Hvordan kanselleringer fungerer for opphold

På Airbnb kan verter velge hvilke kanselleringsvilkår de tilbyr gjestene, og gjestene kan gjennomgå dem før de bestiller.

Fleksibel

  • Du kan kansellere kostnadsfritt inntil 14 dager før innsjekking (tiden vises i e-posten med bestillingsbekreftelsen). Dersom du har bestilt mindre enn 14 dager før innsjekking, er det gratis kansellering i 48 timer etter bestilling og opptil 24 timer før innsjekking.
  • Etter dette kan gjester kansellere inntil 24 timer før innsjekking og få refusjon av pris per natt og rengjøringsgebyr, men ikke tjenestegebyret
1 dag før
tor., 2. apr.
15:00
Eksempel

For å få full refusjon av prisen per natt må gjesten kansellere minst 24 timer før utleiestedets lokale innsjekkingstid (vises i e-posten med bestillingsbekreftelsen). Tjenestegebyret refunderes ikke med mindre gjesten kansellerer innen reservasjonens kostnadsfrie kanselleringsperiode.

Innsjekking
fre., 3. apr.
15:00

Hvis gjesten kansellerer senere enn 24 timer før innsjekk, får gjesten ikke refundert den første natten.

Utsjekking
man., 6. apr.
11:00

Dersom gjesten ankommer og bestemmer seg for å dra tidlig, gis det full refusjon av leieprisen for nettene som ikke er brukt 24 timer etter den offisielle kanselleringen.



Merk: Gjester får ikke refundert Airbnbs tjenestegebyr hvis de har mottatt tre refusjoner av tjenestegebyr de siste tolv månedene eller hvis den kansellerte reservasjonen overlapper med en eksisterende reservasjon.


Ofte stilte spørsmål

Får gjestene rengjøringsgebyret refundert?

Rengjøringsgebyret blir refundert hvis gjesten kansellerer før innsjekking.

Kan gjestene få refusjon hvis utleiestedet ikke er som forventet?

Vi hjelper gjestene med å finne et annet sted å bo eller utsteder en refusjon hvis utleiestedet er utilgjengelig, urent, utrygt, eller hvis det fins dyr på stedet som verten ikke har nevnt i annonsebeskrivelsen. Les mer

Får gjestene full refusjon hvis verten ikke kan eller vil fikse et problem?

Gjester bør kontakt oss innen 24 timer fra de oppdaget problemet. I kvalifiserende tilfeller kansellerer vi en reservasjon og utsteder refusjon.

Hva om en gjest må kansellere på grunn av en nødssituasjon?

Det er mulig for oss å utstede en refusjon hvis en gjest må kansellere på grunn av en nødssituasjon. Les mer

Hvor lang tid tar det å få refusjon?

Vi sender refusjoner umiddelbart ved kansellering og de dukker vanligvis opp innen tre til fem dager, men noen ganger tar det opptil 15 dager før de vises gjennom den opprinnelige betalingsmåten. I noen land, som Brasil og India, kan det ta opptil to måneder før refusjonen kommer frem.