Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.

Hvorfor det er så viktig å svare gjestene raskt

Airbnb har verktøy som kan gjøre det lettere å svare raskt.
Av Airbnb 4. mai 2021
Oppdatert 9. mars 2023

Drevne verter svarer på gjestenes meldinger så snart de mottar dem. En god svarprosent gjør at annonsen vises høyere i gjestenes søkeresultater.

Raske svar er spesielt viktig før bestilling, når gjestene kanskje trenger mer informasjon for å reservere, og rundt innsjekking og utsjekking, når gjestene kanskje trenger et raskt svar på et spørsmål. Vi ba noen verter med lynrask svarprosent om å dele noen tips.

Slik kan du svare raskere

"Dobbeltsjekk at varsler for Airbnb-appen, SMS og e-post alltid er aktiverte, slik at de vises på mobilen din når det kommer en ny melding", sier Omar, som er Superhost i Mexico City.

Du kan også prøve Airbnb-verktøy som sender svar automatisk. Kath, en vert i Albany i Australia, liker å bruke hurtigsvar. "Det sparer jeg mye tid på, og jeg slipper å skrive det samme om og om igjen", sier hun.

Planlagte meldinger er også nyttige, spesielt ved innsjekking og utsjekking. Keshav, som er medlem av vertsrådet i New Delhi i India, sender en planlagt melding 24 timer før hver innsjekking. Meldingen gir gjestene instruksjoner for å komme seg inn på utleiestedet og annen relevant informasjon ved ankomsten.

"Hvis jeg ikke ser gjesten når innsjekkingstiden kommer, sender jeg en ny melding for å spørre: Hei, har du all informasjonen du trenger? Her er den igjen, i tilfelle du prøver å finne fram", sier Keshav.

Slik beregnes svarprosenten

Svarprosenten din er andelen nye meldinger fra gjester du har besvart innen 24 timer de siste 30 dagene.

  • I dette medregnes svar på nye forespørsler og godkjenning, forhåndsgodkjenning eller avslag på reservasjonsforespørsler.

  • Hvis du bruker mer enn 24 timer på å svare, reduseres svarprosenten og den gjennomsnittlige svartiden økes.

En viktig del av vertskapsrollen er å følge med på Airbnb-kontoen og svare raskt på meldinger. Hvis du gjør det, forbedres svarprosenten og annonsen vises høyere i søkeresultatene.

Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden den ble publisert.
Airbnb
4. mai 2021
Var dette nyttig?