Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater

    Slik påvirker kanselleringer og refusjoner utbetalingen din

    Dette kan du forvente deg når turplanene endres.
    Av Airbnb 19. jul. 2021
    Leselengde 2 min
    Oppdatert 21. jul. 2021

    Høydepunkter

    • Når en reservasjon kanselleres eller endres, kan utbetalingen du får endres.

    • Dette kan skje i utbetalingsøyeblikket – eller påvirke hvordan du får betalt for fremtidige bestillinger.

    • Finn ut mer om hva du kan forvente, og få tips til hvordan du unngår kanselleringer.

    Selv de beste planer kan endre seg, det gjelder også turer på Airbnb. En gjest kan for eksempel måtte kansellere reservasjonen sin hos deg eller justere datoene for oppholdet sitt, og vi ønsker å være sikre på at du vet hva du kan forvente hvis det skjer – spesielt siden det kan påvirke utbetalingen din.

    Den gode nyheten er at vi har gjort refusjonsprosessen automatisk og så enkel som mulig for deg som vert. Les videre for å finne ut hvordan endringer på turer, kanselleringer og refusjoner kan påvirke utbetalingen din og gjestenes opplevelse – og få tips til hvordan du unngår kanselleringer av turer i fremtiden.

    Hva skjedde?

    Endringer på turer kan ha en påvirkning på utbetalingen din. Her er de tre vanligste grunnene til at du kan se en forskjell i midlene dine:

    1. Endring: En gjest endret lengden på oppholdet sitt hos deg.
    2. Kansellering: En gjest kansellerte oppholdet hos deg.
    3. Løsning: Noe med oppholdet til gjesten din stemte ikke med forventningene, og det ble bedt om refusjon.

    Gjestene dine: Airbnb håndterer refusjonen deres

    Hva skjer hvis gjestene din bestiller en tur de ikke benytter seg av? Det avhenger mye av kanselleringsvilkårene dine. Og hva om boblebadet som er annonsert på utleiestedet ditt uventet ble ødelagt? Gjesten din kan kontakte deg direkte eller Airbnbs kundestøtte for å be om en delvis refusjon.

    Når gjesten er berettiget full eller delvis refusjon, er det ganske enkelt: Airbnb refunderer beløpet. Dette skjer automatisk, akkurat som resten av betalingssystemet vårt.

    Utbetalingen: valg av tidspunkt er alt

    Hvordan dette påvirker midlene dine, avhenger av når gjesten din blir refundert.

    • Hvis de blir refundert før du mottar en utbetaling for turen deres: Utbetalingen din kanselleres eller justeres, basert på kanselleringsvilkårene dine eller de nye detaljene for turen.
    • Hvis de blir refundert etter at du har mottatt en utbetaling for turen deres: De fremtidige utbetalingene dine justeres automatisk for å dekke kostnaden for refusjonen. Som vi nevnte, refunderer Airbnb gjesten med én gang, og deretter er det verten som er ansvarlig for å refundere Airbnb. For å gjøre gjestenes opplevelse så problemfri som mulig, legger vi ut for kostnadene på forhånd, for deretter å trekke beløpet fra dine fremtidige inntekter. Dette er grunnen til at du kanskje ikke mottar noen utbetaling for kommende reservasjoner, eller at neste utbetaling er lavere enn du forventet. Dette oppføres som negative beløp i en e-post når utbetalingen din er foretatt, samt i transaksjonshistorikken din.

    Forhindre kanselleringer

    Her er noen ting du kan gjøre for å sikre at du ikke blir overrasket av automatiske justeringer:

    Høydepunkter

    • Når en reservasjon kanselleres eller endres, kan utbetalingen du får endres.

    • Dette kan skje i utbetalingsøyeblikket – eller påvirke hvordan du får betalt for fremtidige bestillinger.

    • Finn ut mer om hva du kan forvente, og få tips til hvordan du unngår kanselleringer.

    Airbnb
    19. jul. 2021
    Var dette nyttig?