Slik håndterer du en dårlig anmeldelse
Dårlige anmeldelser kan svi, men selv de best vurderte vertene får dem fra tid til annen. Her er noen tips til hvordan du håndterer negative tilbakemeldinger fra gjester.
Slik svarer du på dårlige anmeldelser
Hvis du skriver et offentlig svar, viser du gjestene at du er åpen for forslag. Et kort, vennlig svar kan bidra til å forsikre andre gjester om at du bryr deg om opplevelsene deres.
"Jeg forventer ikke at vertene skal ha 100 % perfekte anmeldelser", sier Andrew, en gjest som også er Superhost i Berlin. "Jeg blir mye mer imponert over dem som tar kritiske tilbakemeldinger på alvor."
Vurder disse tipsene når du svarer på dårlige anmeldelser:
- Takk gjestene for tilbakemeldingen. Det kan være så enkelt som: "Takk for anmeldelsen! Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å vurdere turen."
- Fortell hva du gjør for å forbedre stedet ditt. Du kan skrive: "Beklager at sengene var ukomfortable. Det er viktig at gjestene sover godt, så vi har kjøpt inn overmadrasser."
Du kan be om fjerning av alle anmeldelser du mottar som du mener ikke følger retningslinjene for anmeldelser, for eksempel hevnanmeldelser.
Forbedring underveis
Problemer med nøyaktighet og renhold er to av de vanligste grunnene til at gjestene gir verter færre enn fem stjerner. Bruk tilbakemeldinger fra gjester som en mulighet til å forbedre måten du er vertskap på.
Her er noen få måter du kan vise gjestene at du alltid er åpen for forbedring:
- Se på tilbakemeldinger som muligheter. Gjester tilbyr perspektiv du kanskje ikke har tenkt over, som at du kan forenkle innsjekkingsprosessen eller legge ut flere håndklær.
Vær ærlig. Oppdater bildene og beskrivelsen av utleiestedet for å gjenspeile hva du tilbyr for øyeblikket. Forklar hvordan du håndterer potensielle ulemper, som for eksempel ørepropper hvis det er mye støy i området.
- Vær inkluderende. Fokuser på å få alle gjester til å føle seg velkomne ved å bruke et kjønnsnøytralt språk og fremheve tilgjengelighetsfunksjoner.
- Kommuniser med gjestene gjennom hele oppholdet. Bruk planlagte meldinger til å spørre hvordan det går, og ta hånd om eventuelle bekymringer gjestene har.
Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.