Slik kan du fjerne anmeldelser
Du kan ikke fjerne en anmeldelse som er skrevet om deg, men du har noen alternativer, somå svare eller bestride den. Her er noen tilfeller der det kan være fornuftig å be om at en anmeldelse blir fjernet.
Slik kan du fjerne eller redigere en annens anmeldelse
Hvis du mener at en anmeldelse er i strid med retningslinjene for anmeldelser, kan du rapportere den til oss. Anmeldelser blir fjernet hvis de bryter med retningslinjene for anmeldelser. Både gjesten og verten får beskjed hvis vi beslutter at anmeldelsen skal fjernes. Du kan også kontakte oss for å be om å få endret hvilket kjønnspronomen som brukes for å henvise til deg i en anmeldelse.
Retningslinjene er utformet for å beskytte anmeldelsessystemets integritet ved å tillate fjerning av anmeldelser som er falske, irrelevante eller manipulerte, men samtidig generelt tillate at man deler sitt subjektive syn på et opphold med andre medlemmer av fellesskapet. Du kan også lese mer om retningslinjene for innhold.
Slik kan du fjerne din egen anmeldelse
Du kan fjerne en anmeldelse du har publisert, hvis du ikke lenger føler at den gjenspeiler den reelle opplevelsen du har hatt som gjest eller vert. Det er bare å ta kontakt med kundeservice for å be om å få fjernet en anmeldelse du har skrevet.
Relaterte artikler
- Veiledninger•Gjest
Redigering av en anmeldelse du har skrevet
Du kan redigere dine egne anmeldelser frem til de blir publisert. - Fellesskapets retningslinjer•Gjest
Airbnbs retningslinjer for anmeldelser
Retningslinjene våre bidrar til å sikre nyttige, informative og nøyaktige anmeldelser for gjester og verter. - Fellesskapets retningslinjer
Airbnbs retningslinjer for innhold
Les om innhold som ikke er tillatt på Airbnb, og hvordan retningslinjene for innhold fungerer.