekte opplevelse og inneholder nøyaktig informasjon, men vi medfører vanligvis ikke tvister om sannheten om anmeldelser. I stedet tillater vi enkeltpersoner å legge ut svar på anmeldelser.
Når du har skrevet en anmeldelse og den er publisert, må du kontakte oss for å be om å få den fjernet.