Skrive en nyttig anmeldelse
Lyst til å fortelle andre om en nylig gjest eller et nylig opphold? Vi elsker det. Ta turen til Anmeldelser på Airbnb for å komme i gang.
Krav:
- grense på 1000 tegn
- må følge retningslinjene for anmeldelser
Vær oppmerksom på at du må sende inn anmeldelsen innen 14 dager fra utsjekkingstidspunktet. Etter 14 dager kan du ikke lenger sende inn en anmeldelse. I tillegg kan du ikke redigere det du allerede har sendt inn etter 14-dagersperioden utløp, eller etter at den andre parten sender inn sin egen anmeldelse, avhengig av hva som skjer først.
Tankevekkere
De beste anmeldelsene er de nyttige. Tenk på hva du ønsker å vite før du bestiller et opphold eller ønsker noen velkommen til stedet ditt. Fremhev for eksempel følgende:
- Kommunikasjonen med gjesten, verten eller sistnevntes medarbeidere. Var de trivelige og respektfulle?
- Ting som gjorde oppholdet spesielt, for eksempel renhold, personlig preg, bekvemmelighet eller fantastisk kaffe?
- Praktisk informasjon: Var verten hjelpsom og tilgjengelig? Ble du begeistret av beliggenheten? Var annonsen nøyaktig?
Du har også muligheten til å legge igjen private tilbakemeldinger, som kommer til å deles når de offentlige anmeldelsene publiseres. Få mer informasjon om hvordan anmeldelser av opphold fungerer.
Andre måter å dele tilbakemeldinger på
Dersom du ønsker, kan du legge igjen en tilbakemelding til verten eller gjesten, som deles kun med dem når de offentlige anmeldelsene publiseres.
Du kan også skrive et offentlig svar på en anmeldelse noen har lagt igjen til deg. Selv om du ikke kan fjerne anmeldelsen, kan du rapportere den dersom du mener den strider mot retningslinjene for anmeldelser.
Behov for mer informasjon? Lær om hvordan anmeldelser av opphold fungerer.
Dette deles i offentlige anmeldelser
For at anmeldelser skal bli mer nyttige for fremtidige gjester, viser de nå mer informasjon om personen som har skrevet anmeldelsen. Disse opplysningene kan omfatte vedkommendes:
- by, land, verdensdel eller region
- oppholdsdato (for eksempel juni 2023, for 3 uker siden, i dag osv.)
- type tur (for eksempel: opphold med barn, en gruppe eller kjæledyr)
- oppholdets lengde (for eksempel: opphold på én natt, noen netter, omtrent en uke eller over en uke)
Denne informasjonen kan være basert på offentlig informasjon på anmelderens profilside eller annen informasjon, som anmelderen har sendt inn for å registrere seg på Airbnb eller fullføre bestillingen. Kontakt oss for å skjule denne typen informasjon.
Redigere en anmeldelse
For å oppmuntre til ærlige og upartiske anmeldelser begrenser vi vertenes og gjestenes mulighet til å redigere anmeldelser etter at de har skrevet dem.
- Hvis du sender inn anmeldelsen din først, kan du når som helst redigere den innenfor anmeldelsesperioden på 14 dager, frem til den andre parten sender inn anmeldelsen sin.
- Når begge anmeldelsene er sendt inn eller anmeldelsesperioden på 14 dager er over, avhengig av hva som skjer først, publiseres begge anmeldelsene automatisk og kan ikke lenger endres.
- Anmeldelsene fra gjesten og verten publiseres samtidig og kan ikke endres etter publisering (den andre personen kan altså ikke lese anmeldelsen din og endre sin egen som resultat).
- Du kan ikke be om endring av en anmeldelse som er skrevet om deg, men du kan kontakte oss for å be om å få endret hvilke pronomen som brukes for å henvise til deg i anmeldelsen.
For opplevelser skrives anmeldelser kun av gjester. Du kan redigere anmeldelsen din innen 48 timer etter at du først sendte den inn, selv om den er publisert. Finn ut mer om hvordan anmeldelser fungerer for opplevelser.
Slik redigerer du den siste anmeldelsen
- Gå til Profil > Anmeldelser du har skrevet.
- Velg Anmeldelser du har skrevet.
- Gå til anmeldelsen du vil redigere og klikk på Rediger.
Du må logge inn på kontoen din via en nettleser for å endre eventuelle anmeldelser du har skrevet.
Du må logge inn på kontoen din via en nettleser for å endre eventuelle anmeldelser du har skrevet.
- Gå til Profil > Anmeldelser du har skrevet.
- Velg Anmeldelser du har skrevet.
- Gå til anmeldelsen du vil redigere og trykk på Rediger.
Fjerne anmeldelser
Når en anmeldelse du har skrevet, er publisert, må du kontakte oss for å be om å få den fjernet.
Dersom noen andre har skrevet anmeldelsen, kan du ikke fjerne den, men du kan rapportere den til oss dersom du mener at den strider med retningslinjene for anmeldelser. Vær oppmerksom på at personen som har skrevet anmeldelsen, alltid har rett til å be om at den fjernes.
Lyst til å fortelle andre om en nylig gjest eller et nylig opphold? Vi elsker det. Stikk innom Anmeldelser på Airbnb for å komme i gang. Her er noen tips om hvordan man legger igjen anmeldelser som er nyttige for andre.
Svar på en nylig anmeldelse
Du kan legge ut et offentlig svar på en anmeldelse som noen har skrevet om deg.
- Klikk på Profil > Anmeldelser.
- Klikk på Anmeldelser om deg.
- Gå til anmeldelsen du vil svare på, og klikk på Skriv et offentlig svar.
- Skriv svaret og klikk på Send.
Du må logge inn på kontoen din via en nettleser (ikke bruke Airbnb-appen) for å svare på en anmeldelse.
Du må logge inn på kontoen din via en nettleser (ikke bruke Airbnb-appen) for å svare på en anmeldelse.
- Trykk på Profil > Anmeldelser.
- Trykk på Anmeldelser om deg.
- Gå til anmeldelsen du vil svare på, og trykk på Skriv et offentlig svar.
- Skriv svaret og trykk på Send.
Svaret ditt blir lagt ut umiddelbart, og du kan ikke redigere det etterpå. Ta deg derfor god tid og tenk over hva du vil si.
Relaterte artikler
- Gjest
Anmeldelser av verter og gjester for opphold
Fellesskapet vårt er avhengig av ærlige, oppriktige anmeldelser. Verter og gjester skriver anmeldelser når oppholdet er over. Her finner du … - Gjest
Så lang tid har du på deg til å skrive en anmeldelse
Du har 14 dager på deg etter utsjekking til å skrive en anmeldelse om en tur. Du kan også sende verten en melding ved å bruke samtaletråden … Slik fungerer anmeldelser
Anmeldelser er en god måte for verter og gjester å gi hverandre tilbakemelding på. Her finner du informasjon om hvordan anmeldelser fungerer…