Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Fellesskapets retningslinjer

Ombestillings- og refusjonsvilkår for Luxe

Denne artikkelen har blitt oversatt automatisk.

Disse vilkårene gjelder bare for Luxe-reservasjoner som er bestilt før 2. november 2023. Reservasjoner bestilt 2. november eller senere, 2023 er underlagt våre ombestillings- og refusjonsvilkår.

Ikrafttredelsesdato: 29. april 2022

Disse ombestillings- og refusjonsvilkårene i Luxe forklarer hvordan vi hjelper til med å ombestille en reservasjon og hvordan vi håndterer refusjoner for Luxe-bestillinger når en vert kansellerer en reservasjon eller et annet reiseproblem forstyrrer et opphold. Disse retningslinjene gjelder i tillegg til Airbnb Luxe Guest Booking Agreement.

Hva skjer hvis en vert kansellerer før innsjekking?

Hvis en vert kansellerer en reservasjon før innsjekking, vil vi hjelpe gjesten med å finne og bestille sammenlignbare overnattingssteder etter beste evne. Hvis vi ikke kan finne sammenlignbare overnattingssteder, eller hvis gjesten velger å ikke bestille en ny reservasjon, får gjesten full refusjon.

Hva skjer hvis et annet reiseproblem forstyrrer et opphold?

Andre reiseproblemer må rapporteres til oss ved å kontakte kundeservice senest 72 timer etter oppdagelsen. Hvis vi finner ut at et reiseproblem har forstyrret oppholdet, kan vi, avhengig av omstendighetene, gi full eller delvis refusjon. Vi kan også hjelpe gjesten med å finne sammenlignbare eller bedre overnattingssteder. Beløpet som refunderes, hvis noe, avhenger av alvorlighetsgraden av reiseproblemet, innvirkningen på gjesten, den delen av oppholdet som berøres, og om gjesten forlater overnattingsstedet. Hvis gjesten forlater overnattingsstedet på grunn av et vesentlig reiseproblem og kontakter oss, vil vi tilby hjelp med å finne sammenlignbare eller bedre overnattingssteder for de gjenværende nettene av oppholdet.

Hvilke reiseproblemer dekkes

Begrepet "Reiseproblem" refererer til disse situasjonene:

  • Verten kansellerer reservasjonen før innsjekking.
  • Verten gir ikke tilgang til overnattingsstedene.
  • Overnattingssteder er ikke beboelige ved innsjekking av noen av følgende grunner:
    • De er ikke rimelig rene og sanitære, inkludert sengetøy og håndklær.
    • De inneholder sikkerhets- eller helserisikoer.
    • De inneholder skadedyr.
  • Utleiestedet inneholder en vesentlig unøyaktighet som:
    • Feil type eller antall rom (f.eks. soverom, bad, kjøkken eller andre rom).
    • Feil plassering av overnattingsstedet.
    • Spesiell fasilitet eller funksjon beskrevet i utleiestedet er ikke til stede eller fungerer ikke (f.eks. basseng; boblebad; bad - toalett, dusj eller badekar; kjøkken - vask, komfyr, kjøleskap eller andre store apparater; elektriske, varme- eller klimaanlegg).
    • Spesiell fasilitet beskrevet i utleiestedet krever en ekstra kostnad som ikke ble oppgitt i utleiestedet.

Slik fungerer krav

For å være kvalifisert for ombestillingshjelp eller refusjon, kan gjesten som foretok reservasjonen, sende inn et krav ved å kontakte kundeservice. Krav må gjøres til oss senest 72 timer etter oppdagelsen av reiseproblemet og støttes av relevante bevis, for eksempel bilder eller bekreftelse på forholdene fra verten. Vi bestemmer om et reiseproblem har oppstått ved å evaluere tilgjengelige bevis.

Slik påvirker disse retningslinjene verter

Hvis en vert kansellerer et opphold, må verten refundere eventuelle betalinger som er gjort til vedkommende i forbindelse med oppholdet. Der vi pådrar oss kostnader for å hjelpe en gjest med å finne eller bestille sammenlignbare eller bedre overnattingssteder på grunn av kansellering av en vert eller et annet reiseproblem, vil vi ha rett til å dekke slike kostnader fra verten i samsvar med våre vilkår, retningslinjer og eventuelle avtaler med vertene våre.

Under de fleste omstendigheter vil vi forsøke å bekrefte en gjests krav hos verten. Verter kan også bestride et reiseproblem ved å kontakte kundeservice.

Andre ting du bør være oppmerksom på

Disse vilkårene gjelder for alle Luxe-reservasjoner bestilt før 2. november 2023. Luxe-reservasjoner er bestilt på Airbnb-plattformen og administreres av Luxury Retreats. Vær oppmerksom på at Airbnbs ombestillings- og refusjonsvilkår og Airbnbs retningslinjer  for større forstyrrende hendelser ikke gjelder for Luxe-reservasjoner bestilt før 2. november 2023. Når disse retningslinjene gjelder, kontrollerer de og har forrang fremfor reservasjonens kanselleringsvilkår.

Før gjesten sender inn et krav, må gjesten varsle Airbnbs kundeservice eller eiendomsforvalteren på stedet for å prøve å løse reiseproblemet direkte. Vi kan redusere refusjonsbeløpet eller justere eventuell ombestillingshjelp i henhold til disse retningslinjene for å reflektere eventuell refusjon eller annen lettelse som gis direkte av en vert. Som en del av å gi ombestillingshjelp kan vi, men er ikke forpliktet til å betale for eller bidra til kostnadene for nye overnattingssteder. Vi kan også gi gjestene muligheten til å bruke verdien av en kansellert reservasjon på nye overnattingssteder, eller for å motta reisekreditt, i stedet for å få en kontant refusjon.

Der en gjest viser at rettidig rapportering av et reiseproblem ikke var mulig, kan vi tillate sen rapportering av reiseproblemet i henhold til disse retningslinjene. Reiseproblemer som er forårsaket av gjesten, medreisende eller deres inviterte eller kjæledyr, dekkes ikke av disse retningslinjene. Det å sende inn et uredelig krav er i strid med tjenestevilkårene våre og kan føre til oppsigelse av kontoen.

Våre beslutninger i henhold til disse retningslinjene er bindende, men påvirker ikke andre kontraktsmessige eller lovbestemte rettigheter som kan være tilgjengelige. Enhver rett som gjester eller verter kan måtte iverksette rettslige skritt, forblir upåvirket. Disse vilkårene er ikke forsikring, og ingen premie har blitt betalt av noen gjest eller vert. Alle rettigheter og forpliktelser i henhold til disse retningslinjene er personlige for bestillingsgjesten og verten for reservasjonen og kan ikke overføres eller tildeles. Eventuelle endringer i disse vilkårene vil bli gjort i samsvar med våre tjenestevilkår. Disse vilkårene gjelder for Luxe-reservasjoner, men gjelder ikke for opphold eller opplevelsesreservasjoner.

Hvis du har spørsmål om ombestilling og refusjon av Luxe, ta kontakt med kundeservice.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

  • Veiledninger • Gjest

    Kanselleringer av Airbnb-eventyr

    Du kan få full refusjon for ethvert eventyr hvis du kansellerer minst 30 dager før eventyret er planlagt å starte, eller innen 24 timer etter kjøpet.
  • Veiledninger • Vert

    Tilby basisartikler til gjestene

    Basisartikler er de grunnleggende tingene en gjest forventer for at de skal kunne ha et komfortabelt opphold, og omfatter toalettpapir, såpe, håndklær, puter og sengetøy.
  • Veiledninger • Gjest

    Hvis du har et problem i løpet av oppholdet ditt

    Hvis det skjer noe uventet i løpet av oppholdet, kan du sende en melding til verten for å diskutere mulige løsninger først. Vedkommende kan sannsynligvis hjelpe deg med å løse problemet. Hvis verten ikke kan hjelpe deg eller du vil be om refusjon, er vi her for å hjelpe deg.
Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg