Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger
Gjest

Kansellering under oppholdet

Hvis det skjer noe uventet i løpet av oppholdet ditt, anbefaler vi at du først sender en melding til verten din for å diskutere mulige løsninger. Sannsynligvis kommer verten til å hjelpe deg med å ordne saken med en gang. Hvis du vil be om refusjon eller kansellere reservasjonen, kan vi hjelpe deg med å sende en forespørsel til verten.

Send melding til verten din

Det er som regel lurt å prøve å snakke med verten først. Du kan sende melding til verten direkte fra innboksen din for å diskutere mulige løsninger. Hvis du blir enig med verten om en løsning, er det mer sannsynlig at forespørselen din blir godkjent. Hvis problemet allerede har blitt løst av verten, og du kan fortsette oppholdet, kan du hoppe over de neste trinnene.

Opprett en forespørsel innen 24 timer

Hvis du fremdeles trenger å kansellere reservasjonen i løpet av oppholdet, kan vi hjelpe deg med å opprette en forespørsel slik at du kan løse saken sammen med verten. Når du gjør dette, kan du velge mellom å be verten fikse problemet, å be om delvis refusjon eller å be om å få kansellere reservasjonen mot full refusjon. Hvis verten godtar forespørselen, blir refusjonen sendt til betalingsmåten du brukte da du bestilte reservasjonen. Hvis verten avslår eller ikke svarer, kan du be Airbnb om hjelp.

  1. Samle bevis: Hvis du har mulighet, bør du ta bilder eller videoer for å dokumentere problemer som manglende eller ødelagte fasiliteter.
  2. Send en forespørsel til verten: Beskriv problemet, legg ved eventuelle bilder og fortell verten hvilken løsning du ser for deg. Det er viktig å be om hjelp innen 24 timer etter at du oppdaget problemet. Hvis ikke kan det påvirke refusjonsbeløpet du får.
  3. Vent på svar: Hvis verten avslår eller ikke svarer innen én time, kan du be Airbnb om hjelp. Airbnb forholder seg til refusjonsvilkårene for gjester når vi hjelper deg med å løse problemet.
Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

  • Be om refusjon

    Skal du ha refusjon? Første steg er å sende melding til verten, slik at han/hun kan finne en løsning. Hvis verten ikke kan fikse problemet, …
  • Gjest

    Ombestillings- og refusjonsvilkår

    Se gjennom ombestillings- og refusjonsvilkårene.
  • Gjest

    Be om en refusjon

    Forespørsler om refusjon av et beløp bør behandles gjennom løsningssenteret.
Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg