Hopp til innhold
    Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater
    9. april: En prat med lederen for Airbnb-opplevelser

    9. april: En prat med lederen for Airbnb-opplevelser

    Få de siste oppdateringene –  som nye opplevelser på nett og over 100 000 frontlinjeopphold.
    Av Airbnb den 9. apr 2020
    Video på 25 min
    Oppdatert 28. apr 2020

    Administrerende direktør, Brian Chesky, startet denne ukens prat med en oppdatering om tilstanden til det globale reiselivet: 4 milliarder mennesker rundt om i verden holder seg nå hjemme, grensene fortsetter å stenges og mange flyselskaper har innstilt flyvningene sine. Reisebransjen sliter, og vi vet at vertene merker konsekvensene.

    Likevel er finnes det god grunn til å ha håp, spesielt når vi ser på hva som skjer her i vårt eget fellesskap. Mange av dere finner stadig på nye måter for å være vertskap og skape kontakt, blant annet ved å tilby COVID-19-hjelpearbeidere opphold og ved å dele magien ved Airbnb-opplevelser hjemmefra.

    Brian snakket om dette og mye annet. Her er noen av hovedpunktene fra den siste vertsoppdateringen hans:

    En spennende milepæl for programmet for opphold ved frontlinjen

    For bare to uker siden lanserte vi programmet Opphold ved fronlinjen for å tilby overnatting til helsepersonell som bekjemper COVID-19 rundt om i verden. Vi har blitt veldig inspirert av den utrolige responsen fra vertssamfunnet vårt. Per i dag har dere allerede tilbudt over 100 000 bosteder til COVID-19-hjelpearbeidere.

    Programmet for opphold ved frontlinjen er enda et eksempel på Airbnb-verters iherdighet og sjenerøsitet. Vi er utrolig takknemlige for hjelpen.

    Oppklaring av kvalifikasjonskravene for hjelpefondet for Superhoster

    Vi er glade for å kunne fortelle at hjelpefondet for Superhoster utvides med ytterligere 7 millioner USD, noe som bringer totalbeløpet opp til 17 millioner USD i støtte. Mange av dere lurer på hvorfor verter med mer enn to utleiesteder ikke har rett til å søke. Hensikten med dette programmet er å hjelpe folk som er verter i sine egne primæreboliger, og vi kommer til å prioritere verter basert på hvor lenge de har leid ut på Airbnb, og hvor mye de har tapt i inntekter på grunn av COVID-19. Vi planlegger å invitere de kvalifiserte vertene innen 15. mai og å fordele tilskuddene innen 31. mai.

    I mellomtiden ser vi etter andre måter å hjelpe det mangfoldige vertsfellesskapet vårt på. Vi begynner med å automatisk tildele Superhost-status i juli til alle som var Superhost etter vurderingen 1. april. Det betyr at hvis du var Superhost i april, kommer du til å opprettholde statusen din uavhengig av kansellerings- og bestillingsprosenten din. Les mer om hjelpefondet for Superhoster

    Støtte for verter som har fleksible kanselleringsvilkår

    Forrige uke kunngjorde vi at vi kommer til å investere 250 millioner USD for å dele kostnadene ved kanselleringer relatert til COVID-19. For verter som påvirkes av kanselleringer gjort i henhold til vilkårene for formildende omstendigheter, betaler vi 25 % av det de ville ha mottatt gjennom egne kanselleringsvilkår.

    Siden disse kontantutbetalingene avhenger av beløpet dere ville ha beholdt i henhold til kanselleringsvilkårene, kommer kanskje ikke de av dere som har fleksible og moderate vilkår, til å dra like stor nytte av dem. Vi jobber med å finne andre måter å hjelpe dere på. Vi har lansert et nytt søkefilter som gjør det enklere for gjester å finne annonsene dine, og vi gjør annonsene dine mer synlige på andre måter også. Vi ser tegn til at dette er noe gjestene ønsker. Andelen bestillinger med fleksible vilkår er nå 15 % høyere enn før COVID-19.

    En ny komme i kontakt på: opplevelser på nett

    Etter at Airbnb-opplevelser ble satt på pause forrige måned, fikk vi tilbakemelding fra utallige verter som ønsket å fortsette vertskapet og mente de kunne tilby et lignende nivå av kontakt på nett. Derfor er vi veldig glade for å kunne kunngjøre lanseringen av opplevelser på nett – en idé som kom rett fra verter! Opplevelser på nett lar verter tjene penger, dele lidenskapene sine og få kontakt med andre, enten det er et individ som håper å lære noe nytt, eller en gruppe kolleger på teambuilding. Vi samarbeider også med lokale organisasjoner for å bringe opplevelser på nett til eldre som kanskje føler seg ensomme og isolerte akkurat nå. Verter tilbyr allerede nettopplevelser som tryllekurs, matlagingskurs, guidede meditasjoner og mye mer.

    Er du interessert i å være vertskap for en nettopplevelse? Vi tilbyr verter personlig tilpassede støttetjenester for å skape, fange og dele nettinnholdet sitt. Les mer på Airbnb.com/OnlineHost

    La oss holde kontakten

    Tilbakemeldingene deres har vært viktigere enn noen gang mens vi takler denne makeløse situasjonen. Mange av tiltakene våre har blitt inspirert av deres personlige historier, spørsmål og forslag, og vi utvikler stadig nye kommunikasjonsformer for å holde kontakten med dere.

    Vi kommer til å fortsette å avholde lyttemøter med verter over hele verden, og vi gir dere regelmessige vertsoppdateringer med Brian på Airbnb.com/live.

    Takk for at du så på!

    Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publisering.

    Om opptaket av oppdateringen fra administrerende direktør: Denne videoen er tilgjengelig på brasiliansk portugisisk, fransk, tysk, italiensk, japansk, koreansk, russisk, forenklet kinesisk og spansk. Du kan velge ønsket språk fra menyen nederst på denne siden. Simultantolkingen av vertsoppdateringene med administrerende direktør Brian Chesky har til hensikt å legge til rette for kommunikasjon, og utgjør ikke et autentisk eller ordrett sammendrag av hendelsene. Bare den opprinnelige talen på engelsk er autentisk.

    Airbnb
    9. apr 2020
    Var dette nyttig?