Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater

    Alt du trenger å vite om å ta imot kjæledyr

    Få informasjon om kjæledyrgebyr, utvidet dekning ved kjæledyrskader med mer.
    Av Airbnb 9. nov. 2021
    Leselengde 3 min
    Oppdatert 16. nov. 2022

    Høydepunkter

    Mange gjester reiser med hele familien, og har ofte med seg kjæledyrene sine. Det er faktisk så populært å reise med kjæledyr, at det er en av de mest etterspurte fasilitetene på Airbnb.

    Vi vet at det ikke alltid er mulig å ta imot kjæledyr. Men hvis du kan tilpasse stedet ditt til gjester med kjæledyr, kan du velge å legge til et kjæledyrgebyr i prisen per natt.

    Slik fungerer det

    Du kan bruke kjæledyrgebyret til å dekke rengjøringen du forventer å måtte gjøre etter å ha vært vertskap for firbente gjester, som å støvsuge hår fra møblene og tørke av snute- og potemerker fra glassdører.

    Gebyret er innbakt i prisen per natt, fordelt likt over oppholdet. På betalingssiden inkluderes det også i totalprisen, ikke belastet som et separat gebyr.

    Har du vært vertskap for kjæledyr en stund? Hvis du legger til et kjæledyrgebyr i prisen, trenger du ikke å be om gebyret gjennom løsningssenteret etter at du har akseptert en bestilling. Du slipper også å mase på gjester som er sene med betaling.

    Klargjøring av et kjæledyrvennlig sted

    Mange kjæledyr er vant til å reise med eierne sine og krever ikke mye ekstra av verten.

    Likevel kan det være greit å ha følgende tilgjengelig hvis du tillater kjæledyr:

    • mat- og vannskåler til kjæledyr
    • dyrevennlige møbeltrekk
    • rikelig med håndklær til å tørke av potene ved døren
    • kloreplass og kattedo (pappeskevarianten duger)
    • ekstra rengjøringsutstyr

    Oppdater informasjonen om utleiestedet

    Gjester som reiser med kjæledyr vil gjerne vite hva de kan forvente på stedet ditt, for eksempel om du har en inngjerdet hage eller en privat terrasse. Sørg for få med eventuelle kjæledyrvennlige funksjoner og fasiliteter i annonseopplysningene.

    Andre ting du kan gjøre for å gjøre utleiestedet ditt kjæledyrvennlig:

    • Oppdater husreglene dine for å fortelle gjestene hvor mange kjæledyr du tillater per opphold. Du kan også avklare ting som hvilke typer kjæledyr (hunder, katter osv.) du godtar, om det er greit å la et kjæledyr være uten tilsyn på stedet ditt, hvor på eiendommen kjæledyr ikke er tillatt, om kjæledyret må være i bånd og hvor avfall fra kjæledyr skal kastes på riktig måte.
    • Oppdater guiden din for å få med anbefalinger om nærliggende hundeparker, veterinærer og dyrebutikker. Du kan også vurdere å foreslå kjæledyrpassere eller kennel.

    Få erstatning for kjæledyrskader

    Rengjøringsgebyr og kjæledyrgebyr er ment å dekke forventede utgifter. Men uansett hvor veltrent eller veloppdragent kjæledyret til en gjest måtte være, skjer det noen ganger uhell.

    Uventede kostnader som rifter i møbelstoff eller flekker forårsaket av kjæledyr er dekket av vertsbeskyttelsen ved tingskade, som er del av AirCover for verter. Sørg for å dokumentere eventuelle skader med bilder og be om erstatning gjennom løsningssenteret.

    Hva med servicedyr?

    Det er viktig å forstå at servicedyr ikke regnes som kjæledyr. Et servicedyr er et dyr som er spesielt opplært til å utføre arbeid eller oppgaver for en person med nedsatt funksjonsevne.

    Du må tillate at et servicedyr følger eieren (med mindre du er fritatt), og du kan ikke belaste kjæledyrgebyr for dette. Du kan belaste kjæledyrgebyr for dyr for emosjonell støtte, unntatt på steder der gjeldende lover ikke tillater det, for eksempel California og New York.

    Les mer om servicedyr.

    Vertsbeskyttelsen ved tingskade er ikke en forsikring. Den beskytter ikke verter som tilbyr opphold i Japan, hvor den japanske vertsforsikringen gjelder, eller verter som tilbyr opphold gjennom Airbnb Travel LLC. Verter som har tilbudt opphold i Fastlands-Kina, er dekket av den kinesiske forsikringspakken for verter. Vær oppmerksom på at det finnes andre vilkår og unntak.

    Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

    Høydepunkter

    Airbnb
    9. nov. 2021
    Var dette nyttig?