Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger
Vert

Opprett planlagte meldinger og send dem til gjester automatisk

Want better communication with less effort? Use scheduled messages to save time by automatically sending messages based on triggers like a new reservation, check-in, or check-out.

Personalizing templates with shortcodes

The templates can be personalized with shortcodes, which are placeholders you can choose that automatically fill in guest, reservation, and listing details. You can access shortcodes through a drop-down menu when you compose a message. You’ll also have to add the corresponding information for each shortcode in your listings, such as check-in and checkout times, or else the shortcode will display as unavailable in the message.

Scheduled messages

Common use cases for scheduled messaging and shortcodes (indicated in bold) include:

Sending a thank you message shortly after booking

  • Dear guest first name, thank you for confirming your reservation
  • I am excited to welcome you on check-in date on or after our check-in time, which is check-in time
  • As a reminder, here are our house rules: house rules

Sending a check-in reminder a couple days before the trip starts

  • The listing is at address and here are the directions: directions
  • The wifi network is called wifi name and the password is wifi password
  • Let me know if you need any advice about city

Sending a checkout reminder the morning before the trip ends

  • Quick reminder that checkout is tomorrow (checkout date) any time before checkout time
  • As a reminder, your confirmation code is confirmation code

Shortcodes

The full list of shortcodes includes:

  • Guest’s first name
  • Guest’s last name
  • Guest’s phone number
  • Check-in date
  • Check-in time
  • Checkout date
  • Checkout time
  • Total trip price
  • Average nightly price
  • Cleaning fee
  • Listing name
  • Listing address
  • Listing city
  • Wi-fi name
  • Wi-fi password
  • Confirmation code
  • Directions
  • Check-in Instructions
  • House Rules
  • House Manual
  • Guidebook
  • Getting around
  • Guest Access
  • Guest Interaction
  • Guest city
  • Guest country
  • Neighborhood
  • Number of guests
  • Number of nights
  • Number of bathrooms
  • Number of bedrooms
  • Number of beds
  • Primary host first name
  • Primary host last name

You can always choose to skip, customize, or send messages early, and you’ll be able to review a full timeline of every message sent for each reservation.

If you want to send these templates manually instead of automatically, learn more about quick replies.

Opprett en planlagt melding

Når du oppretter og planlegger en melding for en annonse, brukes den på nåværende og kommende reservasjoner. Planlagte meldinger sendes basert på utleiestedets tidssone. Innstilling av språket i malen påvirker i tillegg hvordan shortcodene dine oversettes.

Opprett en planlagt melding på en datamaskin

  1. Klikk på Meldinger og deretter på Meny.
  2. Under Innstillinger klikker du på Planlagte meldinger.
  3. Klikk på + Ny melding.
  4. Skriv inn et navn for å identifisere malen.
  5. Skriv meldingen og sett inn shortcodes for å tilpasse den.
  6. Tilpass språkinnstillingene til meldingen din.
  7. Velg annonsene denne meldingen gjelder for.
  8. Velg handlingen som utløser denne meldingen: bekreftet bestilling, innsjekking eller utsjekking.
  9. Velg hvor lang tid før eller etter den utløsende handlingen meldingen skal sendes.
  10. Klikk på Lagre.


Messages won’t be scheduled for last minute bookings or short stays where the trigger time is greater or equal to the lead time.

  • If a trigger is set for 2 days before checkout, but the stay is only 1 or 2 days long, the schedule will be skipped.
  • If a trigger is set for 1 day before check-in, but the booking is made last minute the day before check-in, the schedule will be skipped.

Rediger en planlagt melding

Rediger en planlagt melding på en datamaskin

  1. Klikk på Meldinger og deretter på Meny.
  2. Under Innstillinger klikker du på Planlagte meldinger.
  3. Klikk på malen du ønsker å redigere.
  4. Gjør endringene og klikk på Lagre.

Se gjennom planlagte meldinger for en bestemt gjest

Du kan lese tidligere og kommende planlagte meldinger ved å se gjennom gjestens meldingstråd og dialogboksen for planlagte meldingstråder.

Slik gjennomgår du en planlagt melding i skrivebordsversjonen

  1. Klikk på Meldinger og velg meldingstråden med gjesten.
  2. Ved siden av meldingsboksen klikker du på ikonet for planlagte meldinger med en klokke.


You’ll get a list of all scheduled messages that have been sent or skipped, as well as messages that will be sent in the future. If a guest has multiple reservations, each reservation’s timeline is collapsible.

Endre en planlagt melding før den sendes

Du kan hoppe over, sende tidlig eller endre innholdet i en kommende planlagt melding før den sendes, helt uten å endre malen.

Slik gjennomgår du en planlagt melding i skrivebordsversjonen

  1. Klikk på Meldinger og velg meldingstråden med gjesten.
  2. Trykk på ikonet for planlagte meldinger ved siden av meldingsboksen.
  3. Velg meldingen du vil redigere, eller klikk på Hopp over eller Send nå.

Fjern en planlagt melding fra en annonse

Slett en planlagt melding på en datamaskin

  1. Klikk på Meldinger og deretter på Meny.
  2. Under Innstillinger klikker du på Planlagte meldinger.
  3. Klikk på malen du ønsker å fjerne annonsen fra.
  4. Gå til Annonser og klikk på Rediger.
  5. Fjern markeringen for annonsene og klikk på Lagre.


Slett en planlagt melding for alle annonser

Hvis du sletter en mal, fjernes alle fremtidige usendte planlagte meldinger for alle annonser som er relatert til malen.

Slett en planlagt melding på en datamaskin

  1. Klikk på Meldinger og deretter på Meny.
  2. Under Innstillinger klikker du på Planlagte meldinger.
  3. Velg malen du ønsker å slette.
  4. Bla ned og klikk på Slett mal.

Hosting with a team or co-host

If you host with a team, team members with guest management permissions will share the same set of scheduled messages, and all messages will be sent from the team owner. Any of the team members will be able to skip and edit upcoming scheduled messages, and create new templates that can be used by the team. Any saved messages you previously created will now be accessible in your team’s shared messages.

If you host with a co-host, your co-host can access your scheduled message history and upcoming message list from each conversation’s message thread, and will be able to skip and edit upcoming scheduled messages. Your co-host will also be able to apply their own templates to your listing, but they won’t be able to view or edit your templates.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

  • Vert

    Opprett og send hurtigsvar til gjestene

    Verter kan opprette hurtigsvarmaler med shortcodes som raskt fyller ut informasjon om gjesten, reservasjonen og utleiestedet.
  • Vert

    Bekreftelse av fasiliteter

    Det er mer sannsynlig at gjester vurderer et sted å bo når opplysningene i annonsen er nøyaktige og fremstår som profesjonelle.
  • Vert

    Hva er oppgavemaler?

    Med oppgavemaler kan du angi en sjekkliste med trinn og forhåndsdefinerte oppgaveinnstillinger som du kan bruke når du oppretter oppgaver i …
Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg