Airbnbs retningslinjer for anmeldelser
En av måtene Airbnb fremmer tillit mellom verter og gjester på, er gjennom anmeldelsesprosessen for opphold og opplevelser. Dette hjelper fellesskapet med å ta veloverveiled bestillinger og vertskapsbeslutninger, og gir gjester og verter ærlig tilbakemelding for å hjelpe dem med å forbedre seg. Retningslinjene våre for anmeldelser er ment å bidra til å sikre at tilbakemeldingen som gis gjennom anmeldelsessystemet vårt er autentisk, pålitelig og nyttig for fellesskapet vårt.
Anmeldelser må være upartiske, inneholde relevant informasjon som gjenspeiler den faktiske opplevelsen til anmelderen under oppholdet eller opplevelsen, og følge våre retningslinjer for innhold.
Anmeldelser bør være upartiske
- Medlemmer av Airbnb-fellesskapet kan ikke samarbeide, skremme, utpresse, true, motivere eller manipulere en annen person i et forsøk på å påvirke en anmeldelse, som å love kompensasjon i bytte mot en positiv anmeldelse eller truende konsekvenser i tilfelle en negativ anmeldelse.
- Anmeldelser kan ikke gis eller tilbakeholdes i bytte mot noe av verdi, som en rabatt, refusjon, gjensidig anmeldelse eller lover å ikke iverksette negative tiltak mot anmelderen. De kan heller ikke brukes som et forsøk på å villede eller bedra Airbnb eller en annen person. Gjester bør for eksempel ikke skrive partiske eller uautoriserte anmeldelser som en form for gjengjeldelse mot en vert som håndhever retningslinjer eller regel.
- Anmeldelser kan bare gis i forbindelse med et ekte opphold eller en ekte opplevelse. Verter har for eksempel ikke lov til å godta en falsk reservasjon i bytte mot en positiv anmeldelse, bruke en annen konto til å skrive en anmeldelse eller koordinere med andre for å manipulere anmeldelsessystemet.
- Anmeldelser kan ikke brukes til å skade konkurransen. Verter har for eksempel ikke lov til å legge ut partiske anmeldelser av utleiesteder de er tilknyttet eller konkurrere direkte med.
Anmeldelser bør være relevante
- Anmeldelser må gi relevant informasjon om anmelderens opplevelse med verten, gjesten, oppholdet eller opplevelsen som kan hjelpe andre medlemmer av fellesskapet med å ta informerte avgjørelser om bestilling og vertskap.
- Hvis en gjest aldri ankom for oppholdet eller opplevelsen, eller måtte kansellere på grunn av omstendigheter som ikke er relatert til oppholdet eller opplevelsen, kan anmeldelsen bli fjernet.
Anmeldelser bør følge retningslinjene for innhold
Anmeldelser kan ikke inneholde eksplisitt, diskriminerende, skadelig, bedragersk, ulovlig eller annet innhold som bryter med retningslinjene våre for innhold.
Rapportering av anmeldelser under disse vilkårene
Ta kontakt med oss for å rapportere en anmeldelse om brudd på disse retningslinjene.
Hvis en anmeldelse bryter med disse retningslinjene, kan vi fjerne den anmeldelsen, inkludert eventuelle tilknyttede vurderinger og annet innhold. Vi tar fjerning av enhver anmeldelse alvorlig, og gjør det bare der det er et klart brudd på disse retningslinjene. Avhengig av typen brudd, kan vi også begrense, suspendere eller fjerne den tilknyttede Airbnb-kontoen.
Disse vilkårene kan brukes annerledes på forskjellige steder for å gjenspeile hva lokal lovgivning tillater eller krever.
Svar på anmeldelser
Selv om vi forventer at alle medlemmer av fellesskapet legger ut anmeldelser som representerer deres ekte opplevelse og inneholder nøyaktig informasjon, megler vi vanligvis ikke tvister om sannheten i anmeldelser. I stedet tillater vi enkeltpersoner å legge ut svar på anmeldelser innen 30 dager.
Fjerne en anmeldelse du har skrevet
Når en anmeldelse du har skrevet er publisert, kan du kontakte oss for å be om at den blir fjernet.
Relaterte artikler
- GjestSvar på anmeldelserDu kan legge ut et offentlig svar på anmeldelser andre skriver om deg, men du kan ikke fjerne dem. Anmeldelser fjernes bare hvis de bryter r…
- Airbnbs retningslinjer for innholdLes om innhold som ikke er tillatt på Airbnb, og hvordan retningslinjene for innhold fungerer.
- GjestAnmeldelser av oppholdFellesskapet vårt er avhengig av ærlige, oppriktige anmeldelser. Verter og gjester skriver anmeldelser når oppholdet er over.