Alt du trenger å vite om å ta imot kjæledyr
Mange gjester reiser med familien, noe som innebærer at de ofte har med seg kjæledyr. Vi vet at det ikke alltid er mulig å ta imot kjæledyr. Men hvis du har mulighet til å gjøre stedet ditt dyrevennlig, kan du velge å legge til et kjæledyrgebyr i prisen per natt.
Slik legger du til et kjæledyrgebyr
Du kan legge til et kjæledyrgebyr for å dekke rengjøringen du forventer å måtte gjøre etter å ha tatt imot gjester med kjæledyr, som å støvsuge hår fra møblene og tørke av snute- og potemerker fra glassdører.
Når du legger til et kjæledyrgebyr, legges det til i prisen per natt og fordeles jevnt over nettene i en reservasjon. På betalingssiden inkluderes det i gjestens totalpris, det belastes ikke som et separat gebyr.
Klargjøring av et kjæledyrvennlig sted
Mange kjæledyr er vant til å reise med eierne sine og krever ikke mye ekstra gjestfrihet. Det kan likevel være greit å ha følgende tilgjengelig hvis du tillater kjæledyr:
- mat- og vannskåler til kjæledyr
- dyrevennlige møbeltrekk
- rikelig med håndklær til å tørke av potene ved døren
- kloreplass og kattedo (pappeskevarianten duger)
- ekstra rengjøringsutstyr
Oppdatering av annonsen
Gjester som reiser med kjæledyr, kan ha et ønske om å vite hva de kan forvente på stedet ditt, for eksempel om det er en inngjerdet hage eller privat terrasse. Sørg for oppgi eventuelle kjæledyrvennlige funksjoner og fasiliteter i annonsen.
Andre ting du kan gjøre for å gjøre utleiestedet ditt kjæledyrvennlig:
- Oppdater husreglene. Informer gjestene om hvor mange kjæledyr du tillater per opphold, fra ett til fem. I husreglene kan du også avklare ting som hvilke typer kjæledyr du godtar, om det er greit å la et kjæledyr være uten tilsyn på stedet, hvor på eiendommen kjæledyr ikke er tillatt, om kjæledyret må være i bånd, og hvor avfall fra kjæledyr skal kastes på riktig måte.
- Oppdater guiden din. Ta med anbefalinger om hundeparker, veterinærer og dyrebutikker i nærheten. Du kan også vurdere å foreslå kjæledyrpassere eller kennel.
Få erstatning for kjæledyrskader
Rengjøringsgebyr og kjæledyrgebyr er ment å dekke forventede utgifter. Men uansett hvor veltrent eller veloppdragent kjæledyret til en gjest måtte være, skjer det noen ganger uhell.
Uventede kostnader som rifter i møbelstoff eller flekker forårsaket av kjæledyr er dekket av vertsbeskyttelsen ved tingskade, som er del av AirCover for verter. Sørg for å dokumentere eventuelle skader med bilder og be om erstatning gjennom løsningssenteret.
Retningslinjer for servicedyr og dyr for emosjonell støtte
Det er viktig å forstå at servicedyr ikke er det samme som kjæledyr. Et servicedyr er som regel en hund som er spesielt opplært til å utføre oppgaver for en person med funksjonshemninger.
Et dyr for emosjonell støtte er et dyr som gir emosjonell støtte eller hjelp til en person for å håndtere symptomene eller virkningene av funksjonshemningen vedkommende har. Dyr for emosjonell støtte er ofte dyr som vanligvis holdes i husholdninger, for eksempel hunder eller katter. I motsetning til servicedyr trenger ikke dyr for emosjonell støtte å bli trent til å utføre arbeid eller oppgaver for en person med funksjonshemninger.
Selv om du har en regel om ingen kjæledyr, må du tillate at et servicedyr følger eieren med mindre du får et unntak, og du kan ikke belaste gjesten kjæledyrgebyr.
Disse retningslinjene gjelder også for gjester med dyr for emosjonell støtte hvor som helst der den gjeldende lovgivningen krever at verter tar imot dyr for emosjonell støtte. Hvis utleiestedet ditt ikke ligger på et slikt sted, kan du belaste kjæledyrgebyr for dyr for emosjonell støtte eller anvende regelen om ingen kjæledyr.
Vertsbeskyttelsen ved tingskade er ikke en forsikring, og er underlagt disse vilkårene og begrensningene. Den gjelder ikke for verter som tilbyr opphold i Japan, hvor den japanske vertsforsikringen gjelder, eller verter som tilbyr opphold gjennom Airbnb Travel LLC. For verter som har Australia som bostedsland eller driftssted, er vertsbeskyttelsen ved tingskade underlagt vilkårene for vertsbeskyttelsen ved tingskade for australske brukere. Husk at alle dekningsgrenser vises i USD.
For utleiesteder i delstaten Washington er Airbnbs kontraktsforpliktelser under vertsbeskyttelsen ved tingskade dekket av en forsikring kjøpt av Airbnb. Vertsbeskyttelsen ved tingskade er ikke relatert til vertsforsikringen. I henhold til vertsbeskyttelsen ved tingskade får du erstatning for visse skader gjester forårsaker på hjemmet ditt og eiendelene dine, dersom gjesten ikke betaler for disse skadene.
Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.