Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger • Vert for hjem

Forbedre svarprosenten og -tiden

Svarprosenten og svartiden måler hvor raskt og konsekvent du svarer på henvendelser og reservasjonsforespørsler.

Det er viktigst å fokusere på svarprosenten da denne påvirker Superhost-status og søkeplassering. Svartiden gir gjester en ide om hvor raskt de får svar fra deg, men har mindre innvirkning på vertsstatusen.

Slik beregnes svarprosenten

Svarprosenten er andelen av nye henvendelser og reservasjonsforespørsler du har svart på (enten ved å godta/forhåndsgodkjenne eller avslå) innen 24 timer de siste 30 dagene. Hvis du har hatt færre enn 10 meldingstråder de siste 30 dagene, er svarprosenten basert på de 10 siste trådene fra de siste 90 dagene.

Hvis en gjest sender deg en henvendelse, et spørsmål eller en hvilken som helst annen type melding som ikke er en reservasjonsforespørsel, via Send melding til verten, må du svare på henvendelsen innen 24 timer for å opprettholde svarprosenten. Hvis gjesten sender deg en reservasjonsforespørsel, må du godta eller avslå innen 24 timer for å opprettholde svarprosenten.

Svarprosenten som bestemmer Superhost-status, beregnes annerledes og er basert på svarene dine de siste 365 dagene.

Slik beregnes svartiden

Svartiden er den gjennomsnittlige tiden det tok for deg å svare på alle nye meldinger de siste 30 dagene.

Slik finner du svarprosent og -tid

Du kan finne både svarprosent og -tid nederst på hver av annonsene dine. Du kan også finne denne informasjonen i kontoen din på følgende steder:

  • innsikt for de fleste verter
  • resultater for verter som bruker profesjonelle vertskapsverktøy

Forbedre svarprosenten og -tiden

Du kan forbedre svarprosenten og svartiden ved å gjøre følgende så fort som mulig innen 24 timer etter du har mottatt en henvendelse eller reservasjonsforespørsel:

  • godta eller avslå reservasjonsforespørsler
  • forhåndsgodkjenne eller avslå bestillingshenvendelser
  • sende et spesialtilbud etter en bestillingsforespørsel
  • svare på nye henvendelser fra gjester

Svar etter 24 timer teller som et sent svar, noe som reduserer svarprosenten og øker svartiden.

Svarprosenten og svartiden påvirkes ikke av oppfølgingsmeldinger mellom verter og gjester. Du trenger ikke sende den siste meldingen i en samtale for å opprettholde svartiden.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

  • Veiledninger • Vert for hjem

    Følg med på Superhost-statusen

    Vil du se hvordan du gjør det for hvert av Superhost-kravene? Gå til kontrollpanelet for verter.
  • Veiledninger • Vert for hjem

    Trekk tilbake forhåndsgodkjenning av gjest

    Det er ingen konsekvenser for å trekke tilbake en forhåndsgodkjenning så lenge gjesten ikke har bestilt stedet ditt ennå.
  • Veiledninger • Vert for hjem

    Avslå en turforespørsel

    Du kan avslå alle henvendelser eller forespørsler du ikke kan imøtekomme, men du bør gjøre det innen 24 timer.
Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg