Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger • Gjest

Hvis et problem oppstår i løpet av oppholdet

Du har 72 timer på deg til å rapportere et problem til verten eller Airbnb fra du oppdager det, hvis du har problemer med reservasjonen av et hjem, en tjeneste eller en opplevelse.

Dokumenter problemet og send melding til verten

Slik går du frem

  • Dokumenter problemet: Hvis du har mulighet, bør du ta bilder eller video for å dokumentere manglende eller ødelagte fasiliteter.
  • Send melding eller snakk med verten: Det er best å ta problemet opp med verten hvis noe skulle skje i løpet av hjem-, tjeneste- eller opplevelsesreservasjonen. Vedkommende kan sannsynligvis hjelpe deg med å løse problemet. Du kan sende en melding til verten for å informere om situasjonen.
  • Be om refusjon: Hvis du må be om refusjon på grunn av problemet, er det mer sannsynlig at verten godtar forespørselen dersom dere blir enige om et beløp på forhånd. Send en forespørsel til verten om refusjon i løsningssenteret og oppgi opplysninger om problemet sammen med bildene eller videoen.

Få hjelp fra Airbnb for å løse problemet

Selv om vi foretrekker at verter og gjester så langt som mulig finner en løsning seg i mellom, vet vi at det ikke alltid er mulig. Hvis verten ikke er i stand til å løse problemet, ikke svarer i det hele tatt eller avslår refusjonsforespørselen, gir du oss beskjed ved å klikke eller trykke på Få hjelp fra reservasjonssiden. Noen fra teamet vårt hjelper deg gjerne med å løse problemet.

Når kan vi hjelpe deg med å ombestille en reservasjon av et hjem?

For reservasjoner av hjem: Hvis det viser seg at problemet dekkes av AirCover for gjester, hjelper vi deg med å finne et lignende sted til sammenlignbare priser, avhengig av tilgjengelighet. Hvis det ikke er noe lignende sted tilgjengelig, eller du foretrekker å ikke bestille på nytt, gir vi deg full eller delvis refusjon.

Nødssituasjoner eller fare for egen sikkerhet

Ring det lokale politiet eller lokale nødetater øyeblikkelig i nødssituasjoner eller dersom din personlige sikkerhet er i fare. Hvis du ikke kan telefonnumrene til de lokale nødetatene, kan du bruke Airbnb til å ringe nødetatene nå.

Hvis du har andre sikkerhetsrelaterte problemer, kan du alltid ta kontakt med oss gjennom den døgnåpne sikkerhetstelefonen vår. Kontakt oss på telefon, e-post eller chat for å få prioritert tilgang til spesialopplærte sikkerhetsmedarbeidere.

Problem knyttet til deling av hjem i nærområdet

Hvis du har bekymringer knyttet til deling av hjem i nærområdet ditt, kan du kontakte nabolagsstøtten.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg