Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger
Gjest

Endre reservasjonen av et bosted

Enten du vil endre dato for oppholdet ditt, antall gjester eller noe annet, kan du endre en bekreftet reservasjon ved å sende en endringsforespørsel til verten.

Slik sender du en endringsforespørsel

  1. Gå til Turer og klikk deretter på turen du vil endre.
  2. Klikk på Endre reservasjon.
  3. Endre datoene for oppholdet eller antall gjester og klikk på Lagre.
    • Husk at verten må godkjenne alle endringer. Hvis verten ikke godtar endringene, kan du prøve å sende en melding og minne om forespørselen.
  4. Se over endringene og klikk på Send forespørsel.
  5. Når du har sendt forespørselen, får verten et varsel med beskjed om å godkjenne eller avslå den
    .

Slik fungerer det

Endring av antall gjester kan påvirke den totale kostnaden for oppholdet, avhengig av vertens vilkår.

Du får se det opprinnelige totalbeløpet og det nye totalbeløpet før du sender inn endringsforespørselen. Når verten godtar, blir endringen innført.

Du blir belastet eller refundert etter behov. Dette vises også før du bekrefter endringen.

Hvis verten avslår forespørselen eller ikke svarer, forblir reservasjonen uendret.

Mer informasjon

Her er et par andre ting du bør huske på når du sender en endringsforespørsel:

  • Du kan ikke endre noe hvis utsjekkingsdatoen har passert.
  • Når endringene er gjort, må eventuelle senere endringer gjennomgå prosessen beskrevet ovenfor som en ny forespørsel.
  • Hvis verten har endret prisen for de nye datoene før du ba om endringen, gjenspeiler den nye reservasjonen denne prisen, med mindre du har bestilt med et spesialtilbud.
  • Endring av reservasjonsdatoene kan påvirke om du får ukentlig eller månedlig rabatt.
  • Når en reservasjon har startet, kan du ikke endre antall gjester.
    • Hvis du likevel trenger å legge til flere gjester i reservasjonen, kan dere bruke løsningssenteret til å behandle ytterligere betaling som du og verten blir enige om.

Lengre opphold

Hvis en reservasjon gjelder for 28 netter eller lenger, gjelder kanselleringsvilkårene for lengre opphold.

For gjester

Hvis du er gjest, kan du se etter mer informasjon i e-postbekreftelsen du har fått.

Hvis du endrer eller kansellerer et lengre opphold, bør du være oppmerksom på følgende:

  • Den første betalingen din kan være ikke-refunderbar, avhengig av utleiestedet og når du bestilte.
  • Hvis du kansellerer etter at turen har startet, er de neste 30 nettene av reservasjonen ikke-refunderbare.
  • Verten din kan velge å tilby deg ekstra refusjon.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg