Svarprosenten og svartiden måler hvor raskt og konsekvent du svarer på henvendelser og reservasjonsforespørsler.
Det er viktigst å fokusere på svarprosenten da denne påvirker Superhost-status og søkeplassering. Svartiden gir gjester en ide om hvor raskt de får svar fra deg, men har mindre innvirkning på vertsstatusen.
Svarprosenten er andelen av nye henvendelser og reservasjonsforespørsler du har svart på (enten ved å godta/forhåndsgodkjenne eller avslå) innen 24 timer de siste 30 dagene. Hvis du har hatt færre enn 10 meldingstråder de siste 30 dagene, er svarprosenten basert på de 10 siste trådene fra de siste 90 dagene.
Hvis en gjest sender deg en henvendelse, et spørsmål eller en hvilken som helst annen type melding som ikke er en reservasjonsforespørsel, via Send melding til verten, må du svare på henvendelsen innen 24 timer for å opprettholde svarprosenten. Hvis gjesten sender deg en reservasjonsforespørsel, må du godta eller avslå innen 24 timer for å opprettholde svarprosenten.
Svarprosenten som bestemmer Superhost-status, beregnes annerledes og er basert på svarene dine de siste 365 dagene.
Svartiden er den gjennomsnittlige tiden det tok for deg å svare på alle nye meldinger de siste 30 dagene.
Du kan finne både svarprosent og -tid nederst på hver av annonsene dine. Du kan også finne denne informasjonen i kontoen din på følgende steder:
Du kan forbedre svarprosenten og svartiden ved å gjøre følgende så fort som mulig innen 24 timer etter du har mottatt en henvendelse eller reservasjonsforespørsel:
Svar etter 24 timer teller som et sent svar, noe som reduserer svarprosenten og øker svartiden.
Svarprosenten og svartiden påvirkes ikke av oppfølgingsmeldinger mellom verter og gjester. Du trenger ikke sende den siste meldingen i en samtale for å opprettholde svartiden.