Dette innholdet er ikke tilgjengelig på språket du har valgt, så vi har foreløpig gjort det tilgjengelig på det nærmeste tilgjengelige språket.

Få flere femstjerners anmeldelser

Interiørdesignere og Superhoster avslører hvordan de skaper minneverdige opphold.
Av Airbnb 26. mai 2021
Leselengde 10 min
Oppdatert 26. mai 2021

Høydepunkter

  • Gi gjestene de rette forventningene før de bestiller

  • Kommuniser raskt og tydelig med gjester

  • Hold stedet ditt rent, komfortabelt og ryddig

  • Legg til lokale detaljer der du kan, med alt fra kunstverk til badeprodukter

  • Gi gjestene opplevelsen du selv ville ønsket hvis du bodde på stedet

  • Les mer i den komplette guiden om hvordan du kan ta vertskapet ditt et skritt videre.

Superhostene, entreprenørene og interiørdesignerne Catherine og Bryan Williamson fra Beginning in the Middle har bygget en bedrift rundt å skape femstjerners opphold. Med over 2 000 navn i gjesteboken er de her for å dele historien sin og eksperttipsene sine om hvordan du gjør hjemmet ditt minneverdig.

Airbnb-Superhostene Catherine og Bryan deler sin formel for å levere en femstjerners opplevelse.

Catherine: "Det var et rent lykketreff at vi startet opp Airbnb-bedriften og designfirmaet. I 2013 flyttet vi fra New York City til Columbus i Ohio, der Bryan vokste opp. Vi ville ha mer plass, og vi ønsket å finne et sted der vi kunne slå oss ned og skape noe eget."

Bryan: "Vi kjøpte et hus med tre soverom og trengte å betale ned restgjelden. Likevel likte vi ikke tanken på å ha en romkamerat på heltid."

Catherine: "En av vennene mine kjente noen som leide ut det ekstra soverommet sitt på Airbnb og foreslo at vi kunne prøve det. På det tidspunktet visste vi egentlig ikke hva Airbnb var. Bryan og jeg tenkte: 'Greit, hvis vi klarer å få bare ti netter bestilt i år, så er det skikkelig bra …'"

Bryan: "Vi annonserte stedet, og det var stor etterspørsel. Kort tid etter avanserte vi ved å leie ut hele huset. Vi utforsket og bodde på ulike moteller i Columbus til vi fant det som var minst dårlig. Det gikk så langt at vi bodde der i ukevis av gangen. Vi kjente alle som jobbet der. Men det var selvsagt ikke noe vi kunne fortsette med."

Vertskapet er en form for kunstnerisk og kreativt uttrykk for oss.
Bryan,
Columbus, Ohio

Catherine: "Vi betalte ned gjelden og kjøpte til slutt et nytt hus. Nå, noen år senere, har vi kjøpt og solgt et par hjem og beholdt favorittene våre på Airbnb. Vi sluttet i jobbene våre og lagde vårt eget studio for interiørdesign (Mix Design Collective), et varemerke for ferieboliger (The Village Host) og startet opp bloggen vår (Beginning in the Middle)."

Bryan: "Det viktigste for oss er å skape en spesiell opplevelse for hver og én av gjestene våre. Denne lidenskapen for gjestfrihet har hjulpet oss med å skape et liv vi virkelig elsker. Uavhengig av hvor fint hus du har, er det viktigste av alt å levere et enestående opphold. Hvis du klarer det, får du gode anmeldelser og flere bestillinger."

1. Sett de rette forventningene

Catherine: "En av hemmelighetene bak en femstjerners anmeldelse er å vise gjestene hva de kan forvente allerede før de trykker på bestill-knappen. Husene våre er gamle, og vi har gjort mye for at de skal føles hjemmekoselige, komfortable og vakre. Likevel er de ikke perfekte, så vi prøver å gi så mye informasjon som mulig på forhånd. Vi har for eksempel knirkende gulv og knirkende dører."

Bryan: "Badene er heller små. Et av husene våre ligger vegg i vegg med naboen. Vi gjør oppmerksom på det, slik at folk vet at de må være omtenksomme og holde støynivået nede. Fester er IKKE greit."

Catherine: "Vi har et gammelt badekar med løveføtter som er litt høyere enn et vanlig badekar – i tilfelle gjestene har tilgjengelighetsbehov. Noen blir kanskje irritert av disse særegenhetene. Andre bryr seg kanskje ikke i det hele tatt. Vi prøver å kommunisere med den typen person som kommer til å sette pris på nabolaget og huset."

2. Svar raskt

Bryan: "Rask og tydelig kommunikasjon med gjester er en viktig del av en femstjerners opplevelse. Det viser gjestene dine at du alltid tar vare på dem."

Catherine: "Folk bor bare hos deg i en kort periode, og de er vanligvis på reise fordi de skal noe viktig. Derfor er det ekstra viktig at ingen må vente halve oppholdet sitt før de får svar fra deg eller noe blir fikset. Jeg er av typen som vanligvis svarer innen fem minutter, men hvis du tror det er vanskelig for deg å svare alle innen rimelig tid, bør du vurdere å få en medvert med på laget for å hjelpe deg med å svare på e-poster og meldinger. Vi gjør alt vi kan for å vise dem at vi er til stede og at vi bryr oss. Noen ganger er det nødvendig å slippe alt du har i hendene for å gi en femstjerners opplevelse."

Les mer om å jobbe med en medvert

3. La dem føle seg hjemme

Catherine: "Det viktigste av alt når det gjelder innredning, er at gjestene føler seg hjemme når de er der. Bruk tid og krefter på å innrede med møbler som føles unike, og ha fokus på velvalgte tekstiler og detaljer."

Bryan: "Det betyr ikke at du trenger å pusse opp hele kjøkkenet med marmor, eller at alt skal være det absolutt beste. Det viktigste er at det er rent, komfortabelt og ryddig."

Catherine: "Det bør føles som om stedet er forberedt spesielt for dem. Ta deg tid til å rydde vekk personlige bilder, familieminner, nips, rot og alt annet som får gjestene til å føle at de er i en annens hus."

Bryan: "Et viktig element som er verdt å investere i, er en god seng. Det trenger som sagt ikke å være en dyr madrass, men vi pleier å legge til en overmadrass og ha to typer puter: én i dun og én i et annet materiale."

Catherine: "Når det gjelder laken, bruker vi vanligvis en trådtetthet på 300, som er det de fleste hotellene bruker. Et laken bør føles behagelig mot huden og ikke som sandpapir. Det er jo tross alt derfor folk bestiller stedet ditt: for å ha et sted å sove. Som vi alle (og kanskje spesielt foreldre) vet, er en god natts søvn en sann luksus."

4. Legg til lokale inntrykk

Catherine: "Husk på at når folk kommer for å bo hos deg, er det ikke bare hjemmet ditt du deler, men også opplevelsen av byen din. Vi liker å få det til å føles mer personlig når vi kan. Små bedrifter er en stor del av kulturen vår i Columbus, og vi har det gøy med å inkludere alle."

Bryan: "Noen ganger gir vi gjestene små prøver av lokale ting vi liker, for eksempel gavekort til lokale kaféer for å oppmuntre dem til å utforske nabolaget. Vi utstyrer hjemmet vårt med sjampo, balsam og ansiktsvask fra den lokale bedriften Cliff Original. Vi har naturlig håndsåpe fra Glenn Avenue. Vi har et sett med bøker fra The Columbus Book Project, som er laget av en lokal entreprenør som vil fremheve lokale kunstnere. Columbus har kanskje ikke like høy status som andre byer, men den er et flott sted å bo, vokse opp og besøke. Byen har mye å tilby."

Catherine: "Vi elsker å vise folk Columbus fra vårt eget perspektiv – og ingenting er bedre enn å skape en opplevelse som får folk til å si: 'Jeg vil flytte til Columbus.'"

Bryan: "En annen idé vi leker med for å inkludere Columbus-samfunnet, er å bruke hjemmene våre som kunstgalleri eller middagsklubb for å vise frem lokale kunstnere som ellers kanskje ikke får vist frem arbeidet sitt. Vi har lyst til å vise et par kunstverk i hvert hus og bytte dem med noen måneders mellomrom. Vær kreativ og tenk over hvordan hjemmet ditt kan speile den lokale kulturen."

5. Ha en beredskapsplan

Bryan: "Uansett hvor mye innsats du legger i å skape en femstjerners opplevelse, kommer det til å dukke opp problemer. Du må være forberedt på å løse dem, enten det er et ødelagt klimaanlegg eller skuffede gjester. En av de verste situasjonene for oss var en stor lekkasje fra en vannledning. Hele huset ble oversvømt mens det bodde gjester der. De prøvde å ringe oss flere ganger …"

Catherine: "…  Men telefonen min var tom for batteri."

Bryan: "…  Og det var bryllupsnatten deres."

Catherine: "Det var virkelig gale. Vi lærte mye av den opplevelsen. Når slike ting skjer, er det bare til å unnskylde og bruke egen dømmekraft til å vurdere om de bør få kompensasjon eller om en gave i form av kjeks, en vinflaske eller et gavekort kan hjelpe. Hvis gjestene virkelig har hatt en forferdelig opplevelse, gir vi dem pengene tilbake. Det skjer heldigvis ikke ofte."

Bryan: "Vi prøver å holde oss til den gyldne regelen om at vi skal gi gjestene den opplevelsen vi selv hadde ønsket oss hvis vi var gjester på vårt eget sted. Vertskapet er en form for kunstnerisk og kreativt uttrykk for oss. Vi legger sjelen vår i disse stedene, og åpner dem så for verden slik at folk kan oppleve dem. Det betyr utrolig mye for oss å kjenne at gjestene setter pris på arbeidet vårt."

Catherine: "En femstjerners anmeldelse føles som en bekreftelse på alt vi gjør. Når vi er i oppussingsmodus, håper vi at noen kommer til å sette pris på det harde arbeidet vi legger i det. Jeg tror det ofte blir feil å bare fokusere på pengene når det gjelder investering i eiendom. Da er det lett for å hoppe over noen av disse ekstra detaljene."

Bryan: "Det er ikke lett å være vertskap. Det krever mye arbeid."

Catherine: "Men dette har også vært skikkelig givende for oss, og det har forandret livene våre. Det har gjort det mulig for oss å følge lidenskapen for interiørdesign og oppdage hvor mye vi liker å vise gjestfrihet. Det har gitt oss muligheten til å starte vår egen virksomhet og vokse kontinuerlig. Uten Airbnb tror jeg det hadde vært mye vanskeligere for oss å starte opp og å navigere gjennom verdenen av småbedrifter. Det har hjulpet oss med å innse at nisjen vår er å renovere steder som andre folk kan ha glede av."

Bryan: "Vi har fått utløp for både entreprenørånden og kreativiteten vår. Det er virkelig det beste av to verdener: Å kunne gjøre noe du er lidenskapelig opptatt av og å kunne gjøre det for deg selv."

Catherine: "Vi håper disse tipsene hjelper deg med å få enda flere femstjerners anmeldelser."

Godt vertskap!
Catherine, Bryan og Bianca

Høydepunkter

  • Gi gjestene de rette forventningene før de bestiller

  • Kommuniser raskt og tydelig med gjester

  • Hold stedet ditt rent, komfortabelt og ryddig

  • Legg til lokale detaljer der du kan, med alt fra kunstverk til badeprodukter

  • Gi gjestene opplevelsen du selv ville ønsket hvis du bodde på stedet

  • Les mer i den komplette guiden om hvordan du kan ta vertskapet ditt et skritt videre.
Airbnb
26. mai 2021
Var dette nyttig?