Dette innholdet er ikke tilgjengelig på språket du har valgt, så vi har foreløpig gjort det tilgjengelig på det nærmeste tilgjengelige språket.

How to dispute retaliatory reviews

Request removal of a retaliatory review, no matter how long ago it was posted.
Av Airbnb 16. nov. 2022
Leselengde 2 min
Oppdatert 11. des. 2023

Redaksjonell anmerkning: Denne artikkelen ble publisert som en del av Airbnbs vinteroppdatering 2022. Informasjonen kan ha blitt endret siden publiseringen. Les mer om den nyeste produktoppdateringen.

Vi vet at verter ofte bekymrer seg for hevnanmeldelser. Dette er ensidige anmeldelser gjester kan legge igjen når du rapporterer brudd på noen av husreglene, skade på eiendommen eller andre alvorlige brudd på vilkårene.

Systemet vårt gjør det mulig for deg å bestride anmeldelser du mener er skrevet som hevn.

Beskyttelse mot hevnanmeldelser

Du skal kunne føle deg trygg på å ta imot gjester uten å måtte bekymre deg for at de kan skrive en hevnanmeldelse. Du kan bestride en hevnanmeldelse, uansett når den ble publisert, fra gjester som har brutt vilkårene på en alvorlig måte. Noen eksempler på slike brudd er

  • skade på eiendommen

  • gjester som blir værende lenger enn reservasjonen tilsier

  • gjester som bryter standard husregler

  • gjester som holder en fest eller et arrangement på stedet ditt uten tillatelse

Vi kan ikke garantere at vi fjerner alle anmeldelser som bestrides. Når du bestrider en anmeldelse, ber vi deg om å sende inn bevis, for eksempel bilder eller samtaletråder med gjester.

Bevisene må vise at det har forekommet et alvorlig brudd på vilkårene. Det må være åpenbart at rapporteringen av bruddet på vilkårene til Airbnb og/eller gjesten sannsynligvis har ført til hevnanmeldelsen.

Det er lurt å ta vare på all kommunikasjon med gjester i innboksen din på Airbnb, slik at kundeserviceteamet enkelt kan gjennomgå eventuelle bevis. Husk at det er bare hovedverter og hovedgjester som kan bestride anmeldelser.

Få mer informasjon om vilkårene for anmeldelser.

Slik fungerer vilkårene

La oss si at en gjest røyker i hjemmet ditt, selv om det er i strid med husreglene dine. Du informerer gjesten om at du har funnet sigarettstumper i stuen, og sender inn en erstatningsforespørsel for grundig rengjøring. Gjesten nekter å betale og skriver en sint anmeldelse som svar. Du kan bestride denne anmeldelsen, og da undersøker vi om det er gyldig grunn til å fjerne den.

Verter har fortalt oss at de oppdaterte vilkårene våre om hevnanmeldelser har bidratt til at de har blitt mer sikker i vertskapsrollen.
Verten Leanne sier at en hevnanmeldelse av utleiestedet hennes "umiddelbart ble vurdert og fjernet etter at jeg sendte inn forespørselen. Jeg følte virkelig at Airbnb støttet meg."

Jeg måtte også "ordne opp i en anmeldelse jeg anså som urettferdig", sier verten Daniel. "Jeg kan si at [Airbnbs kundeservice] var svært hjelpsomme i forbindelse med forespørselen min."

Airbnb
16. nov. 2022
Var dette nyttig?