Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater

    En enklere måte å bestride hevnanmeldelser på

    Be om å få fjernet en hevnanmeldelse, uansett hvor lenge det er siden den ble skrevet.
    Av Airbnb 16. nov. 2022
    Leselengde 2 min
    Oppdatert 30. nov. 2022

    Verter har ofte lyst til å se hva slags anmeldelser en gjest har fått på Airbnb tidligere, før de godtar en bestillingsforespørsel. Mange er også bekymret for potensielle hevnanmeldelser. Vi oppgraderer anmeldelsessystemet for å gjøre det mulig å lese andre verters anmeldelser av gjester og bestride mulige hevnanmeldelser.

    Mer informasjon i anmeldelser

    Vi gir vertene mulighet til å skrive mer detaljert om gjestene og til å lese hva andre verter har skrevet. I tillegg til å se gjestens samlede vurdering kan du også lese hvordan andre verter vurderte vedkommende med hensyn til renhold, kommunikasjon og overholdelse av husregler. Tilbakemeldingen din gjør det også enklere å håndheve grunnreglene for gjester og gir deg muligheten til å rapportere gjester som ikke følger dem.

    Den samme prosessen gjelder for anmeldelsene gjestene skriver om deg. Gjestene vurderer fremdeles totalopplevelsen med én til fem stjerner. Nå kan de også gi stjernevurderinger i flere kategorier og fortelle hva som var bra, og hva som kunne vært bedre.

    Hvis stedet ditt for eksempel er superrent, kan en gjest velge fem stjerner og "skinnende rent bad". Stjernevurderingene og tilbakemeldingene i de forskjellige kategoriene påvirker ikke Superhost-statusen din.

    Bedre beskyttelse mot hevnanmeldelser

    Du skal kunne føle deg trygg på å ta imot gjester uten å måtte bekymre deg for risikoen for hevnanmeldelser.

    Du kan bestride hevnanmeldelser, uansett når de ble publisert, fra gjester som har brutt retningslinjene på en alvorlig måte. Noen eksempler på slike brudd:

    • Gjesten har skadet eiendommen din (innført november 2022).
    • Gjesten har blitt værende lenger enn reservasjonen tilsier (innført november 2022).
    • Gjesten har brutt husreglene dine (innført november 2022).
    • Gjesten har hatt en fest eller et arrangement på stedet ditt uten tillatelse (innført april 2021).

    Hvis du ba om å få fjernet en anmeldelse før 16. november 2022, må du sende inn en ny forespørsel etter de nye reglene.

    Vi garanterer ikke at vi fjerner alle anmeldelser som blir bestridt. Når du bestrider en anmeldelse, ber vi deg om å sende inn bevis, for eksempel bilder eller samtaletråden med gjesten. Beviset må vise at gjesten har brutt retningslinjene på en alvorlig måte, og at ditt forsøk på å håndheve retningslinjen har ført til en hevnanmeldelse.

    Finn ut mer om retningslinjene for anmeldelser

    Så hvordan fungerer de oppdaterte vilkårene? Si at en gjest røyker i hjemmet ditt, selv om det er i strid med husreglene dine. Du informerer gjesten om at du har funnet sigarettstumper i stuen, og sender inn en erstatningsforespørsel for grundig rengjøring. Gjesten svarer ved å nekte å betale, og skriver en sint anmeldelse. Nå kan du bestride denne anmeldelsen, og vi undersøker om det er gyldig grunn til å fjerne den.

    Tidlig i 2023 introduserer vi en chatbot som skal gjøre det enklere for deg å bestride en anmeldelse uten å måtte kontakte kundeservice.

    Etter tilbakemeldinger fra dere oppdaterer vi nå måten anmeldelser fungerer på. Fortsett å dele tanker og meninger med oss, slik at vi kan fortsette å innføre de oppdateringene dere trenger.

    Informasjon om Airbnbs vinteroppdatering 2022

    Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

    Airbnb
    16. nov. 2022
    Var dette nyttig?