Hvis en gjest gjør deg ukomfortabel
Husk: Ring lokalt politi eller lokale nødtjenester i nødssituasjoner eller dersom din personlige sikkerhet er i fare.
Du bestemmer reglene for stedet ditt – så enkelt er det. Hvis du har en gjest som har brutt en husregel eller gjort noe som fikk deg til å føle deg utrygg, trenger du ikke å ta reservasjonen.
Før du godtar en turforespørsel
Les disse sikkerhetstipsene om hvordan du blir kjent med potensielle gjester, legger til rette for å lykkes med stedet ditt og beskytter deg selv.
Avslag på en individuell turforespørsel påvirker ikke annonsens plassering. Det er imidlertid mulig at plasseringen din i søkeresultatene blir påvirket hvis du ofte avslår forespørsler.
Etter at du har bekreftet en reservasjon
Hvis du allerede har bekreftet reservasjonen, kan du kansellere den.
Finn ut om du kan kansellere sanksjonsfritt. Det er mulig hvis du for eksempel har funnet ut at gjesten planlegger en fest uten tillatelse, eller hvis de tar med kjæledyr til tross for at annonsen oppgir at det ikke er tillatt.
Dette er alt du trenger du å vite om kanselleringssanksjoner.
Flagging av upassende meldinger
Hvis en melding fra en gjest gjør deg ukomfortabel, kan du fortelle oss om det ved å flagge meldingen. Det er bare å åpne samtaletråden og klikke eller trykke på flaggikonet ved siden av meldingen du vil at vi skal se på.
Les tips om hvordan du håndterer utfordringer ved utleie og forbereder deg på det uventede i ressurssenteret.
Relaterte artikler
- Vert
Når en gjest ikke møter opp til en reservasjon
Hvis gjesten kansellerer eller ikke dukker opp, går vi ut ifra kanselleringsvilkårene dine, og enhver utbetaling blir sendt til deg. - Vert
Hvis en gjest ikke svarer på en endringsforespørsel om en tur
Hvis du ikke hører fra gjesten og forespørselen din er viktig eller haster, kan du sende en melding og minne vedkommende på å godta eller av… - Vert
Kansellering av reservasjon som vert uten negative konsekvenser
Hvis en vert må kansellere av en gyldig grunn, så samarbeider vi med verten og hjelper gjestene med å finne et annet sted å bo. Verten pådra…