Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.

Slik optimaliserer du vertskapsrutinen din

Få tips om rengjøring, innsjekking og kommunikasjon.
Av Airbnb 4. mai 2021
Oppdatert 1. mai 2024

Vertskapet er tidkrevende, men når du begynner å få taket på det, kan du optimalisere mange deler av rutinen. På den måten kan du fokusere på å skape en minneverdig opplevelse for gjestene dine.

Effektiviser rengjøringsrutinen

En fast rengjøringsrutine kan gjøre forenkle oppgavene mellom opphold.

  • Vurder å ansette en profesjonell renholder for å opprettholde standarden.
  • Velg sengetøy og håndklær i lignende farger så du kan vaske alt på én gang.
  • Ha et ekstra sett med sengetøy og håndklær tilgjengelig så det går raskere å gjøre klart til et nytt opphold.
  • Ta en grundig rengjøring på regelmessig basis, så blir det lettere å rengjøre mellom opphold.
  • Legg inn en fast bestilling av rengjøringsprodukter og andre viktige ting, som toalettpapir og såpe. Dette kan spare tid og sørge for at du ikke går tom for disse tingene.
  • Kjøp i større mengder for å fylle på med tingene du og gjestene bruker mest av, som sjampo og balsam.

Kommuniser tydelig og effektivt

Det trenger ikke være tidkrevende å svare på gjesters meldinger. Bruk av Airbnb-verktøy kan gjøre kommunikasjon med gjestene mer effektiv.

  • Last ned Airbnb-appen for å svare raskt. Velg push-varsler og ha enheten tilgjengelig med lyden på.
  • Bruk planlagte meldinger til deling av informasjon når gjestene sannsynligvis trenger den, som for eksempel bekreftelse på at gjestene mottok innsjekkingsinstruksjoner dagen før oppholdet.
  • Opprett hurtigsvar for å svare på ofte stilte spørsmål raskere. Fanen Meldinger foreslår automatisk hvilket hurtigsvar som kan passe best i en samtale.

Slik lager du en smidig innsjekkingsprosess

Ved å gjøre innsjekkingen enklere kan du bidra til at gjestene føler seg velkomne. Vurder å legge til en medvert som kan hjelpe deg med å administrere annonsen og reservasjoner.

  • Bruk ankomstguiden i annonsefanen til å legge til viktige opplysninger, som innsjekkingsmetode og -tid, veibeskrivelse, husmanual og passord til trådløst nettverk.
  • Velg innsjekking uten vert ved bruk av tastaturlås, smartlås eller nøkkelboks. Det er tidsbesparende, og det gir gjestene større fleksibilitet.
  • Ha en husmanual for å dele instruksjoner, for eksempel hvordan du bruker fasiliteter eller får tilgang til trådløst nettverk.

Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

Airbnb
4. mai 2021
Var dette nyttig?