Tilgjengelighet hos Airbnb
Slik gjør vi det enklere å reise med oss.

Bedre søkefiltre
Vi har forenklet tilgjengelighetsfiltrene for å gi en enda bedre søkeopplevelse.
Gjennomgang av tilgjengelighet
Vi kontrollerer at alle tilgjengelighetsfunksjonene verter fører opp, er nøyaktige.


Private meldinger med verter
Chat direkte med verter for å få mer informasjon om tilgjengelighetsfunksjonene for oppholdet eller opplevelsen.

Lytt til Airbnbs erklæring om digital tilgjengelighet
Digital tilgjengelighet hos Airbnb
Airbnb streber etter å overholde European Accessibility Act og Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 nivå AA for alle nettsteder og mobilapplikasjoner.
Slik jobber vi
- Vi innlemmer beste praksis for digital tilgjengelighet i design- og ingeniørprosessene.
- Vi gir løpende opplæring og ressurser om tilgjengelighet til de ansatte.
- Vi engasjerer interne og eksterne testere som sikrer kvalitet.
- Vi opprettholder et tverrfunksjonelt team dedikert til å overvåke og adressere digitale tilgjengelighetsproblemer på tvers av nettstedet og applikasjonene.
- Vi lærer opp kundeservicemedarbeiderne våre i digitale tilgjengelighetsproblemer.
Tilbakemelding
Vi tar gjerne imot tilbakemelding om Airbnbs praksis for digital tilgjengelighet. Send en e-post til digital-accessibility@airbnb.com for å komme i kontakt med oss.
Dedikerte team
Airbnb har team som fokuserer på å utvikle produkter alle kan bruke. Disse teamene samarbeider med utviklere, designere og andre over hele virksomheten for å sikre at produktene er utviklet med tanke på tilgjengelighet.
Spesifikasjonene for digital tilgjengelighet
Vi jobber for å designe en tilgjengelig opplevelse på tvers av nettlesere og enheter.
Brukervennlighet for nettlesere, assisterende teknologi og enheter
Airbnb tester og optimaliserer jevnlig for følgende tilgjengelige opplevelser:
Skjermlesere- VoiceOver
- Skrivebordsversjonen av VoiceOver for macOS: webtesting med Safari-nettleseren
- Mobilversjonen av VoiceOver for iOS: moWeb-testing med Safari-nettleser
- Mobilversjonen av VoiceOver for iOS: integrert applikasjonstesting
- TalkBack
- Mobilversjonen av TalkBack for Android: moWeb-testing med Chrome-nettleser.
- Mobilversjon av TalkBack for Android: integrert applikasjonstesting
- JAWS med Microsoft Edge
- NVDA med Mozilla Firefox
- Bare tastaturkommandoer
- Skrivebordsversjonen med Windows
- Skrivebordsversjonen med macOS
- Skriftforstørrelse: Android mobiloperativsystem
- Dynamisk skrift: iOS mobiloperativsystem
- Justerbare skriftstørrelser: skriftstørrelser som kan tilpasses på nettet, testet med Chrome for skrivebordsversjonen og mobilversjonen av Safari for iOS
- Den eldste iOS-telefonen som testes, er iPhone 7.
- Android-testenheter inkluderer Google og Samsung. Pixel 3 og Galaxy S8 er de eldste modellene som brukes til testing.
- Hvis det er en feil i en eldre enhet eller operativsystemversjon, bekrefter vi at problemet finnes i den nåværende versjonen av appen, og deretter prioriterer og løser vi problemet.
- Hvis problemet ikke finnes i den nåværende versjonen, prioriteres kanskje nyere problemer, avhengig av alvorlighetsgraden av konsekvensene.
Begrensninger og alternativer
Vi gjør vårt beste for å sikre tilgjengelighet på Airbnb, men det er noen begrensninger. Nedenfor er en beskrivelse av kjente begrensninger og mulige løsninger. Ta kontakt med oss hvis du oppdager et problem som ikke er oppført nedenfor.
Kjente begrensninger for Airbnb: Kundeopplastede bilder- Annonsebilder, kundeprofilbilder og andre opplastede bilder har kanskje ikke beskrivelser. Verter laster opp sine egne bilder i annonsen, og de kan skrive beskrivelser fra skrivebordsversjonen. Airbnb krever ikke at de gjør det.
- Vi undersøker mulighetene for å automatisk generere bildebeskrivelser for annonsens bilder. Denne løsningen kan da brukes på andre opplastede bilder.
- Innhold som vises på Airbnb-plattformer via tredjepartsleverandører, er kanskje ikke tilgjengelig fordi disse leverandørene ikke nødvendigvis følger samme standarder for tilgjengelighet. Når et relatert tilgjengelighetsproblem tas opp gjennom den interne kvalitetsprosessen, kontakter vi leverandøren om problemet og ber om at de løser det.
- Nye leverandørkontrakter inkluderer WCAG 2.1 nivå AA-støtte, men dette har ikke tilbakevirkende kraft for tidligere kontrakter.
- Airbnb tester ikke om plattformen vår er kompatibel med nettbrett. Dette gapet i testing kan føre til uventede problemer og redusert brukeropplevelse for nettbrettbrukere.
- Airbnb tester ikke om plattformen vår er kompatibel med tastaturtilgang på innebygde mobilapplikasjoner eller blindeskjerm. Dette gapet i testing kan føre til en ikke-optimal opplevelse for kunder som bruker disse enhetskombinasjonene med de opprinnelige applikasjonene.
- Det er for tiden ingen plan for å inkludere tastaturtilgang eller testing av blindeskrift i kvalitetssikringsprosessen.
- Kunder som bruker nettsiden, kan få tilgang til tilgjengelighetsinnstillinger etter at de har logget inn. Kunder som har installert mobilapplikasjonen, kan få tilgang til tilgjengelighetsinnstillinger både når de er logget på, og når de ikke er logget på.
Tilgjengelighetsfunksjoner
Vi vet at tilgjengelighet er dynamisk, men her er noen av tingene vi har gjort for å forbedre tilgjengeligheten på Airbnb.
Visuelt- skjermleserstøtte
- minimale fargekontraster
- responsivt webdesign
- skriftforstørrelse, dynamisk skrift, justerbar skriftstørrelse
- undertekster for videoinnhold
- bildebeskrivelser for innhold skapt av Airbnb
- hurtigtaster i skrivebordsversjonen
- knapper til å zoome på kartet
- styring av panorering på kartet
- innstillinger for redusert bevegelse
- hindring av automatisk avspilling av video
- last inn flere alternativer (ikke uendelig rulling)
- lyd av som standard
For å fremme tilgjengelighet ser vi på følgende:




Vi er her for å hjelpe deg
Gå til hjelpesenteret for å finne mer informasjon.
Hvordan bruker jeg søkefiltre?
Det er lett å bruke søkefiltrene så du bare ser utleiestedene som har tilgjengelighetsfunksjonene du trenger. Finn ut mer om hvordan man søker etter opphold med tilgjengelighetsfunksjoner eller opplevelser med tilgjengelighetsfunksjoner.
Hvordan vurderer Airbnb tilgjengelighetsfunksjoner?
Verter for overnattingssteder må sende inn bilder av utleiestedets tilgjengelighetsfunksjoner, og verter for opplevelser må sende inn en skriftlig beskrivelse. Disse vurderes deretter manuelt av et spesialisert team bestående av Airbnb-medarbeidere som forsikrer seg om at bildene og beskrivelsene stemmer overens med virkeligheten.
Kan jeg ta med assistenten min eller en medhjelper på en opplevelse?
Opplevelsesverter kan la assistenter bli med gjestene de hjelper, uten ekstra kostnad. Hos Airbnb anser vi assistenter for å være enhver person over 18 år som regelmessig hjelper en person med funksjonshemming, psykisk sykdom eller langvarig sykdom med å utføre daglige aktiviteter. Les mer om retningslinjene for assistenter og de relaterte retningslinjene for opplevelser for gjester og verter.
Kan jeg ta med meg servicedyret mitt?
Vi forstår at servicedyr er helt nødvendig for eieren. Derfor trenger ikke gjester å oppgi at de har et servicedyr før de bestiller, selv om vi alltid oppfordrer til åpen kommunikasjon for å sikre en god opplevelse for alle. Les mer om retningslinjene for servicedyr for gjester og verter.
Hvordan kan verter hjelpe gjester med tilgjengelighetsbehov?
Det er gjesten som avgjør hva som gjør et utleiested tilgjengelig. Det er derfor vi veileder vertene i hvordan de kan gi tydelig og nøyaktig informasjon om utleiestedet, og vi oppfordrer dem til å kommunisere med gjestene. Les mer om å være vertskap for gjester med tilgjengelighetsbehov. Les mer om å ta imot gjester med tilgjengelighetsbehov.
Hvordan kan verter legge til tilgjengelighetsfunksjoner i annonsen?
Det kan hende at stedet til en vert er mer tilgjengelig enn vedkommende er klar over. Verten kan redigere annonsen rom for rom og bekrefte hver tilgjengelighetsfunksjon med minst ett godt bilde. Les mer om å legge til tilgjengelighetsfunksjoner i annonser for overnattingssteder. Les mer om å legge til tilgjengelighetsfunksjoner i annonser for opplevelser.