Endre datoene for reservasjonen din
Hvis du trenger å endre datoene for en bekreftet reservasjon, kan du sende en turendringsforespørsel til verten din. Når du har sendt forespørselen, får verten et varsel med beskjed om å godkjenne eller avvise forespørselen.
Endre reservasjonsdatoene
Slik endrer du reservasjonsdatoer i skrivebordsversjonen
- Klikk på Turer og velg turen du vil endre.
- Under Reservasjonsopplysninger klikker du på Endre reservasjon.
- Endre datoene for oppholdet og klikk på Lagre.
- Se gjennom endringene og klikk deretter på Send forespørsel.
Slik endrer du reservasjonsdatoer i Airbnb-appen
- Trykk på Turer og velg turen du vil endre.
- Under Reservasjonsopplysninger trykker du på Endre reservasjon.
- Endre datoene for oppholdet og trykk på Lagre.
- Se gjennom endringene og trykk deretter på Send forespørsel
.
Slik endrer du reservasjonsdatoer i Airbnb-appen
- Trykk på Turer og velg turen du vil endre.
- Under Reservasjonsopplysninger trykker du på Endre reservasjon.
- Endre datoene for oppholdet og trykk på Lagre.
- Se gjennom endringene og trykk deretter på Send forespørsel
.
Slik endrer du reservasjonsdatoer i en mobilnettleser
- Trykk på Turer og velg turen du vil endre.
- Under Reservasjonsopplysninger trykker du på Endre reservasjon.
- Endre datoene for oppholdet og trykk på Lagre.
- Se gjennom endringene og trykk deretter på Send forespørsel.
Hvordan prisen for reservasjonen kan bli påvirket
Endring av datoene for reservasjonen kan påvirke totalbeløpet for turen, avhengig av vertens prissetting. Du får se det opprinnelige totalbeløpet og det nye totalbeløpet før du sender inn turendringsforespørselen. Hvis prisen for turen endres, blir du belastet eller refundert etter behov.
Hvis prisen for turen øker, belastes tilleggskostnaden i de fleste tilfeller den opprinnelige betalingsmåten så snart verten godkjenner turendringsforespørselen. For noen betalingsmåter må gjestene sende inn den ekstra betalingen innen 48 timer etter at verten har godkjent turendringsforespørselen.
Hvis prisen for turen reduseres, blir du refundert til betalingsmåten du brukte da du bestilte reservasjonen. Finn ut når du får refusjonen.
Hvordan ukes- eller månedsrabatter kan påvirkes av en turendringsforespørsel
Endring av lengden på en reservasjon kan påvirke om du får ukentlig eller månedlig rabatt. Du får se det opprinnelige totalbeløpet og det nye totalbeløpet før du sender inn turendringsforespørselen.
Hvordan forhåndsgodkjennelser kan påvirkes av en turendringsforespørsel
Hvis du bestilte ved hjelp av en forhåndsgodkjenning som verten sendte, betyr enhver endring i reservasjonen at prisen på reservasjonen blir beregnet på nytt som om det var en ny bestilling.
Det kan hende verten er villig til å tilby deg den samme prisen som i den opprinnelige bestillingen. Bare send en melding for å spørre. Hvis gjesten går med på endringen, kan gjesten sende deg en turendringsforespørsel med en ny pris.
Hvordan skatteberegninger kan påvirkes av en turendringsforespørsel
Når en turendringsforespørsel blir akseptert, blir skatter og avgifter for en reservasjon alltid beregnet på nytt slik at de reflekterer de mest oppdaterte skattereglene i området.
Hvis verten ikke har svart på turendringsforespørselen din
Hvis du sendte inn en turendringsforespørsel og verten ikke har svart på den, kan du prøve å sende en melding og minne om forespørselen.
Hvis verten avslår forespørselen eller ikke svarer
Hvis verten avslår forespørselen eller ikke svarer, forblir reservasjonen uendret.
Hvis turen allerede er avsluttet
Du kan ikke endre noe hvis du allerede har sjekket ut. Men du kan bestille et nytt opphold hos verten.
Hvis reservasjonen er et hotellopphold
For noen hotellopphold må du kanskje kontakte hotellet direkte for å endre reservasjonen.
Hvis du trenger å endre mer på turen din
Når du har sendt inn en turendringsforespørsel, må eventuelle senere endringer gå gjennom prosessen på nytt som en ny forespørsel.
Hvis verten ikke har svart på forespørselen og du ikke lenger ønsker å endre noe, kan du alltid trekke tilbake turendringsforespørselen.
Lengre opphold
Hvis en reservasjon er på 28 netter eller mer, gjelder kanselleringsvilkårene for lengre opphold. Når det sendes inn en turendringsforespørsel for et lengre opphold, kan endringen skje automatisk uten å kreve godkjenning hvis
- det skjer før turen og reservasjonen fortsatt er på 28 dager eller mer
- turen har startet, men det er 30 netter eller mer til utsjekkingsdatoen
Hvis et lengre opphold blir forkortet til en lengde på 27 netter eller mindre (kortvarig opphold), er du ansvarlig for å betale for de følgende 30 dagene fra endringsdatoen, eller frem til slutten av reservasjonen dersom mindre enn 30 dager gjenstår.
Når en reservasjon blir endret fra et lengre opphold til 27 netter eller mindre (kortvarig opphold), gjelder vertens standard kanselleringsvilkår for fremtidige endringer eller kanselleringer av den oppdaterte reservasjonen.
Relaterte artikler
Slik endrer du en reservasjon
Må du endre på en reservasjon? Det skjer, og vi er her for å hjelpe deg. Slik trekker du tilbake forespørsler, endrer datoer og legger til e…- Gjest
Kanselleringer av lengre opphold
Hvis en reservasjon er på 28 netter eller mer, gjelder kanselleringsvilkårene for langvarige opphold. - Gjest
Kontrollere statusen på en endringsforespørsel for en tur
Du finner oppdatering om statusen for en endringsforespørsel under Turer. Du kan også velge å ta direkte kontakt med verten.